printlogo


کد خبر: 225912تاریخ: 1399/8/3 00:00
اخبار

توزیع ۶۰۰ هزار انسولین قلمی در داروخانه‌ها از امروز
مدیر‌کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع ۶۰۰ هزار انسولین قلمی در داروخانه‌ها از امروز [شنبه] خبر داد. حیدر محمدی در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره وضعیت واردات انسولین قلمی گفت: تعداد زیادی انسولین قلمی در حدود ۶۰۰ هزار عدد از گمرک ترخیص شده و از شنبه توزیع آن را در داروخانه‌ها انجام می‌دهیم. وی افزود: شرکتی که تامین‌کننده این انسولین‌ها بود، قرار بود در داخل کشور انسولین قلمی را در حجم انبوه تولید کند اما متاسفانه به تعهداتش عمل نکرد و مجبور شدیم واردات انجام دهیم. وی گفت: بنابراین در حال حاضر واردات انسولین قلمی را آغاز کرده‌ایم و تا زمانی که تولیدکنندگان داخلی بتوانند تولیدشان را انجام داده و کفاف بازار را بدهند، واردات این دارو ادامه خواهد یافت. محمدی با بیان اینکه تا زمانی که مردم به انسولین نیاز داشته باشند، قطعا به هر طریقی اعم از واردات و تولید داخل آن را تامین می‌کنیم، ادامه داد: شرکتی که قرار بود تولید انسولین قلمی را در داخل آغاز کند، هنوز این کار را آغاز نکرده و به مرحله تولید نرسیده است. هر زمان به تولید برسد، می‌تواند نیاز بازار را تامین کند. وی در ادامه گفت: این انسولین‌های قلمی وارداتی در داروخانه‌های منتخب و با قیمت ارزان‌تر نسبت به گذشته عرضه می‌شود. 
***
معاون وزیر بهداشت:
داروهای جدید برای درمان کرونا به کار گرفته می‌شود
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان داشت: داروهای جدید برای کارآزمایی بالینی با تصمیم سازمان جهانی بهداشت وارد فاز مطالعه و جایگزین داروهای بی‌اثر در برابر کرونا خواهد شد. رضا ملک‌زاده در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح در شیراز که به صورت از راه دور برگزار شد، افزود: مطالعه جهانی که با مشارکت بیش از ۱۱ هزار بیمار بستری مبتلا به «کووید‌-۱۹» در حدود ۵۰۰ بیمارستان از ۳۰ کشور در ۶ منطقه جهان از جمله ایران (۳۵۰۰ بیمار از ۲۹ بیمارستان) انجام شد، نشان داد داروهای کنونی نه‌تنها هیچ تاثیری بر بهبود بیماران بستری مبتلا به «کووید‌-۱۹» و کاهش طول بستری یا مرگ‌و‌میر آنها نداشته است، بلکه وضعیت بهبودی بیمارانی که درمان‌های ذکر‌ شده را دریافت نکرده بودند همانند بیماران دریافت‌کننده این رژیم‌های درمانی بوده است. وی اظهار داشت: ایران در حال اجرای یک طرح تحقیقاتی با همکاری چند کشور است و مطالعاتی را روی داروهایی مانند  Famotidin (‌داروی معده)،‌Acalabrutini (داروی ضد‌سرطان) و سوفوسبوویر و داکلاتاسویر (ترکیب دارویی ضد ویروس هپاتیت سی) برای درمان بیماران مبتلا به علائم متوسط بیماری «کووید‌-۱۹» که نیازی به بستری در بیمارستان و تهویه مکانیکی ندارند انجام می‌دهد. 
***
بانک اطلاعاتی اراذل و اوباش تکمیل شد
فرمانده ناجا با اشاره به جمع‌‌آوری بانک اطلاعاتی اراذل و اوباش گفت: همچنان منتظریم تا قول و قرارهای بودجه‌ای دولت محقق شود. سردار حسین اشتری در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به پیام رهبر حکیم انقلاب در هفته ناجا و تأکید بر برخورد با اراذل و اوباش، اظهار کرد: یکی از اقدامات خوبی که توسط نیروی انتظامی انجام و در هفته ناجا تشدید شده، برخورد با مخلان نظم و امنیت بوده است. وی ادامه داد: با افرادی که اوباشگری و قداره‌کشی می‌کنند و در جوامع به عنوان اراذل و اوباش معروف هستند، بشدت برخورد شده و الحمدلله این رفتار پلیس مورد رضایت مردم هم بوده است. سردار اشتری با اشاره به آخرین نتایج نظرسنجی مردمی از سوی دستگاه‌های مختلف گفت: بنا بر آخرین نظرسنجی‌ها، رضایت مردم نسبت به عملکرد نیروی انتظامی افزایش یافته و این هدیه خوبی از سوی مردم برای ما است. فرمانده نیروی انتظامی گفت: بانک اطلاعاتی اراذل و اوباش آماده شده است که ان‌شاءالله تا هفته آینده نهایی می‌شود و بزودی اعلام خواهد شد. 
***
بررسی افزایش نرخ معاینه فنی خودرو در شورای رقابت
مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از بررسی افزایش نرخ معاینه فنی خودرو در شورای رقابت خبر داد. حسین مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال افزایش نرخ معاینه فنی خودرو گفت: از ابتدای سال جاری هزینه‌های مراکز معاینه فنی افزایش یافته و انتظار می‌رود مسؤولان وزارت کشور درباره پوشش این افزایش هزینه‌ها، چاره‌اندیشی کنند. وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده است هزینه‌های مراکز معاینه فنی تهران حدود ۴۰ درصد رشد داشته است، افزود: هزینه نیروی انسانی، نگهداشت و تعمیر تجهیزات مراکز و... از ابتدای سال رشد داشته است بویژه نوسانات بازار ارز، هزینه نگهداشت دستگاه‌ها و تجهیزات معاینه فنی را افزایش داده است. 
***
اولین ایرانی که واکسن کرونای روسی را تست خواهد کرد
طبق تصمیم مسؤولان روسیه، حسین روحانی سرمربی تیم ‌ملی کاراته روسیه به همراه دیگر مربیان و اعضای این تیم ظرف چند روز آینده واکسن کرونای روسی را تست خواهند کرد. با این حساب، روحانی نخستین ایرانی خواهد بود که واکسن کرونا را تست خواهد کرد.
 حسین روحانی در گفت وگو با فارس، درباره تزریق واکسن ضدکرونا به کاراته‌کاران روس، اظهار داشت: چند روز قبل مسؤولان ورزش روسیه به همه اعضای تیم‌ملی کاراته اعلام کردند که در روز پنجم آبان‌ماه پزشکان روس در محل تمرینات حاضر خواهند شد و اردونشینان را واکسینه خواهند کرد. 
سرمربی تیم‌ملی کاراته روسیه با اشاره به اینکه برای هر مسابقه یا اردو ۳ بار تست کرونا می‌دهد، تاکید کرد: در این روزهای کرونایی هم رکورددار شدم و طی ۲ ماه، ۳۰ بار تست PCR دادم. این مراقبت‌های مکرر باعث شده کسی در بین ورزشکاران به کرونا مبتلا نشود.

Page Generated in 0/0170 sec