printlogo


کد خبر: 225894تاریخ: 1399/8/3 00:00
افشاگری مهم ستاره سرشناس هالیوود
مک‌کانهی: در نوجوانی بارها مورد آزار جنسی قرار گرفتم

«متیو مک‌کانهی» هنرپیشه سرشناس هالیوود و برنده اسکار فاش کرد در دوره نوجوانی مورد آزار و تعرض جنسی قرار گرفته است. به گزارش «وطن امروز»، هر روز خبرهای تازه‌ای درباره فساد جامعه غرب در رسانه‌ها منتشر می‌شود؛ یک روز این خبر از پشت صحنه پراتفاق هالیوود است و روز دیگر از بازیگرانی که به شکل‌های مختلف قربانی خشونت جنسی شده‌اند. تازه‌ترین خبر در این حوزه اما بشدت برای علاقه‌مندان به سینمای هالیوود شوکه‌کننده بود. بر اساس آنچه ورایتی منتشر کرده، «متیو مک‌کانهی» هنرپیشه سرشناس هالیوود، در خاطرات جدید خود با عنوان «چراغ سبز»‌(Greenlights) فاش کرد که وی در سال‌های نوجوانی چندین بار قربانی سوءاستفاده جنسی قرار گرفته است! این خاطرات که روز سه‌شنبه گذشته منتشر شد، داستان زندگی مک‌کانهی ۵۰ ساله است که دورانی از آن را با عنوان چراغ‌های سبز، زرد یا قرمز مشخص می‌کند؛ وقایعی که باعث پیشرفت، مکث یا توقف فعالیت هنری وی شده است. 
هنرپیشه برنده اسکار در ادامه توضیح می‌دهد چگونه هر لحظه از زندگی‌اش به او درس داده و چگونه به جلو حرکت کرده است. در ابتدای کتاب، مک‌کانهی علاوه بر خاطراتی از سیر زندگی‌اش، چندین فکت و اطلاعات درباره تجربه شخصی خود از سوءاستفاده جنسی آورده است. او فاش کرده که نخستین‌بار رابطه جنسی‌اش با رضایت نبوده و با تهدید وادار به این کار شده است. مک‌کانهی در خاطرات خود می‌نویسد: «من برای نخستین‌بار در 15 سالگی تهدید شدم که رابطه جنسی برقرار کنم. من مطمئن بودم که برای رابطه جنسی قبل از ازدواج به جهنم می‌روم. امروز، فقط امیدوارم اینگونه نباشد».
مک‌کانهی ابراز داشته، هنگامی که 18 ساله بوده در حالی که بیهوش در عقب یک وانت افتاده بوده، توسط یک مرد مورد آزار جنسی قرار گرفته است. اگر چه وی جزئیات بیشتری از تجربه خود را فاش نکرد اما تصدیق و تاکید می‌کند که خود را قربانی شرایط نمی‌داند. مک‌کانهی همچنین در بخش دیگری از کتاب خود اینگونه نوشته است: «من هرگز احساس نکردم قربانی شده‌ام. من استدلالات زیادی دارم که دنیا برای خوشبخت کردن من توطئه کرده بود!» مک‌کانهی همچنین جزئیات رابطه پرفراز و نشیب والدینش، ازدواج او با «کامیلا آلوز» و فلسفه شخصی‌اش را در این کتاب خاطرات فاش می‌کند. متیو مک‌کانهی یکی از شناخته‌ شده‌ترین ستاره‌های حال حاضر هالیوود است که در فیلم‌ها و سریال‌های مطرحی مثل «کارآگاه حقیقی»، «باشگاه خریداران دالاس»، «میان ستاره‌ای» و «آقایان» حضور داشته است. او در سال ۲۰۱۳ با بازی در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» موفق به کسب جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار «بهترین هنرپیشه نقش اول مرد» و جایزه گلدن گلوب «بهترین هنرپیشه مرد فیلم درام» شد. همچنین در سال ۲۰۱۴ با بازی در سریال «کارآگاه حقیقی» جایزه «منتخب منتقدان تلویزیون» برای «بهترین هنرپیشه مرد» در سریال درام تلویزیون را کسب کرد. 

Page Generated in 0/0051 sec