printlogo


کد خبر: 225958تاریخ: 1399/8/5 00:00
اخبار

سخت‌گیری بیشتر و جریمه برای عدم استفاده از ماسک در تهران
رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه دنبال تعطیل کردن شهر نیستیم، از سخت‌گیری‌های بیشتر برای جریمه و تذکر به افراد فاقد ماسک در فضاهای عمومی، معابر و داخل خودروها خبر داد. سردار حسین رحیمی درباره اقدامات پلیس برای برخورد با افراد فاقد ماسک و ناقضان پروتکل‌های بهداشتی کرونا گفت: ۱۰ روز از ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا به ناجا گذشت و ما در این مدت تلاش کردیم با اقدامات ایجابی و ارشادی، شهروندان را به رعایت پروتکل‌ها دعوت کرده و از انجام اقدامات سلبی پرهیز کنیم. وی ادامه داد: متاسفانه شاهد اوج‌گیری دوباره در تعداد مبتلایان به کرونا در کشور هستیم و از این رو برخوردهای سلبی و اعمال جریمه نیز در دستور کار قرار گرفت و طی 3-2 روز گذشته برخورد با رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه که از ماسک استفاده نکنند، صنوف و... انجام شده است. رحیمی با بیان اینکه رانندگانی که در خودرو از ماسک استفاده نکنند ۱۰۰ هزار تومان و هر سرنشین نیز ۲۰ هزار تومان جریمه خواهد شد، گفت: این اعمال جریمه برای تمام خودروهاست و فرقی ندارد که خودرو شخصی باشد یا جزو ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و تاکسیرانی. 
***
وجود ۲۱ نقطه حاشیه‌نشین در تهران
معاون عملیات پلیس پایتخت از حضور پلیس تهران در ۱۷هزار عملیات و ماموریت آتش‌نشانی، اورژانس، هلال‌احمر و شرکت‎های آب و برق و گاز در نیمه نخست امسال خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار پرویز یعقوبی در همایش امنیت، سلامت و ایمنی، گفت: تهران شهری است که با احتساب جمعیت شناور، ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد. ۷ میلیون وسیله نقلیه شامل ۴ میلیون دستگاه خودرو و ۳ میلیون دستگاه موتوسیکلت در آن تردد می‌کنند و در یک روز عادی روزانه حدود ۲۰ میلیون تردد در آن انجام می‌شود. وی با بیان اینکه تهران شرایط ویژه‎ای هم دارد، گفت: ۲۱ نقطه حاشیه‌نشین در تهران وجود دارد و همه این موارد سبب شده تامین نظم، امنیت و ایمنی در این شهر با پیچیدگی‎های زیادی همراه باشد. 
***
مالکان تاکسی‌های فرسوده شهر تهران برای نوسازی ثبت‌نام کنند
معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: مالکان تاکسی‌های مدل ۸۸ به قبل باید برای نوسازی تاکسی خود به دفاتر هماهنگی امور اداری مراجعه و ثبت‌نام کنند. سیدعلی محتشمی‌پور افزود: برای نوسازی تاکسی باید اطلاعات تاکسی‌داران مشمول طرح نوسازی، اعم از اطلاعات هویتی مالک و تاکسی فرسوده در سایت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور ثبت شود، لذا برای تسهیل و تسریع کار تاکسیرانان، تمام دفاتر هماهنگی امور اداری تاکسیرانی شهر تهران به این سامانه متصل شده‌اند. وی ادامه داد: مشمولان طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده برای ثبت درخواست خود به همراه سند مالکیت خودرو و پروانه تاکسیرانی به دفاتر هماهنگی امور اداری مراجعه و ثبت‌نام کنند تا فرآیند تشکیل پرونده‌شان آغاز شود. 
***
موردی از مصدومیت یا فوت در زلزله همدان و قزوین گزارش نشده است
رئیس مرکز اورژانس استان همدان گفت: بر اثر وقوع زمین‌لرزه بعد‌از‌ظهر روز جمعه مصدومیت یا فوت فرد یا افرادی در استان همدان گزارش نشده است. دکتر حبیب معصومی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به وقوع زلزله‌ای به بزرگی 4/5 ریشتر در مرز همدان و قزوین اظهار کرد: بعد از وقوع زلزله، موردی از مصدومیت و فوت در استان همدان گزارش نشده است. روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان نیز از آماده‌باش مرکز فوریت‌های پزشکی و نیروهای اورژانس خبر داد و گفت: از زمان وقوع زلزله هیچ مورد خاصی در همدان گزارش نشده است. عباس اولیاسمیع افزود: بعد از وقوع زلزله چند نفر از همشهریان دچار تنش عصبی و استرس شده بودند که بعد از تماس با اورژانس مشاوره و راهکارهای لازم به آنها داده شد. همچنین مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: زلزله شهرستان آوج خسارت جانی نداشت و همین‌طور خسارت مالی جدی وارد نشده است. حسن آصفی تصریح کرد: طبق ارزیابی‌ها خسارت جانی ناشی از زلزله نداشتیم اما ۳ روستای شهرستان آوج شامل ساریچلو، خنداب و اسد‌آباد دچار خسارت‌های مادی شده است که اغلب شامل تخریب دیوار و حیاط است. 
***
افزودن ۲۰۰۰ تخت ICU به ظرفیت بیمارستانی کشور تا پایان سال
معاون درمان وزارت بهداشت از افزوده شدن ۲ هزار تخت مراقبت‌های ویژه به ظرفیت تخت‌های قبلی در بیمارستان‌های کشور خبر داد. به گزارش مهر، قاسم جان‌بابایی با اشاره به اینکه از ابتدای مواجهه با بحران کرونا تاکنون ۲ هزار تخت مراقبت‌های ویژه به مجموع تخت‌های موجود در کشور افزوده شده است، گفت: تا پایان سال جاری ۲ هزار تخت دیگر نیز افزوده خواهد شد. وی با اشاره به تقویت تجهیزات آزمایشگاهی در سطح کشور افزود: این اقدام در راستای تسریع در فرآیند بیماریابی و کاهش شیوع کرونا در کشور اجرا می‌شود. 
***
شناسایی ۴۸۵ گود در تهران
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درباره وضعیت گودهای پایتخت با بیان اینکه «تهران شهر گودهاست» گفت: تاکنون معاونت شهرسازی شهرداری تهران ۴۸۵ گود با خطر خیلی بالا، بالا و متوسط در سطح شهر را شناسایی کرده است که در این میان ۲۷۵ گود پرخطر در تهران شناسایی شده است. افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۲۰ درصد گودهای پایتخت درجه خطرپذیری بسیار بالا دارند، افزود: بررسی‌ها نشان داده است مناطق ۲۲ و یک دارای بیشترین تعداد گود پرخطر در تهران است، به گونه‌ای که صرفا در منطقه یک، ۳۱ گود پرخطر وجود دارد که ۱۱ گود آن به حال خود رها شده و تنها ۲۰ گود فعالیت ساختمانی دارد. 

Page Generated in 0/0056 sec