printlogo


کد خبر: 226019تاریخ: 1399/8/6 00:00
آیت‌الله رئیسی با تقبیح اهانت دولت فرانسه:
توهین به پیامبر اسلام توهین به تمام انبیاست

گروه سیاسی: رئیس قوه‌قضائیه با محکومیت هتک حرمت ساحت مقدس نبی‌مکرم اسلام در فرانسه، اهانت به ساحت قدسی پیامبر اعظم(ص) را اهانت به همه ادیان و انبیای الهی دانست و اظهار داشت: توهین به مقدسات میلیون‌ها انسان خلاف ادیان ابراهیمی و توهین به انسان و خردگرایی و دفاع از جهل و میدان دادن به افراد نادان است. 
آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه‌ قضائیه با بیان این مطلب افزود: گاهی در یک گوشه توهینی به مقدسات می‌شود و دولت‌ها هم به محض اینکه مطلع می‌شوند واکنش نشان می‌دهند اما حمایت دولت مدعی آزادی و حقوق انسان از توهین به آخرین پیام‌آور الهی در واقع توهین به حضرت موسی و حضرت عیسی سلام‌الله علیهما و مغایر با آزادی و حقوق انسان‌هاست. 
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه قاطبه آزاداندیشان عالم چه با تحریم کالاهای فرانسوی و چه بدون تحریم کردن کالاهای این کشور از عاملان و حامیان اهانت به پیامبر اعظم(ص) ابراز انزجار کرده‌اند، یکی از اهداف اهانت‌کنندگان را حساسیت‌سنجی جهان اسلام نسبت به این نوع اقدامات عنوان کرد و گفت: آنها بخوبی دریافته‌اند این اقدام نه تنها در جهان اسلام که از نظر همه مردم دنیا محکوم و منفور است.  
رئیس قوه ‌قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری جدی جنگ روانی از سوی دشمن در کنار جنگ اقتصادی علیه ملت ایران، به تحرکات اخیر بنگاه‌های سخن‌پراکنی بیگانه در تضعیف نهادهای انقلابی اشاره کرد و گفت: آنها وقتی تقدیر رهبر حکیم انقلاب و مردم از خدمات و اقدامات امنیت‌آفرین نیروی انتظامی را دیدند، عملیات روانی خود را برای تضعیف این نیرو آغاز کردند. 
آیت‌الله رئیسی افزود: هر گونه تخلف در هر دستگاهی نسبت به هر کسی قابل تعقیب و پیگیری است و خود دستگاه‌ها هم تخطی از قانون را نمی‌پسندند و با آن برخورد می‌کنند ولی باید مراقب تحرکات دشمن باشیم که می‌خواهد با سوءاستفاده از یک حادثه که در گوشه‌ای رخ داده، جایگاه و هویت یک نهاد را به طور کامل مخدوش کند. 
رئیس قوه ‌قضائیه خاطرنشان کرد: امروز دشمن در اتاق فکر خود سناریویی را طراحی می‌کند که با راه‌اندازی جنگ روانی و بزرگ‌نمایی نارسایی‌ها، مجموعه یک نیروی خدمتگزار و در میدان که مقتدرانه وظایف خود را انجام می‌دهد، تضعیف کند که باید با این حرکت، هوشمندانه برخورد کرد. 
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری در حرام اعلام کردن هتک حرمت مسؤولان نظام و تفاوت آن با نقد و نقدپذیری اشاره کرد و گفت: هتک حرمت و هرگونه افترا و تهمت، نه تنها نسبت به مسؤولان که نسبت به هر شخصی مذموم و محکوم است. 
رئیس قوه‌ قضائیه افزود: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند، نقد و نقادی آزاد است و مسؤولان هم باید روحیه نقدپذیری داشته باشند و خود را در معرض نقد قرار دهند اما حفظ حرمت و آبروی افراد از حدود آزادی است که همه باید به آن توجه و اهتمام داشته باشند. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه باید مرز بین نظارت و دخالت را رعایت کرد، تصریح کرد: بازرسی باید محکم به وظیفه نظارتی خود عمل و گزارش آن را هم ارائه کند و مسؤولان باید در قبال مسؤولان احساس تعامل و همیاری کنند. وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند کار کشور باید پیش برود اما دشمنان دنبال سنگ‌اندازی و توقف امور هستند و سیاست ما در قوه‌ قضائیه این است که با انسجام و همکاری با دیگر دستگاه‌ها اجازه ندهیم کوچک‌ترین وقفه‌ای در امور کشور ایجاد شود. 

Page Generated in 0/0064 sec