printlogo


کد خبر: 225949تاریخ: 1399/8/5 00:00
اخبار

بیرانوند باز هم در لیست آنتورپ نبود
تیم فوتبال رویال آنتورپ بدون حضور دروازه‌بان ایرانی خود مقابل بیرشوت بازی کرد. 
در ادامه مسابقات هفته دهم ژوپیرلیگ بلژیک، تیم رویال آنتورپ که علیرضا بیرانوند در آن عضویت دارد، دیروز در بوسویل استادیوم به مصاف بیرشوت رده سومی رفت و 3-2 پیروز شد. 
علیرضا بیرانوند که پس از ۲ مسابقه غیبت در فهرست رویال آنتورپ به دلیل آسیب‌دیدگی، در دیدار اخیرشان در هفته اول فصل جدید لیگ اروپا برابر لودوگورتس بلغارستان جزو نفرات ذخیره بود، مجددا در لیست نفرات تیمش مقابل بیرشوت قرار نگرفت. 
دروازه‌بان ایرانی رویال آنتورپ پس از پیوستن به این تیم در مسابقات رسمی به میدان نرفته و امیدوار است با رفع کامل آسیب‌دیدگی در هفته‌های بعد بازی کند. 
***
کریمی - استقلال؛ یک بند تا تمدید
مسؤولان استقلال با علی کریمی برای تمدید قرارداد توافق کردند اما این بازیکن با اصرار بر اضافه شدن حق فسخ قرارداد، مانع تمدید تا این لحظه شده است. 
کار مسؤولان استقلال تقریبا در نقل و انتقالات تابستانی لیگ بیستم به پایان رسیده و تنها بازیکنی که هواداران در انتظار حفظ او در ترکیب تیم هستند، علی کریمی است. ستاره آبی‌ها در لیگ نوزدهم که عملکرد و آمارهای فوق‌العاده‌ای در ترکیب استقلال به جا گذاشت و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ نوزدهم محسوب می‌شد، در پایان مسابقات فصل گذشته قصد جدایی کرد. 
کریمی در آن مقطع اعلام کرد می‌خواهد فوتبالش را در یک تیم خارجی دنبال کند. او پیشنهادهایی از تیم‌های قطر و ترکیه‌ نیز داشت اما با این تیم‌ها به توافق نرسید تا بحث لژیونر شدنش منتفی شود. 
از این رو بعد از اردوی تیم ‌ملی فوتبال و بازگشت کریمی به ایران مسؤولان استقلال بار دیگر مذاکرات خود را با این ستاره از سر گرفتند و خواهان تمدید قرارداد او شدند. استقلالی‌ها پیشنهاد جدیدی به کریمی ارائه کردند و مذاکرات میان ۲ طرف در جریان است. از طرف دیگر توافقات نسبی نیز میان آنها حاصل شده است. 
در این باره گفته می‌شود کریمی با محمود فکری، سرمربی آبی‌پوشان نیز درباره ماندن در استقلال صحبت کرده و همه شرایط برای تمدید قرارداد او مهیاست اما گفته می‌شود یک مساله مهم باعث شده تا این لحظه چیزی روی کاغذ نیاید. 
کریمی که همچنان علاقه‌مند است در خارج از کشور بازی کند و در این رابطه می‌خواهد یک تیم خوب خارجی را انتخاب کند، از مسؤولان باشگاه استقلال خواسته بند فسخ یکطرفه در صورت داشتن پیشنهاد خارجی را به قراردادش اضافه کنند که این موضوع مورد قبول مسؤولان استقلال واقع نشده است. 
با توجه به اینکه داشتن بند حق فسخ یکطرفه در صورت داشتن پیشنهاد خارجی باعث شد روزبه چشمی با وجود تمدید قراردادش به ‌ام‌صلال قطر برود، مدیران کنونی استقلال برای قراردادهای جدید از جا دادن این بند در آنها بیم دارند و به همین خاطر هم هنوز با کریمی در این باره توافق نکرده‌اند. 
حالا به نظر می‌رسد تنها موضوعی که باعث شده علی کریمی هنوز قراردادش را تمدید نکند، همین موضوع حق فسخ یکطرفه است؛ مساله‌ای که البته احتمالا طی یکی دو روز آینده حل می‌شود و شاهد تمدید قرارداد کریمی با آبی‌پوشان خواهیم بود. 
***
رونالد کومان محروم می‌شود؟
نشریه کاتالان از احتمال محرومیت رونالد کومان به خاطر اظهاراتش درباره داوری خبر داد. 
در حالی ‌که مسابقه روز شنبه آل‌کلاسیکو تا اواسط نیمه دوم با تساوی 1-1 دنبال می‌شد، رئال مادرید در جناح چپ به یک ضربه آزاد دست یافت و مطابق انتظار تونی کروس برای ارسال توپ روی دروازه اقدام کرد. 
ارسال هافبک آلمانی رئال مادرید اما از کنار دروازه عبور کرد؛ با این حال سرخیو راموس توی محوطه جریمه بارسا روی زمین افتاد و اعتقاد داشت داور باید پنالتی اعلام کند؛ بعد از چند دقیقه وقفه، مارتینز مونوئرا برای مشاهده دوباره صحنه به کنار زمین رفت و در نهایت در تصمیمی جنجالی خطای پنالتی به سود رئال اعلام کرد. 
رونالد کومان، سرمربی هلندی بارسلونا اما پس از بازی به خاطر تصمیمات اتخاذ شده توسط داور و البته VAR بسیار خشمگین به نظر می‌رسید؛ تا جایی که او درستی استفاده از تکنولوژی VAR در فوتبال اسپانیا را زیر سوال برد و اظهاراتی جنجالی را در این باره مطرح کرد. 
حالا در همین رابطه نشریه اسپورت کاتالونیا گزارش داد صحبت‌های سرمربی هلندی بارسلونا ممکن است برای او گران تمام شود و این احتمال وجود دارد کومان با محرمیت 4 تا 12 جلسه‌ای روبه‌رو شود. همچنین احتمال جریمه نقدی بین 600 تا 3000 یورویی برای وی نیز وجود دارد. 

Page Generated in 0/0203 sec