printlogo


کد خبر: 225904تاریخ: 1399/8/3 00:00
اخبار

اتفاق نادر در جهان ورزش
 تصاحب ۲ نیمکت لیگ برتری توسط پدر و پسر!
 رویارویی مهران شاهین‌طبع و پسرش روی نیمکت ۲ تیم لیگ برتری بسکتبال، بدون شک یکی از اتفاقات نادر در ورزش ایران و حتی جهان خواهد بود. مهران شاهین‌طبع که بعد از 12 سال توانست تیم‌ ملی بسکتبال ایران را به عنوان بهترین تیم آسیا راهی المپیک توکیو کند، مثل فصل گذشته علاوه بر هدایت تیم ملی، در لیگ برتر هم تیم خواهد داشت. او که در زمان تعطیلی لیگ برتر بسکتبال در اسفندماه 98 (در پی شیوع ویروس کرونا) و نیمه‌تمام ماندن مسابقات، همراه با شهرداری گرگان صدرنشین لیگ بود، باز هم با گرگانی‌ها به امید قهرمانی پای به لیگ خواهد گذاشت. اما اتفاق جالب توجه که در روزهای اخیر قطعی شده، حضور پسر مهران شاهین‌طبع به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم نیروی زمینی ارتش است. امیرحسین شاهین‌طبع که در سال‌های اخیر توانسته با طی کردن دوره‌های مربیگری، مدرک A خود را دریافت کند، بدون اینکه بخواهد به یک بازیکن سطح اول تبدیل شود، در همین جوانی به طور حرفه‌ای به مربیگری ورود کرده و هدایت تیم لیگ برتری نیروی زمینی ارتش را هم بر عهده گرفته است. 
***
شکار بزرگ استقلال
نادری یاغی شد!
 محمد نادری، مدافع یک فصل و نیم اخیر پرسپولیس با قراردادی یک‌‌ساله به استقلال پیوست. مدافع چپ پیشین تیم‌های فوتبال تراکتور، کورتریک و پرسپولیس که در هفته‌های اخیر اخبار ضد و نقیضی درباره حضورش در استقلال به گوش می‌رسید، بالاخره تصمیم گرفت به این تیم ملحق شود. محمد نادری یک فصل و نیم در تیم پرسپولیس عضویت داشت و با این تیم ۲ قهرمانی لیگ برتر و یک جام حذفی را کسب کرد. این بازیکن 24 ساله که با تیم کورتریک بلژیک قرارداد دارد، در یک فصل و نیم اخیر به صورت قرضی در تیم پرسپولیس حضور داشت و حالا یک سال مانده به پایان قراردادش با تیم بلژیکی تصمیم گرفت به استقلال بپیوندد. با پیوستن محمد نادری به استقلال، حالا این تیم ۳ بازیکن در سمت چپ خط دفاعی خود دارد و باید منتظر ماند و دید آیا میلیچ هم به این تیم اضافه خواهد شد یا خیر! مسؤولان باشگاه استقلال وقتی باشگاه پرسپولیس نتوانست رضایتنامه نادری را از باشگاه کورتریک بلژیک بگیرد و با این باشگاه به توافق نرسید، وارد عمل شدند و توانستند رضایتنامه انتقال نادری را به استقلال بگیرند. با خرید محمد نادری، سهمیه لیگ برتری باشگاه استقلال نیز تکمیل شد.
***
صعود تیم ‌ملی شطرنج به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا
 تیم ‌ملی شطرنج مردان ایران در رقابت‌های آنلاین قهرمانی آسیا به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. به گزارش
«وطن امروز» به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مسابقات شطرنج آنلاین جام ملت‌های آسیا در مرحله یک‌چهارم نهایی پیگیری شد و تیم ‌ملی مردان ایران موفق شد به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات صعود کند. تیم ‌ملی کشورمان در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف سنگاپور رفت. ملی‌پوشان ایران در بازی اول با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسیدند. در بازی دوم جدال ۲ تیم ایران و سنگاپور با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید. با این نتیجه، تیم ایران به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد. در مرحله نیمه‌نهایی تیم ایران به مصاف استرالیا می‌رود. این دیدار امروز برگزار می‌شود.
در بخش بانوان نیز ملی‌پوشان کشورمان به مصاف اندونزی رفتند. در بازی اول تیم ایران با نتیجه 5-2 بر 5-1 نتیجه را واگذار کرد و در بازی دوم با همین نتیجه مقابل حریف پیروز شد ولی به دلیل امتیازشکنی، تیم ایران از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماند.
***
خلیل‌زاده به الریان پیوست
 مدافع میانی 3 فصل اخیر پرسپولیس با پیراهن شماره ۳ الریان قطر عکس یادگاری گرفت تا انتقالش به این تیم نهایی شود. گمانه‌زنی‌ها و اخبار رسانه‌های قطری درباره نهایی شدن انتقال شجاع خلیل‌زاده طی روزهای گذشته زیاد بود و تقریبا تمام سایت‌های ورزشی این کشور جدایی این مدافع از پرسپولیس و حضورش در الریان را تایید کردند. خلیل‌زاده صبح چهارشنبه تهران را به مقصد دوحه ترک کرد تا مذاکرات نهایی خود با باشگاه الریان را پیش ببرد و در صورت توافق، قراردادش را نهایی کند ولی پیش از رسمی شدن این انتقال، رسانه‌های قطری به این موضوع پرداختند و از قطعیت این انتقال خبر دادند. چهارشنبه‌شب روزنامه استاد الدوحه اعلام کرد مدافع ملی‌پوش پرسپولیس وارد قطر شده و مدیران الریان نیز با باشگاه ایرانی برای جذب وی به توافق نهایی رسیده‌اند ولی ساعاتی پس از این خبر، باشگاه پرسپولیس با انتشار اطلاعیه‌ای این موضوع را تکذیب کرد و به الریان هشدار داد در صورت بستن قرارداد با خلیل‌زاده، با محرومیت مواجه خواهند شد. اما پنجشنبه‌شب هم الکاس قطر که مهم‌ترین رسانه ورزشی این کشور به حساب می‌آید، در حساب توئیتری خود اعلام کرد انتقال خلیل‌زاده به الریان نهایی شده و توافق با این بازیکن به دست آمده. خلیل‌زاده که ۳ سال خاطره‌انگیز در پرسپولیس داشت و ۳ قهرمانی در لیگ برتر و سوپر جام، یک قهرمانی در جام حذفی و ۲ بار صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد، در نهایت قبل از سفر اخیرش به همراه تیم به دوحه، تصمیم گرفت قراردادش با سرخپوشان را به‌ صورت یک‌طرفه فسخ کند و راهی قطر شود. جدایی این مدافع از پرسپولیس به تایید یحیی گل‌محمدی نیز رسید تا امیدهای هواداران این تیم برای بازگشت شجاع به جمع سرخ‌ها از بین برود. خلیل‌زاده که در هفته‌های اخیر چالش جدی با مهدی رسول‌پناه، سرپرست باشگاه پرسپولیس پیدا کرده و مورد انتقاد شدید این مسؤول سرخ‌پوشان به دلیل درخواست ۲۰ میلیاردی برای تمدید قرارداد قرار گرفته بود، بدون توجه به سر و صدای زیاد پیرامون جدایی‌اش و همچنین صحبت‌های هواداران پرسپولیس، به قطر رفت. در نهایت پس از گمانه‌زنی‌های زیادی که برای پیوستن خلیل‌زاده به الریان وجود داشت، این بازیکن با باشگاه قطری به توافق نهایی دست یافت و قراردادش را رسمی کرد. خلیل‌زاده پس از عقد قرارداد با الریان قطر، در کنار مدیر این باشگاه ایستاد و با پیراهن شماره ۳ تیم جدیدش عکس یادگاری گرفت. 

Page Generated in 0/0061 sec