printlogo


کد خبر: 226315تاریخ: 1399/8/14 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت شهید فهمیده
به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت شهید محمدحسین فهمیده، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی به خانواده شهیدان فهمیده، یاد آن شهید بزرگوار را گرامی داشتند. در این پیام که نماینده ولی فقیه در استان البرز آن را به خانواده شهید ابلاغ کرد، آمده است: «به مناسبت چهلمین سال شهادت حماسه‌ساز شهید فهمیده و برادر شهیدش، یاد آن شهیدان و پدر گرامی و مادر صبور آنان را که در چند ماه اخیر به عزیزان والامقام خود پیوستند گرامی می‌دارم و غفران الهی و حشر با اولیاء‌الله را برای آنان مسألت می‌کنم و سعادت و موفقیت برای بازماندگان آنان را از خداوند می‌طلبم». 
***
آسوشیتدپرس:
رهبر عالی ایران انتخابات آمریکا را مورد تمسخر قرار داد
یک خبرگزاری آمریکایی با پوشش سخنان رهبر معظم انقلاب، گزارش داد رهبر عالی ایران با اشاره به بحث‌های مربوط به تقلب در آمریکا، انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را مورد تمسخر قرار داد. خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس با پوشش بخش مربوط به انتخابات آمریکا در سخنان رهبر معظم انقلاب در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران، انتخابات آمریکا را مورد تمسخر قرار داد و خطاب به مخاطبانش گفت دموکراسی آمریکایی این است. این گزارش افزود، رهبر عالی ایران به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره تقلب در انتخابات اشاره کرد و گفت: «رئیس‌جمهوری که انتخابات در دولت او در حال برگزاری است می‌گوید در انتخابات تقلب می‌شود و رقیبش نیز می‌گوید رئیس‌جمهور قصد تقلب گسترده دارد. خوب نگاه کنید. این دموکراسی آمریکایی است...» آسوشیتدپرس در ادامه به موضع رهبر معظم انقلاب درباره نتیجه انتخابات آمریکا پرداخت و نوشت: رهبر عالی ایران بر موضع همیشگی ایران درباره انتخابات در آمریکا تاکید کرد و گفت اینکه چه کسی در این انتخابات پیروز می‌شود در سیاست جمهوری اسلامی ایران تاثیری نخواهد داشت. سیاست ما اساسی و مشخص است و رفت و آمد افراد تاثیری روی آن ندارد. 
***
اندیشکده انگلیسی:
موشک‌ها و پهپادهای ایرانی گزینه‌های مناسب برای صادرات هستند
یک اندیشکده انگلیسی در تحلیلی درباره خاتمه تحریم‌های تسلیحاتی ایران نوشت ایران علاوه بر ارتقای برخی بخش‌های نظامی خود گزینه‌های مناسب صادراتی نیز دارد. به گزارش فارس، یک اندیشکده انگلیسی در تحلیلی درباره خاتمه تحریم‌های تسلیحاتی ایران از سوی سازمان ملل متحد، به گمانه‌زنی درباره خریدهای محتمل و صادرات تسلیحاتی ایران پرداخت و نوشت: پایان تحریم تسلیحاتی به ایران این امکان را می‌دهد تا آشکارا سامانه‌های خاص خود را صادر کند. در بخشی از گزارش اندیشکده «مطالعات راهبردی» به قلم «داگلاس باری» آمده است: موشک‌های ضد‌کشتی و پهپادهای ساخت ایران می‌توانند بازارهایی را در کشورهایی پیدا کنند که توانایی تهیه و دسترسی به تامین‌کنندگان سنتی را ندارند. ایران پیش‌تر نیز تمایل خود را برای صادرات موشک‌های کروز قدس-1 نشان داده و چنین سلاحی ممکن است برای برخی کشورها گزینه‌ای جذاب و کم‌هزینه‌ باشد. نویسنده در بخشی از این گزارش همچنین نوشت: چین و روسیه می‌توانند بسته‌های تسلیحاتی یا به‌روزرسانی شده را برای سامانه‌های هوایی، دریایی یا زمینی ایران ارائه دهند. تولید سامانه موشکی هوا به هوا، هوا به زمین و زمین به زمین به نفع ایران خواهد بود. تهران اینک موشک‌های تاکتیکی هدایت‌شونده مناسبی دارد و همکاری گسترده‌تر به نفع بخش داخلی این کشور خواهد بود. نویسنده این تحلیل در گزارش خود با اشاره به امکان ارتقای نیروی دریایی و هوایی ایران، به تمایل تهران در توسعه توان موشک‌های زمین به هوا و ضدکشتی اشاره کرد و نوشت: به احتمال زیاد ایران توانایی بهبود موشک‌های زمین به هوا و ضدکشتی را که در صورت درگیری هزینه‌ای را به ایالات‌متحده و برخی دیگر در خلیج‌فارس وارد می‌کند، در اولویت قرار می‌دهد. 
***
قدردانی جمهوری آذربایجان از بیانات مقام معظم رهبری درباره مناقشه قره‌باغ
پس از بیانات روز گذشته رهبر انقلاب درباره بحران جاری در قره‌باغ، «خلف خلف‌اف» معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با سیدعباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی در باکو، مراتب قدردانی دولت و ملت جمهوری آذربایجان را از این بیانات مهم و عادلانه اعلام و بر دوستی و برادری ۲ کشور همسایه تاکید کرد. 
وی سفر عباس عراقچی فرستاده ویژه ایران و ابتکار منطقه‌ای کشورمان برای حل بحران را مهم و همراه با حسن‌نیت خواند و از آن حمایت کرد. خلف‌اف همچنین بر اجرای سریع و فوری دستورات و توافقات رئیس‌جمهور آذربایجان در دیدار با عراقچی تاکید کرد. 
***
دیدار عضو جدید شورای نگهبان با آیت‌الله یزدی
آیت‌الله خاتمی، عضو جدید فقهای شورای نگهبان صبح روز گذشته با آیت‌الله یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو سابق فقهای شورای نگهبان دیدار کرد. در این دیدار آیت‌الله خاتمی با تمجید از رویکرد صریح، صادقانه و انقلابی آیت‌الله یزدی بر ادامه راه ایشان در شورای نگهبان تاکید کرد. آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: خط شما خط امام و ولایت بوده است و من به یاری خدا وکمک شما راهی که حضرت‌عالی رفته‌اید را با جدیت دنبال خواهم کرد. آیت‌الله یزدی نیز ضمن تبریک ولادت نبی مکرم اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و امام جعفر صادق علیه‌السلام با ابراز خرسندی از انتخاب ایشان، برای آیت‌الله خاتمی آرزوی موفقیت و کسب توفیقات الهی کرد. 

Page Generated in 0/0111 sec