printlogo


کد خبر: 226330تاریخ: 1399/8/15 00:00
سینما بخشی از زندگی است
دفاع جالب نولان از نتیجه «تنت» در گیشه!

فروش فیلم «تنت» در گیشه‌های سینماها آن هم به دلیل اکران آن در دوران شیوع کرونا بشدت مورد توجه بوده است. به گزارش «وطن امروز»، در شرایطی که بسیاری از تحلیلگران فروش فیلم سینمایی «تنت» نولان را با توجه به سابقه این کارگردان، شکستی بزرگ برای او و کمپانی سرمایه‌گذار پروژه می‌دانند، نولان خود نظر دیگری دارد. براساس آنچه ورایتی گزارش کرده، در حالی که «تنت» در ۲ ماهی که از اکرانش می‌گذرد در سطح جهان به فروش ۳۵۰ میلیون دلاری دست یافت، این بحث بشدت مطرح است که آیا این میزان فروش ناامید‌کننده است یا با توجه به بحرانی که در پی شیوع کرونا دامن جهان و سینما را گرفته، فروشی مناسب است؟ نولان در گفت‌وگو با لس‌آنجلس‌تایمز که به مناسبت انتشار کتابی از «تام شون» با عنوان «تغییرات نولان» انجام شد، گفت، از فروش «تنت» هیجان‌زده شده است. وی معتقد است فروش ۳۵۰ میلیون دلاری نتیجه خوبی بوده است و این کمپانی وارنر برادرز بود که این فیلم را اکران کرد ولی دیگر استودیوها این کار را نکردند. چه به دلیل پاندمی باشد چه نه، فروش این فیلم در آمریکا انتظارها را برآورده نکرد و آنقدر که لازم بود به هالیوود اطمینان نداد که مردم آماده بازگشت به سینماها هستند. در هفته‌های نخست نمایش فیلم تقریبا همه فیلم‌های اصلی که قرار بود سال ۲۰۲۰ اکران شوند جز «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» که آن هم محصول برادران وارنر است، تاریخ اکران‌شان را عقب انداختند و به سال بعد موکول کردند. 
نولان در این باره گفت: «من نگرانم که استودیوها نتیجه نادرستی از اکران فیلم ما گرفته باشند. نگران هستم که به جای نگاه کردن به اینکه فیلم کجا عملکرد خوبی داشته و این چطور می‌تواند به آنها سودی را که بسیار به آن نیاز دارند برساند، به این نگاه کنند که کجا فیلم نتوانسته در سطح انتظارهای پیش از «کووید-۱۹» عمل کند و از آن به عنوان بهانه‌ای استفاده کنند که به جای وارد بازی شدن و خود را وفق دادن یا حتی بازسازی کسب‌وکارمان، کاری کنند که نمایش‌دهندگان فیلم‌ها در عمل تمام ضررها را متحمل شوند».
به گفته نولان، «تنت» در حالی اکران شد که سینماهای نیویورک و دیگر کلانشهرهای بزرگ مانند لس‌آنجلس و سن‌فرانسیسکو بسته بودند و در عمل میلیون‌ها دلار وارد بازی نشد. به طور خصوصی هم در کمپانی برادران وارنر این بحث مطرح بود که منطق اکران یک فیلم بدون سینماروهای اصلی شاید درست نباشد. به همین دلیل فیلم نولان عملکرد بهتری در سینماهای دیگر کشورها داشت و ۲۹۳ میلیون دلار در بازارهای خارج از آمریکا کسب کرد. 
هر چند تجارت سینما در دوران پاندمی با ضررهای هنگفتی روبه‌رو شده اما نولان که همیشه موافق تماشای فیلم در سالن‌های سینماها بوده است همچنان خوش‌بین است و می‌گوید ممکن است دنیا با یک واقعیت جدید پس از دوران کرونا روبه‌رو شود. به قول نولان، «در طولانی‌مدت، رفتن به سینما بخشی از زندگی است».

Page Generated in 0/0047 sec