printlogo


کد خبر: 226125تاریخ: 1399/8/8 00:00
مردم و دانشجویان تهرانی در مقابل سفارت فرانسه تجمع اعتراض‌آمیز برپا کردند
رمی ابلیس پاریس

گروه سیاسی: در سایه سکوت دولت روحانی در برابر هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص)، مردم و دانشجویان دانشگاه‌های تهران روز گذشته مقابل سفارت فرانسه تجمع اعتراضی برگزار کردند. به گزارش «وطن امروز»، عصر روز گذشته جمعی از مردم و دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) در مقابل سفارت فرانسه تجمع کردند. این تجمع به همت دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های تهران و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روبه‌روی سفارت فرانسه‌ برگزار شد. در این تجمع ایرانیان همنوا با دیگر مسلمانان جهان شعارهای ضدآمریکایی، ضداسرائیلی و ضدسعودی سرداده و اقدام رئیس‌جمهور فرانسه را شیطانی دانسته و آن را جاهلیت مدرن نامیدند. دانشجویان در این تجمع صدها نفری شعارهایی مانند «کی شود دریا، ز پوزه سگ نجس» از دیپلمات‌های وزارت امور خارجه کشورمان خواستند غیرت نشان داده و ضمن انجام وظیفه قانونی خود، موجب عزت ملت شوند. «سلام بر محمد»، «ما همگی امت رسول‌الله هستیم» و «ابلیس پاریس مکرون است» از دیگر شعارهایی بود که توسط تجمع‌کنندگان سر داده شد. دانشگاهیان و مردم انقلابی تهران در این تجمع همچنین خواستار «تحریم کالاهای فرانسوی» شدند. مردم ولایتمدار تهران همچنین بازنشر کاریکاتورهای پیامبر مسلمانان را جرمی بزرگ و نابخشودنی دانستند. «امانوئل رشدی» و «توحش جاهلیت مدرن» از دست‌نوشته‌هایی بود که تجمع‌کنندگان با خود همراه داشتند. 
 
* واکنش مراجع تقلید به هتک حرمت به مقدسات اسلامی
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پی اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) بیانیه‌ای صادر و این اقدام را شدیدا محکوم کرد. در بخشی از متن پیام این مرجع تقلید آمده است: خبری که در این چند روز جهان اسلام را تکان داد، اهانت بی‌شرمانه به ساحت مظهر رحمت الهی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام توسط رئیس‌جمهور نادان فرانسه است. مسلمانان از این اهانت سخت خشمگینند و موج نفرت و انزجار از این عمل سخیف همه جا را فرا گرفته است. کدام عاقل قبول می‌کند صدها میلیون مسلمان جهان را با توهین بسیار زشت و زننده به پیامبرشان ناراحت کنند و بذر دشمنی را در دل آنها بپاشند؟! آیا مفهوم آزادی بیان غربی توهین به مقدسات مسلمانان است؟! آیا هیچ عاقلی چنین کار نابخردانه‌ای را انجام می‌دهد؟! اگر سیاستمداران غربی عقل سیاسی داشتند، خود را با جهان اسلام درگیر نمی‌کردند و به جای رفتار عاقلانه به ماجراجویی نمی‌پرداختند. 
در ادامه این بیانیه آمده است: دشمنان اسلام هنگامی که نفوذ و رشد اسلام را در غرب به چشم دیدند، در توطئه‌ای شیطانی صاحبان یک فکر تندرو و باطل یعنی وهابیت تکفیری را تقویت کردند تا جلوه رحمانی اسلام در اذهان مخدوش شود و در پس آن اسلام‌هراسی و توهین را در بین مردم نشر دادند، به امید آنکه نور پرفروغ آیین پیامبر رحمت را خاموش کنند. باید ثابت کنیم پیامبر از روح و جان و عزیزترین عزیزان‌مان برای‌مان عزیزتر است و بر دولت‌های اسلامی لازم است با استفاده از ابزارهای سیاسی و اقتصادی با فشار بر دولت فرانسه جلوی تکرار اینگونه جسارت‌ها را بگیرند. حضرت آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید نیز با صدور پیامی اقدام اسلام‌ستیزان در هتک حرمت به پیامبر گرامی اسلام(ص) را محکوم کرد. در بخشی از متن بیانیه این مرجع تقلید آمده است: در این شرایط خاص حاکم بر جهان یعنی شیوع پدیده مخرب و ویرانگر کرونا که سلامتی بشر را تهدید می‌کند، خرد‌جمعی ایجاب می‌کند سران همه کشورهای جهان- فارغ از هر نوع اختلاف سیاسی- دور هم گرد آیند و با همفکری متخصصان بهداشت کشورها، بر این پدیده فائق آیند و خدمتی عظیم و قابل تقدیر در حیات بشریت انجام دهند ولی متأسفانه برخی سران کشورها از این خرد جمعی به دور افتاده و به جای تلاش جهت درمان بیماران، با سخنان رکیک درباره پیامبر عظیم‌‌الشأن اسلام احساسات میلیاردها انسان آزاده را بر ضد خود تحریک کرده‌اند و به قدری دور از منطق سخن گفته‌اند که آزادی بیان را با هتک حرمت یکسان گرفته‌اند.

Page Generated in 0/0065 sec