printlogo


کد خبر: 226283تاریخ: 1399/8/14 00:00
وزیر کشور اتریش: مهاجم کشته شده مقدونیه‌ای و هوادار شبه‌نظامیان تروریست داعش بود
وین؛ قربانی جدید افراطی‌گری

گروه بین‌الملل: وین، پایتخت اتریش دوشنبه شب شاهد حملات تروریستی از سوی چند نفر از حامیان داعش بود. این حملات که منجر به کشته و زخمی شدن دست‌کم 17 نفر شد، نگرانی‌ها درباره رشد دوباره اقدامات تروریستی در اروپا را افزایش داده است. در همین حال اظهارات تنش‌آفرین و اسلام‌ستیزانه برخی مقامات اروپایی نیز به این مساله دامن ‌زده است. کشورهای اروپایی چون فرانسه، آلمان و انگلیس بیشترین عضو داعش را پس از کشورهای غیراروپایی دارند. 
به گزارش «وطن امروز»، منابع خبری دوشنبه‌شب به وقت تهران از وقوع تیراندازی در مرکز وین، پایتخت اتریش خبر دادند. برخی رسانه‌ها نیز گزارش دادند این حادثه در میدان «شوئدنزپلاتز» در مرکز وین به وقوع پیوست و طی آن یک نیروی پلیس بشدت مجروح شده است. پلیس اتریش خبر داد بر اثر این حملات ۲ نفر کشته شده که یکی از کشته‌ها از حمله‌کنندگان بوده است. 
بر اساس اعلام پلیس اتریش در این حمله ۱۵ نفر نیز مجروح شده‌ که حال ۷ نفر وخیم است. وزارت کشور اتریش نیز اعلام کرد نمی‌توان این موضوع را تایید یا تکذیب کرد که یکی از مهاجمان کمربند انفجاری داشته است. در همین حال «کارل نهامر» وزیر کشور اتریش صبح سه‌شنبه مهاجم کشته شده این حمله را هوادار شبه‌نظامیان تروریستی داعش معرفی کرد. وی همچنین گفت: عامل مسلح حمله وین ریشه مقدونیه‌ای داشته و پیش از این تلاش کرده به سوریه برود. رسانه‌های اتریش همچنین خبر داده‌اند افراد مسلح به ۶ نقطه در وین حمله کرده‌اند. پلیس اتریش دست‌کم ۴ تروریست را که در این عملیات دست داشته‌اند بازداشت کرده است. دفتر نخست‌وزیر اتریش نیز اعلام کرد ارتش این کشور وارد عملیات ویژه در مرکز شهر وین شده است. 
 
* پاسخ صدراعظم اتریش به نفرت‌افکنی دوباره مکرون علیه مسلمانان
پس از وقوع حادثه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در صفحه توئیتر خود با اشاره به حمله تروریستی وین، بار دیگر تروریسم را به اسلام نسبت داد. او در پیامش نوشت: «اروپا در عزاست. یکی از ما (اروپایی‌ها) به سختی از تروریسم اسلام‌گرا ضربه خورده است». مکرون در پیامش افزود فرانسه در کنار اتریش بوده و آماده حمایت است. توئیت مکرون در حالی منتشر شد که دیروز «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش در واکنش به حمله تروریستی وین در اظهاراتی تاکید کرد حمله وین نبرد بین تمدن و وحشیگری بود نه جنگ بین اتریشی‌ها و مهاجران. بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کورتس گفت: «این یک نبرد بین مسیحیان و مسلمانان یا بین اتریشی‌ها و مهاجران نبود، این مبارزه بین تمدن و وحشیگری است».

Page Generated in 0/0051 sec