printlogo


کد خبر: 226322تاریخ: 1399/8/15 00:00
تازه‌ترین خبرها درباره 2 جشنواره در حوزه موسیقی و سرود که با محوریت مرکز موسیقی حوزه هنری فعالیت می‌کنند
کوک «نغمه‌های محمدی(ص)»

این روزها با وجود اینکه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی- هنری تحت تاثیر کرونا قرار گرفته‌اند، مرکز موسیقی حوزه هنری فعالیت‌های متعددی در این بازه زمانی داشته است که برگزاری جشنواره «رود چهل ساله» و همچنین انتشار فراخوان جشنواره ملی موسیقی «نغمه‌های محمدی(ص)» از جمله این فعالیت‌هاست. به گزارش «وطن امروز»، جشنواره ملی «رود چهل ساله» که در ۲ بخش «تولیدی» و «بازخوانی» برای دعوت از علاقه‌مندان فراخوان داده بود، اعلام کرد آثار تولیدی برگزیده علاوه بر تجلیل، برای تولید نهایی و انتشار مورد حمایت قرار خواهند گرفت. بر اساس فراخوان این جشنواره، در بخش تولیدی آثاری با موضوع «ایران آینده» می‌توانستند شرکت کنند که در این بخش سرود «می‌سازیمت با عشق» به تهیه‌کنندگی مجید نصری از بیرجند به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد. همچنین سرود «شکوه بی‌کران» به تهیه‌کنندگی مجتبی عرض‌پیما از قم، «فردای روشن» به تهیه‌کنندگی مجتبی یداللهی از کرمان و «بچه‌های آسمان» (دبستان عشایری شهید عاشقی) به تهیه‌کنندگی مصطفی طالبی از سبزوار شایسته تقدیر شناخته شدند. در بخش بازخوانی نیز یکی از آثار آلبوم سرود «ما غروب نمی‌کنیم» باید بازخوانی می‌شد که در این بخش گروه سرود به سرپرستی امین زینعلی از اصفهان و گروه سرود به سرپرستی زهرا شفیعی‌ترشیزی از شهرکرد به عنوان گروه‌های برگزیده انتخاب شدند. داوری آثار این جشنواره را بهنام صبوحی، اشکان کمانگری، سروش بخشش و میلاد عرفان‌پور برعهده داشتند. 
اما اتفاق دیگری که از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری رقم خورد، انتشار فراخوان جشنواره ملی موسیقی «نغمه‌های محمدی(ص)» بود. این جشنواره با هدف شناسایی استعدادهای هنری، تجلیل از هنرمندان شاخص و تولید آثار ارزشمند درباره پیامبر اکرم(ص)، از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری برگزار می‌شود. 
شخصیت والای پیامبر اکرم(ص)، پیامبر اکرم(ص) در قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) محور وحدت و پیامبر اکرم(ص) و عترت موضوعات مختلف این جشنواره را تشکیل می‌دهند. این جشنواره در ۲ بخش تجلیل از «برترین آثار موسیقایی پیرامون وجود مبارک حضرت رسول اکرم(ص)» و «حمایت از ۱۰ هنرمند یا گروه هنری برتر برای تولید ۱۰ اثر شاخص موسیقایی پیرامون حضرت رسول اکرم(ص)» برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۹ به پایگاه  www.artfest.ir  ارسال کنند. 
تولید آثار فاخر و ارزشمند پیرامون وجود مبارک حضرت رسول اکرم(ص)، تجلیل از هنرمندان شاخص در حوزه تولید آثار موسیقی نبوی(ص)، حمایت از هنرمندان و گروه‌های هنری مستعد برای تولید آثار موسیقایی پیرامون شخصیت حضرت رسول‌الله اعظم(ص) از اهداف این جشنواره است. همچنین بخش‌های جشنواره شامل تجلیل از برترین آثار موسیقایی پیرامون وجود مبارک حضرت رسول اکرم(ص) است. 
آثار ارسالی باید در۱۰ سال اخیر تولید شده و در جشنواره دیگری برگزیده نشده باشند. آثار ارسالی می‌توانند در گونه‌های متنوع موسیقی اعم از تواشیح و همخوانی، سرود و آواز جمعی، موسیقی نواحی، سنتی، تولیدات استودیویی و... همچنین به صورت انفرادی یا جمعی تولید شده باشند. همچنین حمایت از ۱۰ هنرمند یا گروه هنری برتر برای تولید ۱۰ اثر شاخص موسیقایی پیرامون حضرت رسول(ص) از دیگر رویکردهای این جشنواره است. در این بخش هنرمندان یا گروه‌های هنری در گونه‌های متنوع حوزه موسیقی و سرود، طرح و ایده تولیدی خود را در موضوع جشنواره به همراه سوابق و نمونه آثار خود ارسال می‌کنند، شورای علمی جشنواره پس از ارزیابی، ۱۰ هنرمند یا گروه هنری برتر را طی فرآیندی تخصصی (از ایده تا تولید) برای تولید اثر شاخص، حمایت خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0055 sec