printlogo


کد خبر: 226300تاریخ: 1399/8/14 00:00
اخبار

رونمایی قطار ملی مترو در دهه فجر
مدیرعامل متروی تهران گفت: در دهه فجر از نخستین قطار ملی مترو که به همت شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده، رونمایی می‌شود. علی امام در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شرکت مترو در مطالعات جدید 4 خط جدید (۸ تا۱۱) و ۲ خط اکسپرس را در افق کاری خود دارد، افزود: در 3 سال گذشته ۳۲ کیلومتر مسیر و ۱۷ ایستگاه به شبکه مترو افزوده شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ایستگاه برج میلاد نیز در ‌ماه جاری افتتاح می‌شود و این در حالی است که طبق برنامه، قرار شده در نیمه دوم سال ۹۹ تعداد ۱۲ ایستگاه به بهره‌برداری برسد و در نیمه اول سال ۱۴۰۰ نیز تقریبا همین تعداد ایستگاه دیگر افتتاح خواهد شد. وی ادامه داد: برای کاهش وابستگی به شرکت‌های واگن‌ساز خارجی و صرفه‌جویی در خروج ارز از کشور، پروژه ساخت قطار ملی با تکیه بر توان متخصصان داخلی آغاز شده است تا طی همکاری مشترک با معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست‌جمهوری، نخستین نمونه از یک رام قطار ساخت داخل به مرحله تولید برسد که ان‌شاءالله تا ایام دهه فجر امسال به بار خواهد نشست. 
***
اجرای طرح ویژه جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها
طرح ویژه جمع‌آوری و ساماندهی افراد کارتن‌خواب در محدوده منطقه ۱۹ آغاز شد. علی توکلی، شهردار منطقه 19 گفت: این طرح از چهارشنبه هفته گذشته به صورت ویژه در کنار فعالیت مقابله با آتش‌افروزی‌ها در محدوده خلازیل اجرا شد که طی آن ۲۰ کارتن‌خواب تاکنون جمع‌آوری شده‌اند. وی افزود: به منظور اجرای این طرح هر شب ۳ گشت از سازمان رفاه و خدمات اجتماعی با همراهی نیروهای یگان ویژه منطقه، عوامل شهرداری نواحی و مددکاران با گشت‌زنی در محدوده خلازیل افراد معتاد و کارتن‌خواب را جمع‌آوری و به منظور ساماندهی و اسکان به مددسرای مهر منتقل می‌کنند. توکلی خاطرنشان کرد: طرح جمع‌آوری و ساماندهی کارتن‌خواب‌ها هر شب توسط عوامل ۱۳۷ منطقه و از طریق گشت‌های سازمان رفاه و خدمات اجتماعی به طور مستمر انجام می‌شود و شهروندان منطقه نیز می‌توانند به منظور تسریع در فعالیت ساماندهی افراد کارتن‌خواب، موارد مشاهده‌شده را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند. 
***
وجود ۴ میلیون مصرف‌کننده مستمر و تفننی مواد مخدر در کشور
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز بالغ بر ۴ میلیون نفر در کشور مصرف‌کننده مستمر و تفننی موادمخدر هستند. به گزارش «وطن امروز»، تفاهمنامه همکاری مشترک میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان نظام پزشکی ایران با هدف کاهش نرخ بروز و شیوع اعتیاد در کشور در قالب ارتقای سطح دانش پزشکی اعتیاد و حمایت از حقوق بیماران (معتادان) با اجرای برنامه‌های پیشگیری، درمان، بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد به مدت ۲ سال امضا شد. دکتر اسکندر مؤمنی، دبیرکل ستاد در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: مواد مخدر آسیبی است که همه کشور را مستقیم و غیرمستقیم درگیر خود کرده است و امروز بالغ بر ۴ میلیون نفر در کشور مصرف‌کننده مستمر و تفننی مواد مخدر هستند. وی افزود: ۴۰ درصد زندانیان زندان‌های کشور به‌ صورت مستقیم و ۳۰ درصد به ‌طور غیرمستقیم مرتبط با جرائم مواد مخدر هستند و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، جرائم خشن، سرقت‌ها و... ریشه در معضل مواد مخدر دارد. دبیرکل ستاد تأکید کرد: برای حل معضل اجتماعی مواد مخدر، باید از ظرفیت‌ گروه‌های مرجع بویژه جامعه پزشکی استفاده شود. همچنین دکتر محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی در این مراسم گفت: با این تفاهمنامه در حوزه‌های پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب قدم‌های خوبی برداشته می‌شود و با تمام توان پزشکی، در حوزه درمان اعتیاد اقدام خواهیم کرد. 
***
موافقت مجلس با بررسی طرح جمعیت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند. در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی تقاضای عده‌ای از نمایندگان درباره رسیدگی به طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار گرفت که نمایندگان با این تقاضا موافقت کردند. طبق اصل ۸۵، مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به کسی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند این اختیار را به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند که در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌کند به صورت آزمایشی اجرا شده و تصویب نهایی هم با مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

Page Generated in 0/0108 sec