printlogo


کد خبر: 226226تاریخ: 1399/8/11 00:00
اخبار

جزئیات مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی اعلام شد
ستاد گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در ۲ ماه مانده به سالگرد ترور فرمانده شهید سپاه قدس آغاز به کار کرد. روز گذشته نشست خبری ستاد سالگرد شهادت سردار سلیمانی در باغ‌موزه دفاع‌مقدس برگزار شد و حسین امیرعبداللهیان، رئیس این ستاد جزئیات برنامه سالگرد شهادت این شهید والامقام را اعلام کرد. 
امیرعبداللهیان در نشست دیروز با بیان اینکه دستور ترور شهید سلیمانی توسط تروریست شماره یک جهان صادر شد، بیان داشت: از ماه‌ها قبل دوستداران سردار در ایران و منطقه و آمریکای لاتین و آمریکا و اروپا ایده‌هایی برای گرامیداشت مقام سردار و نخستین سالگرد شهادت ایشان مطرح کردند، لذا مسؤولان بر آن شدند برای مراسم نخستین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار، ستادی تشکیل دهند و در مراحل مختلف اطلاع‌رسانی‌ها از اقدامات انجام می‌شود. وی تاکید کرد: ستاد گرامیداشت نخستین سالگرد شهید سلیمانی در سایر استان‌ها، در سطح منطقه و جهان برنامه‌هایی را برگزار می‌کند. در زمان شهادت سردار شهید در ۵۱ نقطه مراسمات خودجوش مردمی برگزار شد و امسال ستاد با درخواست‌های بیشتری برای برگزاری مراسم روبه‌رو است. 
 وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: در بنیاد شهید سلیمانی برنامه‌های مراسم سالگرد در هر دو بعد حضوری و وبیناری خواهد بود و اگر شرایط اجازه دهد، برنامه‌ها به صورت حضوری خواهد بود. 
امیرعبداللهیان تاکید کرد: با توجه به محل تدفین و مزار مطهر سردار در کرمان مراسماتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کرمان و تهران پیش‌بینی شده است اما به لحاظ علاقه‌مندی و پیگیری مردم از سراسر ایران و کشور‌هایی از منطقه و جهان، برنامه‌ها در سراسر جهان و شهر‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است. 
وی همچنین گفت: ستاد مرکزی در ذیل خود ستاد‌های فرعی متعددی به تعداد استان‌ها در کشور دارد و در هماهنگی با سایر کشور‌ها نیز کارگروه‌ها و ستاد‌های مشخصی دارد. وی با اشاره به برنامه‌های اولیه‌ای که ستاد برای نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در نظر گرفته است، عنوان کرد: فیلم مستندی از ۱۴ روز آخر زندگی افتخارآفرین سردار سلیمانی در ایام سالگرد شهادت ایشان به نمایش در خواهد آمد و از برخی آثار سردار شهید سلیمانی به صورت مکتوب رونمایی خواهد شد. 
وی خاطرنشان کرد: بخش‌های قابل انتشار این خاطرات در نخستین سالگرد ایشان منتشر خواهد شد و در کنار آن طراحی‌ای برای اهدای جایزه بین‌المللی سردار سلیمانی انجام شده است. 
امیرعبداللهیان اظهار داشت: نخستین جایزه بین‌المللی سردار سلیمانی همزمان با برگزاری مراسم سالگرد ایشان تحت برنامه ویژه‌ای در هماهنگی با ستاد ملی کرونا برگزار خواهد شد. برگزاری کنگره علمی بررسی ابعاد شخصیتی سردار شهید سلیمانی و مکتبش از دیگر برنامه‌هایی است که مورد توجه ستاد قرار دارد. 
***
درخواست مجلس از وزارت امور خارجه برای احضار سفیر فرانسه
۱۳۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه‌ای از وزارت امور خارجه درخواست کردند در پاسخ به اظهارات اخیر دولتمردان فرانسه، سفیر این کشور را احضار کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در بخشی از این بیانیه آمده است: ما نمایندگان ملت بزرگ ایران اسلامی اعم از مسلمان، مسیحی و آشوری ضمن شرم‌آور توصیف کردن این اقدام سخیف و شیطانی، به دولتمردان فرانسه تذکر می‌دهیم ضمن ابراز ندامت صریح از این اقدام شنیع و غیرانسانی از تمام ملت‌های مسلمان جهان دلجویی و عذرخواهی کنند در غیر این‌ صورت خشم جامعه مسلمانان جهان و تمام موحدان جهان و مومنین الهی را نسبت به سیاست‌های اتخاذی و کفر‌آمیز خود متوجه خواهند کرد. همچنین از وزارت امور خارجه خواستاریم هرچه سریع‌تر نسبت به واکنش و احضار سفیر کشور فرانسه اقدام و مراتب اعتراض اینجانبان را به ایشان اعلام کند.
***
عوامل شکل‌گیری بحران‌ها ناشی از نقش‌آفرینی قدرت‌های خارجی است
فرمانده کل ارتش در سی‌و‌چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در «وبینار مبانی و چالش‌های دینی و معنوی در مواجهه با بلایا و مصائب» گفت: جهان اسلام در جغرافیای وسیعی گسترش یافته است و از کرانه‌های اقیانوس اطلس تا جنوب غرب آسیا و از شمال شرق آسیای مرکزی تا جنوب شرق قاره کهن ادامه می‌یابد. 
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی افزود: ظرفیت‌های عظیم معنوی، مادی و انسانی که در ۵۷ کشور اسلامی قرار گرفته از جنبه‌های فرهنگی و تاریخی، جغرافیایی، ژئوپلیتیک، سیاسی، اقتصادی و دفاعی موقعیت ممتازی را نصیب مسلمانان کرده است. سرلشکر موسوی گفت: با توجه به راهبردهای قدرت‌های استکباری و سیاست‌های نادرست برخی کشورهای اسلامی، امروز جهان اسلام با بحران‌های جدی مواجه شده است؛ فلسطین، یمن، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و مناطق کشمیر و قفقاز با ناآرامی و خشنوت دست و پنجه نرم می‌کنند. 
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران که کانون الهام‌بخش و محور مقاومت در برابر دشمن است، با فشارهای سیاسی، تهدیدات نظامی و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی مورد هجوم همه‌جانبه دشمن قرار گرفته است و گوشه‌ای دیگر از پهنه اسلام را به دلیل همجواری با دشمن صهیونیستی با دخالت‌های سیاسی و امنیتی دچار ناآرامی و آشوب کرده‌اند. امیر سرلشکر موسوی گفت: بخش اعظم عوامل شکل‌گیری این بحران‌ها ناشی از نقش‌آفرینی قدرت‌های خارجی است که اساسا گسترش انوار روشنگر اسلام را برنمی‌تابند. متاسفانه بعضی عوامل نیز ناشی از سیاست‌ها و رفتارهای واگرایانه در داخل جهان اسلام است که به دور از عقلانیت و مبانی دینی است. 

Page Generated in 0/0088 sec