printlogo


کد خبر: 225944تاریخ: 1399/8/5 00:00
دور دنیا

شنبه خونین شیکاگو
از شامگاه جمعه تا دیروز دست‌کم 4 نفر بر اثر تیراندازی در شیکاگو کشته شده و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. آخرین مورد تیراندازی مرگبار در شهر شیکاگو واقع در ایالت ایلینوی آمریکا، شنبه‌شب در هومبولت‌پارک در غرب این شهر رخ داد. پیش‌تر از آن در منطقه فولرپارک در بخش جنوبی این شهر، یک مرد در یک تیراندازی مرگبار جان خود را از دست داد. در موردی دیگر، باز هم در روز شنبه یک مرد ۳۲‌ساله در روزلند در یکی از جنوبی‌ترین بخش‌های شهر کشته شد. قبل از آن هم در روز شنبه یک مرد دیگر هدف تیراندازی مرگبار در هومبولت پارک قرار گرفته بود. همچنین در تیراندازی‌ها در بخش‌های مختلف این شهر حدود ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. پیش‌تر نیز رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند که شهر شیکاگو طی روزهای جمعه و شنبه هفته قبل، شاهد ۱۲ مورد تیر‌اندازی‌ بود که بر اثر آن 3 نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند. آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود و تعدادی نیز در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند. 
***
قتل فرد شماره 2 گروه تروریستی القاعده
ریاست امنیت ملی افغانستان اعلام کرد فرد شماره 2 القاعده در شبه‌‌قاره هند را طی یک عملیات ویژه در ولایت غزنی از پای درآورده است. این ریاست در اطلاعیه‌ای تایید کرد که ابومحسن المصری، فرمانده‌ ارشد گروه القاعده در شبه‌‌قاره هند از سوی نیروهای امنیت ملی کشته شده است. این فرمانده القاعده تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا نیز قرار داشت. در همین حال محمدمسعود اندرابی، سرپرست وزارت کشور افغانستان نیز گفت کشته شدن فرد شماره 2 القاعده در افغانستان، نشان می‌دهد هنوز طالبان با این شبکه رابطه دارد. وی افزود: کشته شدن یکی از اعضای کلیدی و مهم القاعده توسط ریاست امنیت ملی افغانستان، بیانگر رابطه نزدیک طالبان با گروه‌های تروریستی در افغانستان و فعالیت و اقدامات تروریستی مشترک آنها در برابر دولت و مردم افغانستان است. براساس توافقنامه صلح میان ایالات متحده آمریکا و طالبان در قطر، این گروه باید تمام روابط خود با گروه‌های تروریستی از جمله القاعده را قطع کند. 
***
تمرین نظامی رژیم صهیونیستی جهت آمادگی مقابل حزب‌الله
ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز مانور موسوم به «تیر کشنده» از صبح دیروز در نزدیکی مرز با لبنان و سوریه خبر داد. هدف از این رزمایش، تمرین و آموزش سناریوهای مختلف برای مواجهه با هرگونه جنگ احتمالی با حزب‌الله لبنان اعلام شده است. وبگاه عرب۴۸ نیز نوشته است که طبق بیانیه ارتش صهیونیستی، این مانور در سطح ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و در چارچوب تمرین‌های سالانه و با حضور نیروهای زمینی، دریایی و هوایی، یگان‌های جنگ الکترونیک و نیروهای عملیاتی و ذخیره آغاز شده و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت. در این بیانیه آمده است: این تمرین با هدف افزایش آمادگی و بهبود توان هجومی در تمام سطوح و هماهنگی میان ستادهای فرماندهی در جبهه شمالی انجام می‌شود. ساکنان سرزمین‌ اشغالی نیز در روزهای آتی شاهد پرواز بالگردها و جنگنده‌ها در تمام مناطق خواهند بود و نیروی دریایی رژیم صهیونیستی نیز در بنادر حیفا و اشدود فعال خواهد شد. ارتش صهیونیستی سال گذشته نیز مانور مقابله با نیروهای حزب‌الله را در یک پادگان آموزشی برگزار کرد که طی آن نیروهای صهیونیستی با شبیه‌سازی یکی از روستاهای شمال لبنان، درگیری با رزمندگان حزب‌الله را تمرین کردند. 
***
فریاد دختر اسیر فلسطینی بر سر زندانبان صهیونیست
دختر یک اسیر فلسطینی که ۹۰ روز است دست به اعتصاب غذا‌ زده با فریاد بر سر زندانبان صهیونیست، خواهان دیدار با پدرش شد. ماهر الاخرس اسیر فلسطینی است که در اعتراض به بازداشت موقت (بازداشت بدون محاکمه) از ۹۱ روز پیش دست به اعتصاب غذا ‌زده و حالش وخیم است. فیلمی از دختر این اسیر فلسطینی منتشر شده که بر سر زندانبانان صهیونیست در بیمارستان کبلان فریاد می‌کشد و می‌گوید می‌خواهد پدرش را ببیند. احلام حداد، وکیل مدافع این اسیر فلسطینی روز شنبه گفت که الاخرس خطاب به ملت فلسطین وصیت کرده مدافع وطن و سرزمین خود باشند. 
***
تجاوز وزیر اماراتی به زن انگلیسی
یک زن ۳۲ ساله انگلیسی به نام کیتلین مک نامارا ادعا می‌کند که وی قربانی یک حمله جدی جنسی توسط نهیان بن مبارک آل‌نهیان ۶۹ ساله، وزیر تسامح امارات و یکی از شاهزادگان این کشور است. این زن ادعا می‌کند که هنگام کار در جشنواره بین‌المللی «هی» (Hay) که امسال توسط دولت امارات برگزار شد، مورد آزار جنسی شاهزاده نهیان قرار گرفته است. مک نامارا گفته این تلاش شاهزاده اماراتی برای تعرض به او، در روز ولنتاین در یک ویلا در یک جزیره خصوصی دور افتاده رخ داده است؛ وقتی که او برای بحث درباره مقدمات افتتاحیه جشنواره هی در ابوظبی به جلسه‌ای در این ویلا دعوت شده بود. این زن انگلیسی گفته وقتی تماسی از وزیر اماراتی دریافت کرده، او را به شام در ویلای خود دعوت کرده و او گمان کرده که در این دعوت، مقامات دیگر نیز حضور دارند اما هنگام حضور با یک هدیه ساعتی گرانقیمت (۴۵۰۰ دلار) و تلاش‌های بعدی وزیر اماراتی برای لمس او مواجه شده و سرانجام تلاش کرده که در اتاقی به او تعرض کند اما سرانجام با فراخواندن راننده خود، خود را نجات داده و در کنسولگری انگلیس واقعه را گزارش کرده است. به گفته روزنامه ساندی تایمز، وزیر اماراتی ارتکاب هرگونه تخلف را انکار کرده و گفته است که از این اتهامات متعجب و ناراحت شده است. 

Page Generated in 0/0055 sec