printlogo


کد خبر: 225875تاریخ: 1399/8/1 00:00
اخبار

فرمانده ناجا:
پیام رهبر انقلاب اسلامی روح تازه‌ای در کالبدمان دمید
فرمانده ناجا با اشاره به پیام رهبر حکیم انقلاب همزمان با هفته ناجا و ابلاغ سلام و قدردانی ایشان، گفت: پیام فرماندهی معظم کل قوا روح تازه‌ای در کالبد همه فرماندهان و کارکنان دمید. سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده ناجا در چهارمین رزمایش ارتقای توان و تحرک عملیاتی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به پیام قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی از نیروی انتظامی اظهار داشت: سپاس و تشکر ویژه خود و همه همکارانم را محضر فرماندهی معظم کل قوا اعلام می‌کنم که با پیام سراسر مهر و محبت خود، ما را مورد لطف و عنایت قرار دادند و باعث ارتقای روحیه و توان همه فرماندهان و کارکنان شدند. فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری در قدردانی از ناجا روح جدیدی در کالبد همه همکاران دمید، ادامه داد: خداوند را به واسطه وجود چنین رهبر حکیم و فرزانه‌ای شکرگزار هستیم و ان‌شاءالله سرباز لایقی برای مقام معظم رهبری باشیم. 
***
نوآم چامسکی:
ترور ژنرال سلیمانی نشان داد آمریکا یک کشور یاغی است
«نوام چامسکی» فیلسوف و تاریخدان برجسته آمریکایی روز سه‌شنبه گفت، ترور ژنرال «قاسم سلیمانی» از سوی دولت آمریکا اقدامی شوکه‌کننده و نمایانگر تفکرات افراطی در داخل این کشور است. چامسکی در مصاحبه‌ای گفت: «اقدامات ترامپ درباره ایران، اول از بین بردن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، به طور قابل توجهی نقض قوانین بین‌المللی بود. این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل بود. ترامپ گفت بسیار خب! من آن را نمی‌خواهم. فرد دیگری آن را ایجاد کرده است. این کار یقینا به شکلی قابل پیش‌بینی موجب افزایش تنش با ایران شد و واکنش‌ها به آن نیز ملایم بود». وی افزود: «مسأله دیگر قتل ژنرال سلیمانی بود. این اقدامی بسیار خطرناک بود. چنین چیزی در خلال جنگ دوم جهانی و حتی جنگ سرد نیز رخ نداد و مانند این بود که ایران تصمیم می‌گرفت مایک پمپئو و یکی از فرماندهان عالی‌رتبه همراهش را در فرودگاه بین‌المللی مکزیکوسیتی به قتل برساند. ما چنین کاری را بسیار جدی تلقی می‌کردیم. این همان اتفاقی است که در این باره رخ داد ولی در اینجا مورد تحسین قرار گرفت که واقعا شوکه‌کننده است و نشان داد تفکرات داخلی در آمریکا تا چه حد افراطی است و آمریکا یک کشور یاغی است که نسبت به تعهدات بین‌المللی بی‌تفاوت است و کاری که بخواهد را انجام می‌دهد و در بیرون مرزها نیز پذیرفته شده است».
***
چه ترامپ باشد، چه بایدن فشار بر ایران ادامه خواهد داشت
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهد داشت و هدف آمریکا تغییر رفتار ایران است. به گزارش ایسنا، الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با شبکه الشرق الاوسط گفت که فشار حداکثری تا تغییر رفتار ایران ادامه می‌یابد و هیچ تفاوتی ندارد که رئیس‌جمهور آینده آمریکا چه کسی باشد. وی مدعی شد که آمریکا برای تهیه بسته تحریمی جدید علیه ایران در ماه جاری آماده می‌شود و افزود که سفر اخیرش به کشورهای اروپایی برای بررسی اوضاع مرتبط با ایران بوده است. آبرامز گفت: برخی در ایران فکر می‌کنند اگر ترامپ ببازد، تحریم‌ها و کمپین فشار بر آنان پایان می‌یابد اما این اعتقادی نادرست است و این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد، ما چتری وسیع از تحریم داریم. این تحریم‌ها سر جای خود باقی خواهد ماند تا ببینیم که آیا ایران رفتار خود را تغییر می‌دهد. تفاوتی نمی‌کند که رئیس‌جمهور آینده چه کسی باشد. 

Page Generated in 0/0276 sec