printlogo


کد خبر: 226230تاریخ: 1399/8/11 00:00
سخنان دبیرکل حزب‌الله به مناسبت سالروز میلاد پیامبر(ص)
نصرالله: غرب از حمایت تکفیری‌ها دست بردارد

سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان جمعه‌شب به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) درباره تحولات منطقه و جهان سخنرانی کرد که مهم‌ترین بخش سخنان وی به شرح زیر است: 
- مشکل قضایای اخیر در فرانسه، مقامات این کشور هستند. حادثه «نیس» محکوم است. گروه‌های اسلامی اینگونه اقدامات و اقدامات مشابه آن چه در گذشته و چه در آینده را محکوم کردند و اینگونه حملات مردود است. 
- مقامات فرانسه یا دیگران حق ندارند مسؤولیت اینگونه اقدامات را بر عهده دین و سایر اتباع آن دین بدانند و اینگونه حرکات نادرست، غیراخلاقی و غیرقانونی است. اگر فردی مسیحی یا... چنین اقدامی کند، اینگونه رفتار را باید به پای دین مسیحیت یا نعوذ بالله به اسم حضرت عیسی(ع) نوشت؟
- اگر کسی اقدام تروریستی کرده یا از تروریسم حمایت می‌کند، او تروریست است نه فرد دیگر. مقامات فرانسه حق ندارند از تروریسم اسلامی یا فاشیسم اسلامی سخن بگویند. 
- کشورهای غربی از تفکر تکفیری و تروریستی‌ای که صرفا به دلیل اختلاف فکری دست به کشتار می‌زند، حمایت کرده‌اند. گرفتن ویزای کشور شما سخت است اما برای این افراد، رفتن به سوریه و عراق را تسهیل کردید. 
- اسناد و شواهد زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه مقامات فرانسه آزادی بیان را که رئیس‌جمهور این کشور از آن دم می‌زند و مدعی دفاع از آن است، در مسائلی با حساسیت کمتر از اهانت به پیامبر اسلام، سرکوب کرده و زیر پا گذاشته‌اند. 
-پروفسور  روژه گارودی را ببینید. آنچه این مرد انجام داد این بود که یک کتاب پژوهشی درباره هولوکاست  نوشت. گارودی فقط یک پژوهش آکادمیک انجام داد... نه تمسخر کرد نه اهانت کرد. 

 

- نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه (سعد حریری) با همکاری رئیس‌جمهور سریعا دولت جدید را تشکیل دهد. حزب‌الله در این راستا همکاری خواهد کرد و تشکیل دولت جدید به نخست‌وزیری حریری را تسهیل خواهد کرد.

Page Generated in 0/0055 sec