printlogo


کد خبر: 226017تاریخ: 1399/8/6 00:00
اخبار

می‌خواهند ایران پای میز مذاکره‌ای برود که نتیجه‌اش از قبل مشخص است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: می‌خواهند ایران را پای میز مذاکره بکشانند اما میزی که نتیجه آن از قبل تعیین شده و آن تسلیم ملت ایران است. سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست تصویری کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور با استانداران و رؤسای شورای پدافند غیرعامل استان‌ها اظهار داشت: اگر روزی در نظریه‌های ژئوپولیتیک و ژئواستراتژیک جاهایی در جهان به عنوان منطقه محور در کره زمین مطرح می‌شد یا موضوع هارتلند مطرح می‌شد، امروز دیگر تردیدی وجود ندارد که در هرم قدرت جهانی، منطقه جنوب غرب آسیا تعیین‌کننده برتری و رهبری در جهان است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همانطور که تاریخ ما نشان می‌دهد، در همین دوره اخیر جمهوری اسلامی در مساله هسته‌ای با پذیرش تعهدات با دنیا کنار آمد و پذیرفت با کاهش برخی اقدامات هسته‌ای خود از مزایایی در مساله کاهش و رفع تحریم‌ها برخوردار شود و همه دنیا اذعان دارند جمهوری اسلامی ایران کاملا به تعهدات خود پایبند بود و کسی نتوانست هیچ تخطی‌ای را اثبات کند اما عهدشکنی آمریکای تروریست و جنایتکار خاتمه پیدا نکرد. سرلشکر باقری افزود: با وجود اینکه جمهوری اسلامی به همه تعهدات خود پایبند بود، آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و تحریم‌ها و فشارها را علیه ملت ایران مجدد در پیش گرفتند. این فشارها در مساله تحریم‌های تسلیحاتی، تحریم‌های اقتصادی و فشارهای سیاسی- امنیتی علیه ملت و کشور ایران هم در پیش گرفته شد. 
***
قدرت دفاعی نیروهای مسلح پشتوانه امنیت ملی است
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: قدرت دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پشتوانه‌ای محکم برای امنیت ملی کشور است. امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به اینکه تحریف پروژه خطرناکی است، خاطر نشان کرد: دشمن می‌خواهد محاسبات ما را در حوزه مسائل داخلی کشور به خطا بکشاند. دشمن امروز مهم‌ترین ابزار تحریف خود را فضای مجازی می‌داند و در این حوزه برای به خطا کشیدن جامعه اسلامی بویژه انحراف جوانان فعالیت‌های وسیعی را آغاز کرده است. وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با بالا بردن قدرت دفاعی در سطح نیروهای مسلح گفت: قدرت دفاعی یکی از ارکان اقتدار ملی است. نیروی زمینی ارتش پازلی از ارکان اقتدار ملی کشور است. قدرت دفاعی ما برای ملت پشتوانه امنیت است و بدون امنیت همه ارزش‌های کشور دچار مشکل می‌شود. 
***
قدردانی کانون بازنشستگان ارتش از رهبر انقلاب
رئیس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران به نیابت از کهن‌سربازان ارتش، با صدور نامه‌ای محضر فرماندهی معظم کل قوا به پاس لطف و عنایت معظم‌له در اجرایی شدن قانون همسان‌سازی حقوق‌ها، از ایشان تشکر کرد. در بخشی از نامه امیر سرتیپ دوم علی محبی‌راد، رئیس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی آمده است: «امروز بر ما کهن‌سربازان این سرزمین، پوشیده نیست که این قانون بر زمین مانده (پس از حدود یک دهه پر از انتظار و سختی‌های معیشتی) تنها به مدد انفاس قدسی و اوامر راهگشای حضرتعالی در مسیر اجرا قرار گرفته و بیانات حکیمانه و مشفقانه‌تان در پاسداشت و تکریم پیشکسوتان نیروهای مسلح، موجب تکاپو و میدان‌داری فرماندهان گردیده است».
***
رفتار نابخردانه مکرون در اسلام‌ستیزی نشان از خامی او دارد
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: رفتار نابخردانه مکرون در اسلام‌ستیزی علنی نشان از خامی او در سیاست دارد. به گزارش ایسنا، علی شمخانی در توئیتر نوشت: رفتار نابخردانه مکرون در اسلام‌ستیزی علنی نشان از خامی او در سیاست دارد اگرنه در سودای رهبری بر اروپا به اسلام جسارت نمی‌کرد. پیشنهاد می‌کنم بیشتر تاریخ بخواند و به حمایت آمریکای در حال افول و صهیونیسم رو به اضمحلال دلخوش نباشد. 
***
طرح جامع پدافند غیرعامل باید طراحی و تدوین شود
وزیر کشور گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل باید طراحی و تدوین شود؛ همانطور که ساختن یک ساختمان الزاماتی دارد، در هر موضوعی نیز باید الزامات پدافند غیرعامل دیده شود. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست تصویری کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور اظهار داشت: در رخدادهایی مانند سیل و زلزله، چون این حوادث به چشم دیده می‌شود، مردم نیز همکاری بیشتری دارند ولی پدافند غیرعامل برای مردم خیلی عینی نیست و رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط باید در این باره آموزش‌های لازم را به مردم ارائه دهند. وی اظهار داشت: پدافند غیرعامل عمدتا بر پیش‌بینی و پیشگیری استوار است و باید پیش‌بینی و پیشگیری را در حدود عمل و تجربیات انجام داد و در این موضوع نباید چیزی را کوچک بشماریم؛ مثلا در مسائل زیستی شاید به‌ ظاهر کوچک باشد ولی می‌تواند اثرات مخرب داشته باشد. وزیر کشور با اشاره به لزوم جلوگیری از موازی‌کاری در زمینه پدافند غیرعامل بیان کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل باید طراحی و تدوین شود؛ همانطور که ساختن یک ساختمان الزاماتی دارد، در هر موضوعی نیز باید الزامات پدافند غیرعامل دیده شود. 

Page Generated in 0/0750 sec