printlogo


کد خبر: 226214تاریخ: 1399/8/11 00:00
اخبار

آمادگی مدیریت بحران برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه‌
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از آمادگی ایران برای کمک به زلزله‌زدگان در ترکیه خبر داد. اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به زلزله رخ‌داده در ازمیر ترکیه گفت: ترکیه همواره در بحران‌ها و حوادث مختلف از جمله زلزله کرمانشاه، سیل و... در کنار مردم ایران بوده و در ارسال کمک‌های بشردوستانه در صف اول و همراه با مدیریت بحران بوده است. در زلزله پیش‌آمده نیز که متاسفانه منجر به مرگ تعدادی از شهروندان ترکیه شده است، جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند در کنار مردم ترکیه باشد. 
وی ادامه داد: در همین راستا نیز طی تماس با آقای همت گل اوغلو، رئیس سازمان مدیریت بلایا و شرایط اضطراری ترکیه، ضمن تسلیت به خاطر جان باختن تعدادی از مردم ترکیه در این زلزله، تاکید کردم که ما آمادگی هر گونه کمک در این زلزله را داریم و بر این اساس می‌توانیم نیروهای تخصصی اعم از امدادگر و کادر درمانی و نیز تجهیزات و اقلام امدادی را به این کشور ارسال کنیم. به گفته نجار، تاکنون اعلام درخواستی از طرف کشور ترکیه برای نیاز به کمک‌های بین‌المللی و پذیرش آنها مطرح نشده است و به محض دریافت این درخواست، کمک‌ها به کشور ترکیه ارسال خواهد شد. 
***
سازمان انتقال خون:
نیازمند تمام گروه‌های خونی هستیم
سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما از ابتدای شروع طرح جمع‌آوری پلاسمای بهبودیافتگان کرونا، تنها ۲ درصد افراد جهت اهدای پلاسما مراجعه کردند، گفت: بهترین زمان برای اهدای پلاسما در بهبودیافتگان «کووید-۱۹» ۳ ماه اول پس از بهبود است. دکتر بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در ۷ ماه ابتدایی سال جاری یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۲۹۳ نفر جهت اهدای خون در سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد مراجعه یک میلیون و ۸۸ هزار و ۲۲۶ واحد خون اهدا شده است.
 وی با بیان اینکه در ۷ ماه سال جاری یک میلیون و ۹۰۶ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول قرمز فشرده‌شده، پلاسما و پلاکت به مراکز درمانی و بیمارستانی سراسر کشور توزیع شده است، گفت: از این تعداد ۴۰۰ هزار واحد مربوط به استان تهران بوده است، چرا که استان تهران با دارا بودن ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده خون و فرآورده‌های آن در کشور محسوب می‌شود. وی در ادامه تاکید کرد: باید توجه کرد که کرونا ربطی به اهدای خون و انتقال خون ندارد و در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم. 
***
توقیف پژویی با بار یک کامیون در تهران
معاون ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توقیف یک دستگاه سواری پژو که به اندازه یک کامیون بار ‌زده بود، خبر داد. سرهنگ جهانشاه بهرام‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید رجایی، نرسیده به بزرگراه آزادگان با یک دستگاه سواری پژو روبه‌رو شدند که در حال حمل حجم زیادی بار بود. وی با بیان اینکه نیمی از این خودرو کاملا زیر بار پنهان شده بود، گفت: با توجه به اینکه عملا نقاط دید راننده کور شده بود و احتمال وقوع تصادف بسیار بالا بود، ماموران پلیس دستور توقف این خودرو را صادر کردند که در جریان آن مشاهده شد راننده این خودرو اقدام به حمل چندین تخته فرش و موکت در قسمت صندلی عقب، صندوق عقب و حتی سقف خودرو کرده است. 
***
کودکان کرونایی همه اعضای خانواده را مبتلا می‌کنند
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرد: کودکان مبتلا به «کووید-۱۹» در بیش از نیمی از مواقع، دیگر اعضای خانواده را نیز آلوده می‌کنند. به گزارش ایسنا، در گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا آمده است: کودکان ۱۲ سال و کمتر که به بیماری «کووید-۱۹» مبتلا هستند در ۵۳ درصد مواقع ویروس را به دیگر اعضای خانواده منتقل می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال نیز در نزدیک به ۴۰ درصد اوقات، دیگر اعضای خانواده را آلوده می‌کنند. محققان معتقدند از آنجا که قرنطینه سریع افراد آلوده به کروناویروس می‌تواند انتقال خانگی را کاهش دهد، افرادی که مشکوک به این بیماری هستند باید خود را قرنطینه کنند، در خانه بمانند و در صورت امکان از اتاق خواب و سرویس بهداشتی جداگانه استفاده کنند. 
***
افزایش 100 درصدی مرگ‌و‌میر در پایتخت
عضو شورای شهر تهران با اشاره به افزایش 100 درصدی آمار مرگ‌و‌میر در پایتخت نسبت به قبل از شیوع کرونا گفت: برنامه‌ریزی‌ها جهت ایجاد 3 آرامستان جدید در پایتخت آغاز شده است. حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: آمار مرگ‌و‌میر در تهران به دلیل ابتلای افراد به کرونا افزایش یافته و به طور کلی نسبت به قبل از شیوع کرونا این آمار در پایتخت 100 درصد افزایش یافته است. وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد مرگ‌و‌میر در تهران نسبت به قبل از شیوع کرونا ۲ برابر شده است، گفت: ظرفیت بهشت‌زهرا به طور کلی تکمیل شده ولی این سازمان با طرح ابتکارهایی پیش‌بینی‌هایی انجام داده تا دفن اموات با مشکل مواجه نشود. خلیل‌آبادی درباره اینکه آیا آرامستان‌های جدید در پایتخت راه‌اندازی می‌شود، گفت: این موضوع در دست بررسی است، برنامه‌ریزی‌ها آغاز شده و آرامستان‌هایی برای مناطق جنوب، شرق و غرب پایتخت در نظر گرفته شده است. 

Page Generated in 0/0078 sec