printlogo


کد خبر: 225962تاریخ: 1399/8/5 00:00
اخبار

هر کیلوگرم گوشت شقه به ۱۴۰ هزار تومان رسید
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: هر کیلوگرم گوشت شقه به قیمت ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان به دست فروشگاه می‌رسد که آنها نیز می‌توانند با ۱۰ درصد سود خرده‌فروشی، این محصول را به فروش برسانند. علی‎اصغر ملکی در ارتباط با افزایش قیمت گوشت گوسفندی در هفته‌های اخیر اظهار کرد: دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز به دلیل گرانی گوسفند زنده است به طوری که قیمت گوسفند زنده به یکباره از 44 تا 45 هزار تومان به 57 تا 58 هزار تومان افزایش یافته است. وی در ارتباط با دلایل افزایش قیمت گوسفند زنده تصریح کرد: تولید و عرضه دام به بازار کم شده و دام سال قبل رو به اتمام است؛ از طرفی نهاده‌های دامی گران‌قیمت و قاچاق دام زنده به خارج کشور، قیمت‌ها را در بازار افزایش داده است. ملکی درباره قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در تهران گفت: هر کیلوگرم گوشت شقه نر و با کیفیت به قیمت 125 تا 130 هزار تومان به دست خرده‌فروشان می‌رسد که آنها نیز می‌توانند با 10 درصد سود خرده‌فروشی این محصول را به فروش برسانند. 
***
سخنگوی صنعت برق کشور خبر داد
اختصاص رمز ارزها به تأمین ارز مورد نیاز واردات
سخنگوی صنعت برق کشور از اختصاص رمز ارزهای استخراج شده در واحدهای مجاز به تامین ارز مورد نیاز برای واردات در آینده نزدیک خبر داد. مصطفی رجبی‌مشهدی با اشاره به اضافه شدن تبصره‌ای جدید به مصوبه گذشته درباره مقررات استخراج رمز ارزها افزود: در این مصوبه آمده است رمز ارزهای استخراج شده در واحدهای مجاز، بر اساس مجوزهای وزارت صمت و وزارت نیرو برای تأمین برق، فقط برای تأمین ارز واردات کشور صرف خواهد شد. وی گفت: این رمز ارزها بر اساس مقررات تعیین شده از سوی بانک مرکزی، قابل مبادله هستند. سخنگوی صنعت برق افزود: سقف مجاز رمز ارز استخراج شده و قابل مبادله هر واحد استخراج‌کننده بر اساس میزان انرژی مصرفی توسط وزارت نیرو تعیین خواهد شد.
***
نرخ سود بانکی افزایش پیدا نمی‌کند
رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه تمام تلاش بانک مرکزی معطوف به کنترل تورم است، گفت: با توجه به وجود شوک منفی عرضه، ناترازی بانک‌ها و نیاز مالی دولت، امروز افزایش نرخ سود بانکی سیاستی نیست که توفیق قطعی داشته باشد و بر همین اساس به دنبال روش‌های دیگری برای کاهش فشار تورمی در بازارها هستیم.
***
اقدامات وزارت صمت برای تأمین مالی تولید از محل بورس
معاون طرح و برنامه وزیر صمت درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای استفاده از ظرفیت بورس جهت تامین مالی تولید گفت: تاکنون چند اقدام عملی شامل پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه، پذیرش محصولات در بورس کالا و انتشار اوراق بدهی، راه‌اندازی هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سهامی عام پروژه و آزادسازی معادن در حبس از طریق واگذاری مجوزهای معدنی در بورس را در دستور کار قرار داده‌ایم. سعید زرندی به برنامه‌های عملی شده در حوزه انتشار اوراق بدهی اشاره کرد و گفت: طی ۵ ماه نخست سال جاری ۳۹ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی توسط بنگاه‌های تولیدی شامل پتروشیمی جم، فولاد مبارکه، بستنی دومینو و کرمان‌خودرو منتشر شده است، در حالی که این رقم در کل ۱۲ ماه سال گذشته ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است. 
***
عرضه کارت اعتباری با وثیقه‌گذاری سهام عدالت تا پایان آبان
معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: با توجه به اقدامات انجام‌شده، امیدواریم تا پایان آبان کارت‌های اعتباری به دست سهامداران عدالت برسد. علیرضا ماهیار افزود: روش اعطای کارت اعتباری سهام عدالت به طور مکانیزه انجام می‌شود، یعنی سهامداران با مراجعه به درگاه‌های بانک‌های عامل می‌توانند درخواست وثیقه‌گذاری سهام عدالت را داشته باشند، قاعدتا در این روش کارت‌های‌شان به نسبت ارزش سهام‌شان شارژ می‌شود؛ اکنون چند بانک این فرآیند را به صورت مکانیزه انجام داده‌اند. 

Page Generated in 0/0058 sec