printlogo


کد خبر: 226064تاریخ: 1399/8/7 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام فاضلیان
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم بزرگوار حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلیان را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم بزرگوار جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج‌سیدرضا فاضلیان رحمه‌الله‌علیه را به خاندان مکرم و به همه‌ ارادتمندان ایشان بخصوص مردم مؤمن و انقلابی استان همدان تسلیت عرض می‌کنم. این روحانی انقلابی و مردمی در همه‌ دوران‌های حساس انقلاب و دفاع مقدس، همچون پدری مهربان، جوان‌های مجاهد و فداکار را انگیزه و امید می‌بخشید و کانون‌های تحرک مردمی را گرم نگاه می‌داشت. در جایگاه امامت جمعه چه در همدان و چه در ملایر و نیز در جایگاه عالم دینی مقبول و محبوب مردم، همواره متصدی ارشاد و هدایت معنوی و سیاسی آنان بود.
از خداوند برای آن مرحوم رحمت و رضوان و پاداش این زحمات را مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۶ آبان ۹۹
***
رئیس مجلس خبرگان اقدام توهین‌آمیز مکرون را محکوم کرد
در پی حمایت مجدد رئیس‌جمهور فرانسه از انتشار کاریکاتور‌های موهن علیه پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه و‌آله)، آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای این اقدام نابخردانه امانوئل مکرون را محکوم کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «چگونه است که مدعیان فرهنگ و تمدن غربی و حامیان لیبرال - دموکراسی که از حقوق بشر دم می‌زنند، در چنین حوادثی خود را به خواب خرگوشی‌ زده و از کنار حرمت‌شکنی و اهانت به پیامبری که «رحمه للعالمین» و «منادی اخلاق انسانی» است و نژاد و قوم و قبیله در نزدش اهمیتی ندارد و قریب ۲ میلیارد انسان در سرتاسر گیتی از ایشان پیروی می‌کنند و پیروان حقیقی ادیان آسمانی ایشان را مورد تکریم و احترام می‌دانند، براحتی می‌گذرند؟ به‌راستی این مدعیان یاوه‌گو از کدام حقوق بشر دم می‌زنند؟ چگونه است که در آن کشور، رسانه‌های گروهی و دستگاه‌های تبلیغاتی برای اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی، مجاز و بلکه با وقاحت تمام مورد حمایت هستند اما اگر فرد یا رسانه‌ای بخواهد از جنایات رژیم صهیونیستی سخنی بگوید یا انتقادی کند مورد شدیدترین برخورد‌ها قرار می‌گیرد؟ این چه نوع آزادی بیانی است که اینان مدعی‌اش هستند؟»
***
مراسم روز ۱۳ آبان امسال با سخنرانی قالیباف برگزار می‌شود
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری برنامه ۱۳ آبان در تهران، گفت: این مراسم در تهران با سخنرانی رئیس مجلس برگزار می‌شود. نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: ۱۳ آبان اهتزاز پرچم مبارزه با استکبار است اما به اقتضای شرایط کنونی در چارچوب مصوبات ستاد مقابله با کرونا عمل می‌کنیم. وی بیان کرد: امسال قرار است با حذف راهپیمایی به شیوه‌های گذشته با ۳ تاکید خاص رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و برگزاری مراسم در کوتاه‌ترین زمان روز سه‌شنبه ۱۳ آبان، مراسم مشترک جشن میلاد پیامبر(ص) و روز ملی مبارزه با استکبار برگزار شود. قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مراسم روز ۱۳ آبان، ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه مقابل لانه جاسوسی، سفارت سابق آمریکا و با سخنرانی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی خواهد بود. همچنین برای اجرای بهتر این مراسم تاکید کردیم با استفاده از چیدن صندلی با فاصله یا با خط‌کشی خیابان یا میدان محل مراسم برگزار شود. 
***
آمریکا صادرات موشک از ایران به ونزوئلا را تحمل نمی‌کند
نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز، خشم خود را از تعامل جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا با تهدید تهران ابراز کرد. «الیوت آبرامز» ضمن تهدید کاراکاس و تهران درباره پیشبرد احتمالی چنین قراردادی گفت ایالات متحده هرگونه تلاش احتمالی جمهوری اسلامی برای ارسال موشک به ونزوئلا را تاب نخواهد آورد. وی در این باره گفت: «انتقال موشک‌های دوربرد از ایران به ونزوئلا برای ایالات متحده غیرقابل قبول است و آن را تحمل نمی‌کند و اجازه چنین کاری را نمی‌دهد».
***
اهانت به پیامبر اسلام(ص) نشان‌دهنده توحش قرون وسطایی غرب است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از اهانت به پیامبر اسلام(ص) نشان دهنده بربریت و توحش قرون‌وسطایی غرب است. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به اقدام رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر اسلام(ص) با هشتگ پیامبر رحمت نوشت: «حمایت مکرون از اهانت به پیامبر اسلام و مقدس‌ترین شخصیت محبوب یک‌چهارم جمعیت کل جهان، نشان بربریت و توحش قرون وسطایی غرب است. آتش احساسات مقدس برافروخته قریب به ۲ میلیارد مسلمان، دامن آتش‌افروزان جاهل و جانی انسان‌نما را خواهد گرفت»‬.

Page Generated in 0/0163 sec