printlogo


کد خبر: 225967تاریخ: 1399/8/5 00:00
اخبار

نیروی انتظامی درگاه اعتماد مردم به نظام است
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی درگاه اعتماد به نظام است، گفت: امروز نیروی انتظامی ما به درجه بالایی از کفایت و رشد رسیده است. سرلشکر پاسدار حسین سلامی به اتفاق هیات همراه برای تبریک هفته نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی ناجا حضور یافت و با سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی دیدار و گفت‌وگو کرد. فرمانده کل سپاه با تقدیر و تشکر از فرمانده ناجا گفت: از اینکه این فرصت را فراهم کردید تا در جمع شما تلاشگران قرار بگیرم، متشکرم. همچنین از مجموعه تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی شما در طول سال که یک لحظه هم چشم برهم نمی‌گذارید و با چشمان باز و با روحیه بالا و نشاط، طراوت، صبر و آرامش همه ماموریت‌های مختلف را اجرا می‌کنید، قدردانم. سردار سلامی با بیان اینکه «اگر یک روز پلیس نباشد چه اتفاقی خواهد افتاد» اظهار داشت: پلیس که نباشد هیچ چیز سر جای خود نخواهد بود؛ بودن شما مساوی با خیلی از هنجارهاست، هر جا نور است خطایی نیست، بلکه خطا و ناهنجاری مربوط به تاریکی است. پلیس چتر امنیت، آرامش و اعتماد عمومی است. 
***
رزمایش عاشقان ولایت ۹۹ در مناطق مرزی شمال غرب برگزار شد
رزمایش عاشقان ولایت ۹۹ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با محوریت تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی پیرانشهر در مناطق مرزی شمال غرب کشور برگزار شد. به گزارش روابط عمومی ارتش، رزمایش عاشقان ولایت ۹۹ نیروی زمینی ارتش به صورت تک شبانه و روزانه با هدف نمایش اقتدار و آمادگی رزمی و ارتقای تحرک در منطقه عمومی شمال غرب با موفقیت برگزار شد. بر پایه این گزارش، در این رزمایش که با محوریت تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، یگان‌های حاضر در رزمایش با ساختار جدید نیروی زمینی که تیپ‌های پیاده مکانیزه به تیپ‌های متحرک هجومی تغییر ماهیت داده‌اند، برای دومین بار در این منطقه توانمندی خود را به نمایش گذاشتند. 
در این رزمایش تخصصی تاکتیکی که مرحله اول آن به صورت شبانه برگزار شد، یگان‌های پیاده، مهندسی، پهپاد و گروه ۱۱ توپخانه در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده طی ۲ مرحله شبانه و روزانه تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی را پشتیبانی کردند. در تک روزانه نیز تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی با اجرای طرح‌های رزمی به اهداف از پیش تعیین شده این رزمایش دست یافت. حفظ و ارتقای تحرک، واکنش سریع به تهدیدات و بالا بردن آمادگی رزمی و توان دفاعی از جمله اهداف رزمایش عاشقان ولایت 99 بود که تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش در این رزمایش اهداف مورد نظر را محقق کرد. 
***
اظهارات جدید مدیرکل آژانس درباره بازرسی‌های اخیر در ایران
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌و‌گویی به بازرسی اخیر اعلام شده در ایران اشاره کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری «د‌پ‌آ» آلمان، رافائل گروسی در بخشی از گفت‌و‌گویش با این خبرگزاری به موضوع بازرسی‌های اخیر از ۲ محل در ایران اشاره کرد و در این باره گفت: اگر هر چه زودتر تمام جنبه‌هایی را که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بررسی می‌شود شفاف‌سازی کنیم، برای همه و اول ایران بهتر خواهد بود. گروسی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم بدون موانع فعالیت کنیم.  بر اساس این گزارش، گروسی در سفر اخیرش به ایران با مقامات کشورمان دیدار کرده و درباره بخش اجرایی تعهدات پادمانی ایران به توافقی رسیدند که ایران به موجب آن، ماه سپتامبر دسترسی به ۲ محل تعیین شده از سوی آژانس را برای بازرسان ایجاد کرد. به گفته گروسی، نتایج بررسی این نمونه‌برداری‌ها ابتدا به ایران اعلام می‌شود و علنی نخواهد شد. 
***
استقبال ایران از توافق آتش‌بس در لیبی
سخنگوی وزارت امور خارجه از توافق آتش‌بس بین طرف‌های درگیر در لیبی استقبال کرد. به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده با قدردانی از نقش سازمان ملل متحد و طرف‌های لیبیایی مذاکره‌کننده در دستیابی به این توافق، ابراز امیدواری کرد این آتش‌بس پایدار بوده و تمام طرف‌ها به تعهدات‌شان ملتزم باشند. خطیب‌زاده با تاکید بر ضرورت قطع دخالت‌های خارجی در روند توافقات طرف‌های مذاکره‌کننده در لیبی، بار دیگر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با راه‌حل نظامی برای‌ حل این بحران را خاطرنشان کرد و خواستار حل بحران لیبی از طریق سیاسی و گفت‌وگو شد. 
***
تقابل تهران- واشنگتن، محور گفت‌وگوی فؤاد حسین با سفرای عربی
وزیر خارجه عراق اخیرا با سفرای کشورهای عربی در انگلیس دیدار کرده و در رابطه با تنش میان آمریکا و ایران بحث و رایزنی کردند. وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد فواد حسین در سفر اخیرش به انگلیس با سفرای کشورهای عربی در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است. بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه عراق در این دیدار تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی و پیامدهای شیوع کرونا را بررسی کرده است. فواد حسین همچنین بر عمق روابط عراق با کشورهای عربی و ضرورت همکاری در مبارزه با چالش‌های منطقه‌ای تأکید کرده است. او همچنین در این دیدار به پیامدهای تنش میان ایران و آمریکا و مهم‌ترین مواضع عراق در قبال آنچه تعرض به حاکمیت ملی آن است، پرداخته است. 

Page Generated in 0/0187 sec