printlogo


کد خبر: 226083تاریخ: 1399/8/8 00:00
ادامه محکومیت توهین دولت فرانسه به پیامبر اسلام(ص) در کشورهای اسلامی
خیزش علیه ابلیس

گروه بین‌الملل: با گذشت یک هفته از توهین امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به ساحت نورانی پیامبر گرامی اسلام(ص)، موج محکومیت‌ها و خشم مسلمانان دنیا از این رفتار فرانسوی‌ها همچنان ادامه دارد. شعله‌های خشم مسلمانان دنیا در چند روز گذشته سبب تحریم محصولات ساخت فرانسه در کشورهای مسلمان شد، به گونه‌ای که ترس از ادامه این روند سبب شد دستگاه دیپلماسی این کشور خواستار توقف این روند شود. در این میان علاوه بر تحریم، انواع اعتراضات شامل تظاهرات، صدور بیانیه و احضار مقامات دیپلماتیک فرانسه ادامه دارد. در همین ارتباط دیروز پاکستان، بنگلادش، لیبی و غزه شاهد اعتراضات مردمی بود. 
 
* آیت‌الله عیسی قاسم: مکرون طغیان نکن
آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین در واکنش به اظهارات گستاخانه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در دفاع از هتاکان به ساحت پیامبر اسلام(ص) بیانیه‌ای شدیداللحن صادر کرد. 
در این بیانیه آمده است: مکرون در اظهارات و تهدیدهایش، انسانیت، مسؤولیت، موقعیت، منافع کشورش و مسؤولیت محافظت از صلح جهانی را فراموش کرده و آنها را به دریا ریخته است. آیت‌الله قاسم افزود: مکرون! آیا می‌پنداری تو دارای عزت و کرامتی اما بزرگ‌ترین رسول خدا عزتی ندارد؟ نه‌تنها یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان، بلکه بسیار بیش از آنها (غیر مسلمانان) نیز معتقدند عزت حضرت محمد(ص) فوق عزت و کرامت آنهاست. مکرون! [بیندیش] اظهارات احمقانه و رخوت‌بارت تا چه حد به سمت روح نفرت‌پراکنی و تبعیض در جهان و در درون فرانسه سوق می‌دهد؟ آیت‌الله عیسی قاسم در پایان این بیانیه آورده است: تحریم! تحریمی کامل! محصولات وارداتی فرانسوی باید تحریم شود و این اقدام نه برای دشمنی با فرانسه است، بلکه پاسخی به مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه است.
 
* برپایی 2 راهپیمایی جداگانه در یمن
صدها یمنی عصر سه‌شنبه در شهر عدن در جنوب این کشور در محکومیت اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به اسلام و پیامبر اکرم(ص) تظاهرات کردند. در عدن ۲ راهپیمایی در شهرهای خور مکسر و المعلا با مشارکت صدها نفر برپا شد. 
 
* آتش زدن تصویر مکرون در کرانه باختری
اهالی کرانه باختری در اعتراض به هتک حرمت پیامبر اسلام(ص) در پاریس، تصویر رئیس‌جمهوری این کشور را به آتش کشیدند. در این تجمع اعتراض‌آمیز که رهبران فلسطین هم حضور داشتند، معترضان پلاکاردهایی در ابراز وفاداری به پیامبر اسلام در دست داشتند و شعارهایی علیه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه سر دادند و گفتند امتی که رهبرش حضرت محمد(ص) باشد، سرنگون نمی‌شود. آنها اهانت به پیامبر اسلام یا دیگر پیامبران را رد کردند و تصاویر مکرون را آتش زدند. 
 
* اندونزی سفیر فرانسه را فراخواند
در پی اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌جمهوری فرانسه علیه اسلام و مقدسات اسلامی و توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) وزارت خارجه اندونزی دیروز «اولیور چامبار» سفیر فرانسه در جاکارتا را احضار و مراتب نگرانی و اعتراض دولت این کشور به اظهارات امانوئل مکرون را به او تسلیم کرد. «تئوکو فیضاسیه» سخنگوی وزارت خارجه اندونزی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت دولت اندونزی ضمن محکوم کردن موج جدید اسلام‌ستیزی در فرانسه، مراتب اعتراض خود را نسبت به اظهارات غیرمسؤولانه رئیس‌جمهوری آن کشور به سفیر فرانسه در جاکارتا ابلاغ کرد. 
 
* تشویق فرانسه به نفرت‌پراکنی
انجمن حقوق بشر بحرین دیروز در بیانیه‌ای تأکید کرد: خلق وجهه منفی علیه مسلمانان با دستاویز قرار دادن اقدامات فردی اشخاص، باعث شدت گرفتن کینه‌توزی و نفرت‌پراکنی دینی و تحریف ناخوشایند آزادی دین و عقیده می‌شود و صلح دینی را به خطر می‌اندازد. انجمن حقوق بشر بحرین حکم دادگاه حقوق بشر اروپا در ۲۵ اکتبر ۲۰۱۸ و بیانیه این دادگاه را که در پایگاه اینترنتی آن منتشر شده است، یادآور شد که در آن یک زن اتریشی در پی اظهارات اهانت‌آمیز علیه پیامبر اسلام(ص) به پرداخت ۴۸۰ یورو جریمه نقدی محکوم شد و دادگاه اعلام کرد این حکم به هیچ‌‌وجه تجاوز به حق آزادی بیان این زن تلقی نمی‌شود. 
 
* انتقاد از سکوت امارات و عربستان
یک روزنامه ترک از مواضع عربستان سعودی و امارات عربی متحده درباره اقدامات ضداسلامی فرانسه و سرگردانی آنها، نسبت به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی انتقاد کرد. «کمال اوزتورک» روزنامه‌نگار ترک در روزنامه خبر ترک در گزارشی تحت عنوان «دوستی با اسرائیل، ترس از فرانسه و خصومت با ترکیه» اعلام کرد هدف فرانسه تنها برخی کشورهای اسلامی است. وی در گزارش خود افزود دیدگاه‌های غیرمعمول وزیران خارجه امارات و بحرین هنگام امضای توافقنامه‌های عادی‌سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی بسیار ناپسند بود. 
روزنامه‌نگار ترک تصریح کرد این کشورهای سازشکار سال‌ها بمباران نوار غزه را که تحت محاصره رژیم اشغالگر صهیونیستی بود نادیده گرفتند و به سوی توافق با این رژیم غاصب رفتند. از سوی دیگر برخی روزنامه‌نگاران امارات به توجیه عادی‌سازی روابط و رابطه اسلام با یهودیت پرداختند. وی افزود: پژواک سخنان روزنامه‌نگاران به فرانسه رسید و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اهانت‌های گستاخانه‌ای نسبت به پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) کرد و کاریکاتور پیامبر اسلام را به عنوان بنرهایی بر ساختمان دولتی و به شکل کتاب در مدارس توزیع کرد. در این گزارش آمده است: ما از عربستان سعودی انتظار داشتیم جایی که شهر پیامبر و مکه قبله مسلمانان است در مقابل این اهانت‌ها واکنش نشان دهد اما دیگر اعتباری از مدعی رهبری جهان اسلام باقی نمانده است. در یمن صدای فریاد کشیدن کودکان و زنان به دلیل حملات متجاوزانه سعودی، رهبر جهان اسلام(!) شنیده می‌شود. این روزنامه‌نگار در پایان نوشت: با وجود مراحل عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی و خصومت با ترکیه و موضع شرم‌آور عربستان و امارات نسبت به اقدامات فرانسه، روزی فرا خواهد رسید که کشورهای اسلامی از طریق ملت خود متحد شوند. 

Page Generated in 0/0062 sec