printlogo


کد خبر: 226054تاریخ: 1399/8/7 00:00
اخبار

موافقت مجلس با یک فوریت طرح رتبه‌بندی فرهنگیان
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به صورت یک فوریت موافقت کردند. به گزارش «وطن امروز»، نمایندگان مجلس در جریان جلسه علنی دیروز درخواست گروهی از نمایندگان را برای بررسی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به صورت دو‌فوریت بررسی کرده و در نهایت با آن مخالفت کردند اما در ادامه با ۱۶۵ رای با بررسی این طرح به صورت یک فوریت موافقت کردند. جبار کوچکی‌نژاد، نماینده متقاضیان بررسی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به صورت دو‌فوریت بیان کرد: سالانه حدود یک میلیون فرهنگی تصویب و اجرای قانون رتبه‌بندی فرهنگیان را مطالبه می‌کنند. متاسفانه به‌رغم اینکه رتبه‌بندی فرهنگیان در قانون برنامه ششم توسعه دیده شده و در سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش نیز بر اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان تاکید شده اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. 
***
هدیه مسموم محیط‌زیست به تهرانی‌ها
عضو شورای شهر تهران با اشاره به افتتاح مجدد 6 کارخانه سیمان در پایتخت گفت: به نظرم این موضوع هدیه مسموم مدیرکل محیط‌زیست به مردم تهران است. به گزارش فارس، حسن خلیل‌آبادی در صحن شورای شهر تهران در تذکر به شهرداری درباره فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه اظهار داشت: شهرداری و سازمان محیط‌زیست باید هر چه سریع‌تر نسبت به تعطیلی و جلوگیری از بهره‌برداری معادن شن، ماسه و سیمان در حریم تهران اقدام کنند. وی افزود: حدود 40 درصد آلایندگی‌ها مربوط به صنایع آلاینده‌ فعال در اطراف تهران است که در مواقع اضطراری این صنایع تعطیل می‌شوند. این عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌ متأسفانه در هفته‌های گذشته با حضور رئیس سازمان محیط‌زیست تهران و شهرستان ری، 6 کارخانه سیمان تهران که یکی از صنایع آلاینده است و از کار افتاده بود، مجددا افتتاح شد. ‌جای سوال دارد که اگر 40 درصد آلایندگی شهر تهران مربوط به صنایع آ‌لاینده است، مدیر کل محیط‌زیست تهران با چه توجیهی در آغاز فصل سرما و شیوع کرونا به مردم این هدیه مسموم را تقدیم کرده است. 
***
برنامه جدید نیروی انتظامی برای برخورد با اوباش
جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا از برنامه جدید نیروی انتظامی برای برخورد با اراذل و اوباش خبر داد. سردار «محمد شرفی» در گفت‌وگو با مهر ضمن اشاره به برنامه ناجا برای برخورد شدیدتر با اراذل و اوباش، اظهار کرد: ناجا برنامه خوبی برای برخورد شدیدتر و جدی‌تری با اراذل و اوباش طرح‌ریزی کرده است. وی ادامه داد: در این طرح اطلاعات اراذل و اوباش جمع‌آوری شده و آنها متناسب با میزان خطراتی که هر اوباش می‌تواند برای جامعه داشته باشد، به ۳ سطح (یک، دو و سه) تقسیم‌بندی شده‌اند. وی افزود: برای هر دسته و سطح از اوباش که به ۳ گروه اصلی تقسیم می‌شوند، دستورالعمل خاصی صادر شده که مبنای این دستورالعمل همان‌طور که اشاره شد، میزان خطراتی است که هر گروه می‌تواند برای جامعه داشته باشد. به گفته شرفی، این دستورالعمل ناجا به تمام استان‌ها ابلاغ شده و بزودی شاهد طرح جدید مقابله با اراذل و اوباش از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خواهیم بود، همچنین در این دستورالعمل تیم‌های عملیاتی هم برای رصد، کنترل، دستگیری، مقابله و توجیه این افراد پیش‌بینی شده است. 
***
ورود اتوبوس‌های نو به ناوگان اتوبوسرانی تهران
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران در آینده نزدیک خبر داد. سیدمناف هاشمی در بازدید از خط تولید اتوبوس‌های جدید که قرار است بزودی وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران شود، با اشاره به اینکه اراده مدیریت شهری تامین اتوبوس از کارخانه‌های تولید داخلی بوده، گفت: تا ۲۰ روز آینده نخستین بخش از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید وارد پایتخت می‌شود. وی با اشاره به دغدغه مدیریت شهری در ساماندهی ناوگان فرسوده حمل‌و‌نقل عمومی، افزود: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت و توان تولیدات داخلی، ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران را که هم‌اکنون حدود ۶۲ درصد آن فرسوده است، نوسازی و بازسازی کنیم. معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: هماهنگی لازم برای خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید انجام شده و حداقل ۲۵۰ دستگاه آن تا پایان سال وارد ناوگان می‌شود. 
***
مدیرکل انتقال خون استان تهران:
اهدای خون ۲۵ درصد کاهش یافته است
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: اهدای خون در استان تهران از زمان شیوع ویروس کرونا نسبت به ایام عادی ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است. محمدرضا مهدی‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در شرایط عادی در تهران روزانه ۱۲۰۰ واحد خون اهدا و بین ۱۶۰ مرکز درمانی و بیمارستانی توزیع می‌شد، این در حالی است که هم‌اکنون ۸۰۰ واحد خون در تهران اهدا می‌شود و همچنان شاهد افت مراجعه‌کنندگان هستیم. وی عنوان کرد: کاهش آمار اهداکنندگان خون در استان تهران در حال حاضر بر ذخایر خون نیز تاثیر گذاشته است و اگر چه به وضعیت بحرانی نرسیده‌ایم اما با کاهش آن مواجه هستیم. در حال حاضر میزان ذخیره خون در تهران بین ۵ و نیم تا ۶ روز است اما همچنان نگران تامین خون برای آینده هستیم. وی در ادامه خاطرنشان کرد: این در حالی است که میزان درخواست برای خون و فرآورده‌های خون از سوی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیز بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته و این موضوع نشان می‌دهد که انجام اعمال جراحی‌ها همچنان به قوت خود باقی است و مصدومان سوانح و تصافادت، بیماران سرطانی و مصرف‌کنندگان همیشگی خون مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی‌ها هم نیاز به خون و فرآورده‌های آن دارند. 

Page Generated in 0/0059 sec