printlogo


کد خبر: 226159تاریخ: 1399/8/10 00:00
دور دنیا

تعلیق عضویت کوربین در حزب کارگر به دلیل مواضع ضدصهیونیستی
کایر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس روز پنجشنبه از تعلیق عضویت جرمی کوربین، رهبر پیشین این حزب به دلیل آنچه «یهودی‌ستیزی» خواند،‌ خبر داد. جرمی کوربین که به دلیل انتقادات مکررش از اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین همواره در محافل سیاسی انگلیس تحت فشار بود، اخیرا گزارش کمیسیون برابری و حقوق بشر انگلیس (EHRC) را که در آن ادعا شده بود در زمان رهبری کوربین در حزب کارگر «یهودی‌ستیزی» در این حزب رواج داشته است رد کرده بود. وی در واکنش به این گزارش تأکید کرده است: رسانه‌ها و رقبای سیاسی من درباره مشکل یهودی‌ستیزی در حزب کارگر بشدت اغراق کرده‌اند و تلاش‌های من برای رسیدگی به این مساله به دلیل مانع‌تراشی‌های بوروکراتیک حزب کارگر به نتیجه نرسیده است.
***
ادعای نتانیاهو: تهدید به قتل شده‌ایم
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد او و فرزندانش تهدید به قتل شده‌اند. نتانیاهو که در جلسه پارلمان این رژیم (کنست) به مناسبت ترور اسحاق رابین، نخست‌وزیر اسبق صهیونیست‌ها سخنرانی می‌کرد، گفت: بعد از ۲۵ سال از کشته شدن رابین، تحریکات آشکاری برای قتل نخست‌وزیر و فرزندان او وجود دارد. گفته می‌شود حین نطق و طرح این ادعا توسط نتانیاهو، شماری از اعضای کنست به این اظهارات او اعتراض کرده‌اند.  ساکنان فلسطین اشغالی در ماه‌‌های گذشته بارها در اعتراض به فساد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین مدیریت ضعیف کابینه او در مقابله با کرونا اطراف منزل وی تجمع‌های اعتراضی برگزار کرده‌اند. 
***
اعتراض مردم ایتالیا به محدودیت‌های کرونایی
مردم شهر میلان ایتالیا در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی دولت به خیابان‌ها ریخته و تظاهرات کردند. به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، این اعتراضات در پی جدید‌ترین محدودیت‌های کرونایی دولت ایتالیا بر‌پا شده‌ است. تاکنون بیش از ۱۰ نفر در شهر‌های بزرگ ایتالیا در جریان این اعتراضات دستگیر شده‌اند. براساس مصوبه جدید دولت ایتالیا، از روز دوشنبه فعالیت مراکز تهیه غذا و رستوران‌ها بعد از ساعت ۱۸ متوقف شده و همچنین سالن‌های نمایش، سینما‌ها، سالن‌های ورزشی‌ و استخرها‌ نیز تعطیل شده‌اند. این اقدامات حداقل تا روز ۲۴ نوامبر (چهارم آذر) ادامه خواهد داشت. ایتالیا نیز مانند اکثر کشور‌های دیگر اروپا، در ماه اکتبر با افزایش میزان مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» مواجه بوده است. تاکنون بیش از ۶۱۶ هزار نفر در ایتالیا به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۳۸ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. 
***
قطع برق در مناطق گسترده‌ای از فلسطین اشغالی
منابع خبری بامداد دیروز از قطع گسترده برق در مناطق وسیعی در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. منابع صهیونیستی مدعی شدند هیچگونه اختلالی تا این لحظه برای این قطعی گسترده اعلام نشده است. قدس اشغالی، تل‌آویو، اشدود، اور عکیفا، حیفا، نتانیا، رحوفوت و برخی شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه از جمله مناطقی بودند که برق آنها قطع شد. سایت شرکت برق رژیم صهیونیستی نیز از دسترس خارج شد و برخی منابع خبری اعلام کردند این قطعی گسترده برق به دلیل حمله سایبری به شبکه برق رژیم صهیونیستی انجام شده است. پایگاه خبری فلسطین الیوم گزارش داد قطعی برق با این حجم گسترده باید ناشی از حادثه‌ای بسیار بزرگ باشد. در پی این قطعی برق، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در مناطق گسترده‌ای در فلسطین اشغالی از کار افتاد و خط ارتباط اضطراری نیز در سرزمین‌های اشغالی کاملا قطع شد. 
***
قتل مسؤول غارت میادین نفتی دیرالزور
شماری از شبه‌نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»- وابسته به آمریکا- در شرق سوریه کشته شدند. 
خالد خلیف الحمادی ملقب به ابوالولید از عناصر وابسته به آمریکا نیز در دیرالزور کشته شد. برخی منابع خبر دادند ابوالولید مسؤول میادین نفتی دیرالزور مرکز موسوم به پخش فرآورده‌های نفتی دیرالزور بوده است؛ نهادی که آمریکا در این شهر تشکیل داد و هدف آن، غارت میادین نفتی سوریه است. به گفته منابع مذکور، این فرد، در شهرک الصبحه واقع در شرق دیرالزور هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفته است. در جریان این حملات، ۲ برادر دیگر او نیز بشدت زخمی شدند. 
***
مرگ نخست‌وزیر پیشین ترکیه
مسعود ییلماز، نخست‌وزیر ترکیه در دهه 90 میلادی بر اثر سرطان ریه در بیمارستانی در استانبول درگذشت. 
«احمد مسعود ییلماز» نخست‌وزیر اسبق ترکیه دیروز در ۷۳ سالگی در بیمارستانی در استانبول درگذشت. او از بیماری سرطان ریه رنج می‌برد و در چند سال گذشته با آن درگیر بود. او پنجم ماه مه (۱۶ اردیبهشت) هم تحت یک عمل جراحی مغز قرار گرفته بود. ییلماز، رئیس پیشین حزب «مام میهن» ترکیه ۳ بار بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۹ به عنوان نخست‌وزیر منصوب شد. 

Page Generated in 0/0051 sec