printlogo


کد خبر: 226113تاریخ: 1399/8/8 00:00
توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انجام می‌شود
راه‌اندازی خط تولید انسولین

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حالی از 26 داروی جدید داخلی رونمایی کرد که دشمن با تحریم دارویی به دنبال فشار بر مردم است اما دانشمندان ایرانی در ساخت انواع دارو همگام با دنیا در حرکتند. 
به گزارش «وطن امروز» کمبود انسولین در کشور به دلیل وارداتی بودن این کالا، امسال نگرانی‌هایی را برای بیماران دیابتی ایجاد کرد. هر چند نمونه این دارو در کشور وجود دارد اما استفاده از انسولین قلمی به دلیل تغییر الگوی مصرف بیماران دیابتی، نیاز به این کالا را بالا برده است. در چنین شرایطی عصر روز سه‌شنبه رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در جریان سفر به گیلان برای راه‌اندازی چند طرح دارویی عمرانی، از راه‌اندازی خط تولید انسولین ایرانی مدرن خبر داد. 
در جریان این سفر یک ‌روزه، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از ۲۶ داروی جدید تولید شده توسط این ستاد رونمایی کرد. محمد مخبر با حضور در مجموعه شرکت‌های دارو‌سازی سبحان آنکولوژی و سبحان دارو، ضمن بازدید از خط تولید داروی ضدکرونایی رمدسیویر، از ۲۶ داروی جدید این مجموعه‌های وابسته به ستاد رونمایی کرد. وی در حاشیه این مراسم از تولید یک داروی کمیاب در کشور توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خبر داد و افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه، تا سال آینده خط تولید «انسولین» ایرانی را در مجموعه دارویی ستاد راه‌اندازی می‌کنیم. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: امروز از ۲۶ داروی جدید رونمایی کردیم که اغلب در حوزه درمان سرطان هستند. وی با اشاره به نقش ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه تامین دارو در کشور، گفت: ستاد اجرایی در نقاطی که استکبار قصد ضربه زدن به نظام را دارد، وارد شده که این مساله استکبار را کلافه کرده است. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، شرکت سبحان آنکولوژی را قرارگاه ساخت دارو در کشور معرفی کرد و گفت: سبحان آنکولوژی جزو قرارگاه‌های مهم در مقابله با تحریم دارویی آمریکاست و کارهای غیرقابل تصوری در این شرکت انجام شده که اوج آن ساخت داروی ضدکرونایی رمدسیویر بوده است. مخبر با اشاره‌ به طی‌ شدن 7 مسیر برای ساخت واکسن کرونا توسط محققان ستاد اجرایی فرمان امام افزود: ساخت واکسن کرونا در ستاد اجرایی در حال پیشروی است که ۶ مسیر آن در دنیا هم وجود دارد ولی یک مسیر مخصوص جمهوری اسلامی ایران و مسیر انحصاری است. وی افزود: ۶ سال است در ستاد اجرایی فرمان امام یک ریال به قیمت داروهای تولیدی‌مان اضافه نکرده‌ایم.  همچنین رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در جریان این سفر چند طرح عمرانی را افتتاح کرد. در جریان این سفر که ارسلان زارع استاندار گیلان، فرماندار رشت و سایر مقامات استانی و محلی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را همراهی کردند، طرح توسعه شرکت تولید کنسانتره و رب گلدشت افشره در رحیم‌آباد رودسر با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی افتتاح شد. مخبر در حاشیه بازدید از این کارخانه و بازدید از نمایشگاه مشاغل اشتغال‌محور بنیاد برکت گفت: در استان گیلان محصولات کشاورزی بسیار باکیفیتی کشت شده که باید از این محصولات حمایت و به برندسازی آنها کمک کرد. محصولات صنایع دستی تولید شده در استان گیلان یک برند کشوری بوده و از این ویژگی و برند باید نهایت بهره را برد، زیرا کمک به اشتغال روستایی از طریق پرداخت تسهیلات مانع از مهاجرت مردم از روستا به شهر می‌شود. وی افزود: مهم‌ترین برنامه ستاد اجرایی فرمان امام برای امسال، ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در کشور است که ۲۰۰ هزار شغل توسط بنیاد برکت و مابقی توسط شرکت‌های دانش بنیان ایجاد می‌شود. 

Page Generated in 0/0119 sec