printlogo


کد خبر: 226366تاریخ: 1399/8/15 00:00
اخبار

کاهش تردد در محورهای مواصلاتی کشور
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی را اعلام کرد. سرهنگ «احمد شیرانی» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با ایلنا گفت: با توجه به استقرارهایی که طبق دستورالعمل اعلام‌شده در ۲۵ استان هدف انجام شده است و همچنین اطلاع‌رسانی خوبی که شده است، مردم از محدودیت‌ها اطلاع داشته و همکاری خوبی در این زمینه با ما داشته‌اند. وی ادامه داد: خوشبختانه در نقاطی که محدودیت اجرا شده است، مشکلی در زمینه ورود خودروهای با پلاک غیربومی و خروج خودروهایی با پلاک بومی نداشتیم و ترافیکی مشاهده نمی‌شود. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: طبق آمارهای روز گذشته، میزان تردد در جاده‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است، البته این میزان در برخی محورها بیشتر بوده است. 
***
افزایش چشمگیر کشف مواد مخدر در کشور
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از افزایش ۲۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور خبر داد. سردار مجید کریمی در نشستی خبری گفت: از ابتدای امسال تا یازدهم آبان‌ماه بیش از ۶۵۰ هزار کیلوگرم انواع مخدر از سوی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف شده است. همچنین در این مدت ۱۳۶ عملیات درگیری با باندها و قاچاقچیان مسلح را داشتیم که منجر به دستگیری ۱۰۶ نفر از قاچاقچیان دانه درشت مواد مخدر شد. وی با بیان اینکه در مجموع این عملیات‌ها ۱۴۳ باند منهدم شده است، گفت: ۹ سرباند دستگیر شدند و ۴ قاچاقچی مسلح نیز به هلاکت رسیدند. کریمی بر ضرورت از بین بردن بنیان‌ها و منابع گردش مالی سوداگران مرگ تاکید کرد و گفت: ارزش ریالی مواد مخدر کشف شده از سوی پلیس نزدیک به ۴۵۰۰ میلیارد تومان بوده که این موضوع بخوبی گردش مالی سوداگران مرگ را نشان می‌دهد. وی اضافه کرد: در مجموع کشفیات مواد مخدر در کشورمان در مقایسه با سال قبل افزایش ۲۸ درصدی و دستگیری عناصر اصلی نیز افزایشی ۸ درصدی داشته است. 
***
نیاز استان تهران به ۳۰ هزار کلاس درس
معاون سیاسی - اجتماعی استاندار تهران با اشاره به کمبود سرانه آموزشی در استان تهران، گفت: استان تهران به ۳۰ هزار کلاس درس نیاز دارد، البته این کلاس‌های درس یا باید ساخته شوند یا نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارند. شکرالله حسن‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح کمبود سرانه آموزشی در استان و شهر تهران و لزوم مشارکت خیران مدرسه‌ساز و اجرای وظایف قانونی توسط انبوه‌سازان در تامین فضای آموزشی، گفت: بر اساس مطالعاتی که در سال گذشته انجام شد، استان تهران به ۳۰ هزار کلاس درس نیاز دارد، البته این کلاس‌های درس یا باید ساخته شوند یا نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارند. وی افزود: مقرر شده است اقدام برای تامین این کمبود با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس، خیران مدرسه‌ساز و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی انجام شود که با هماهنگی فرمانداران و آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها، نیازهای مذکور به فرمانداران ابلاغ شده و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. وی ادامه داد: در این طرح، اقدامات دولت و خیران مدرسه‌ساز مناسب بوده اما مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در این طرح کمرنگ بوده است. 
***
افزایش ۱۰۰ درصدی ابتلا به کرونا در کهگیلویه ‌‌و‌ بویراحمد
استاندار کهگیلویه ‌و ‌بویراحمد گفت: ابتلا، مراجعه و بستری به دلیل ابتلا به کرونا در سطح استان افزایش یافته که این وضعیت میزان مرگ‌و‌میر را طی یکی دو هفته آینده بیش از پیش افزایش خواهد داد. حسین کلانتری در نشست ستاد کرونای استان افزود: طی یک ماه اخیر نسبت به یک ماه گذشته ۱۰۰ درصد افزایش ابتلا به کروناویروس در سطح استان داشته‌ایم که باید محدودیت‌هایی اعمال شود و جلسات کمتر و با تعداد حاضران کم برگزار شود. تا زمانی که همه پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، مشکلات‌مان بیشتر خواهد شد. وی تصریح کرد: با این وضع طی ۲ هفته آینده مرگ‌و‌میر کرونایی در سطح کهگیلویه ‌و بویراحمد بیشتر از میزانی خواهد بود که تاکنون بوده است. کلانتری اظهار کرد: باید محدودیت‌های کرونایی را در سطح استان حداقل طی ۲ هفته افزایش دهیم و مردم نیز مشارکت و همکاری کنند و در صورتی که کسی همراهی نکند و دستورالعمل‌ها را رعایت نکند طبق قانون با متخلفان کرونایی برخورد می‌شود. 
***
آمار محکومان مالی در زندان‌ها کاهش یافت
مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه کمتر از ۲ درصد مددجویان ستاد دیه کشور مربوط به موضوعات دیه هستند که شامل حوادث کارگاهی یا حوادث ترافیکی می‌شود، گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰۰ نفر از مددجویان ما به دلیل حوادث کار در زندان هستند. اسدالله جولایی در پاسخ به این سوال که آیا شرایط و اوضاع اقتصادی در افزایش محکومان مالی غیرعمد تاثیرگذار بوده، گفت: در چند سال گذشته با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی تعداد زندانیان محکومیت‌های مالی افزایش داشته است. البته با توجه به بیماری کرونا، از ابتدای شیوع این بیماری با صدور بخشنامه‌هایی که از سوی دستگاه قضایی اعلام شده است و همچنین دغدغه بسیاری از قضات مبنی بر اینکه محکومان مالی راهی زندان نشوند، خوشبختانه تعداد زندانیان محکوم مالی در زندان‌ها کاهش یافته و از نظر ما وضعیت بحرانی نیست. وی همچنین درباره برخی اخبار مبنی بر شلوغ بودن محاکم خانواده به دلیل افزایش قیمت سکه در ماه‌های اخیر به ایلنا گفت: قیمت سکه سال گذشته در دفعات مختلف افزایش داشته است اما این افزایش قیمت سکه ارتباطی به شلوغی محاکم مهریه ندارد و افزایش عددی درباره آمار زندانیان مهریه نداشتیم.

Page Generated in 0/0072 sec