printlogo


کد خبر: 225986تاریخ: 1399/8/6 00:00
«تنها راه باخت من تقلب گسترده است»
ترامپ: دارد تقلب می‌شود

گروه بین‌الملل: در حالی که تنها یک هفته تا زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا زمان باقی است، موضوع تقلب و دستکاری آرا دیروز به واسطه اعتراض ترامپ بار دیگر به رده اول موضوعات اصلی انتخابات آمریکا بازگشت. 
ترامپ دیروز در حساب توئیتر شخصی خود نوشت: دادگاه استیناف در ایالت پنسیلوانیا درخواست دولت مبنی بر نظارت بر دفاتر انتخابات را رد کرد. ترامپ در ادامه نوشت: این موضوع بسیار دهشتناک است. ما تنها به دنبال شمارش عادلانه آرا هستیم. این موضوع می‌تواند به موارد بسیار بدی منتهی شود. وی دیروز گفت: تنها راه باخت من در انتخابات تقلب گسترده است و این موضوع دارد اتفاق می‌افتد. تاکنون حدود 60 میلیون آمریکایی رای خود را به صورت پستی به صندوق‌ها ریخته‌اند که بر اساس آمار موضوعی بی‌سابقه در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. ترامپ از همان ابتدای کرونا که موضوع رای‌گیری پستی مطرح شد، از احتمال تقلب دموکرات‌ها در فرآیند رای‌گیری و پس از آن سخن گفت و حتی در جریان رای‌گیری‌های اخیر هم صراحتا گفت شمار قابل توجهی از آرای وی را در سطل زباله و جوی آب ریخته‌اند. در جبهه مقابل هم دموکرات‌ها موضوع تقلب را به نحو دیگری مطرح می‌کنند و با یادآوری انتخابات 2016 معتقدند دخالت‌ کشورهای دیگر مثل روسیه سبب پیروزی ترامپ شد. تا پیش از برگزاری آخرین مناظره بین ترامپ و بایدن، ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار آمریکایی از طریق پست یا ایستادن در صف‌های طولانی، آرای خود را به صندوق‌ها انداخته بودند. 
 
* کاخ سفید: قصد کنترل کرونا را نداریم
در میان همه اخبار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گذشتن آمار تلفات کرونا در این کشور از مرز 230 هزار نفر بار دیگر این بیماری را در محور توجه افکار عمومی این کشور قرار داد. داستان وقتی بغرنج‌تر شد که «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید اعتراف کرد دولت ترامپ نه تنها برنامه‌ای برای کنترل کرونا ندارد، بلکه قصد کنترل این ویروس را هم ندارد. میدوز در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت: ما قصد کنترل این بیماری همه‌گیر را نداریم. می‌خواهیم مساله دستیابی به واکسن، درمان و دیگر حوزه‌های کاهش شیوع (کرونا) را تحت کنترل درآوریم. طبق گزارش سی‌ان‌ان، اظهارات میدوز در شرایطی مطرح شده است که موارد ابتلا به کرونا ویروس در سراسر ایالات متحده بشدت رو به افزایش است و دولت ترامپ همچنان به توصیه‌های کارشناسان بهداشت برای استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دوری از تجمعات بزرگ به عنوان راهی برای جلوگیری از شیوع کرونا، بی‌اعتنایی می‌کند. طبق گفته منابع آگاه، بعد از ابتلای 5 نفر از افراد حلقه نزدیک به مایک پنس، معاون ترامپ به کرونا در روزهای اخیر، کاخ سفید با موج دوم شیوع ویروس کرونا روبه‌رو است. 
 
* خیز ترامپ برای برکناری رؤسای اف‌بی‌آی، سیا و پنتاگون
ترامپ از همان سال 2016 معتقد بود تافته‌ای جدابافته در ساختار سیاسی آمریکاست و حتی سرویس‌های امنیتی و انتظامی آمریکا هم سر سازگاری با وی ندارند. حالا برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند اگر ترامپ این بار رئیس‌جمهور شود، نخستین اقدامش برکناری روسای اف‌بی‌آی، سیا و پنتاگون است. در همین ارتباط پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید گزارش داده است اگر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر برنده شود، لیستی از اخراجی‌های دولت را آماده کرده است. به گفته ۲ مقام مطلع، ترامپ قصد دارد بلافاصله بعد از پیروزی، «کریستوفر ری» رئیس پلیس فدرال، «جینا هاسپل» رئیس سازمان سیا و «مارک اسپر» وزیر دفاع این کشور را برکنار و افراد جدیدی را جایگزین آنها کند. بر اساس این گزارش، لیست افرادی که قرار است عوض شوند طولانی است اما این ۳ نفر در اولویت هستند و اول از همه رئیس اف‌بی‌آی قرار دارد. آکسیوس در ادامه توضیح داده است کریستوفر ری و جینا هاسپل در حلقه داخلی ترامپ در کاخ سفید جزو غیرقابل اعتمادترین‌ها هستند و اگر دردسرهای انتخاباتی و تبعات آن نبود، هر دوی آنها را حتی قبل از انتخابات تغییر می‌داد.

Page Generated in 0/0063 sec