printlogo


کد خبر: 226367تاریخ: 1399/8/15 00:00
«وطن امروز» از خدمات‌رسانی قرارگاه امام رضا(ع) با راه‌اندازی سامانه «پاکاریم» برای قطع زنجیره ویروس کرونا گزارش می‌دهد
لبیک ۱۳۴ هزار جهادگر به توصیه رهبر انقلاب برای مقابله با کرونا

اسدالله خسروی: پس از توصیه‌های رهبر حکیم انقلاب مبنی بر حضور جوانان و نیروهای جهادی برای مقابله با کرونا، سامانه «پاکاریم» مخصوص ثبت‌نام نیروهای داوطلب برای حمایت از مردم و کادر پزشکی راه‌اندازی شد. 
به گزارش «وطن امروز»، از ابتدای شیوع بیماری «کووید-19» در کشور، قرارگاه جهادی امام رضا(ع) به صورت گسترده در کنار مردم به فعالیت‌های جهادی پرداخت؛ اقدامی خودجوش که جوانان و جهادگران انقلابی توانستند با هدف کمک به مردم و حمایت از کسانی که کرونا زندگی آنها را درگیر کرده بود در این کار جهادی شرکت کنند و از طرفی توان خود را در همکاری با کادر درمان در بیمارستان‌ها به منصه ظهور برسانند. 
پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور جوانان و نیروهای جهادی برای مقابله با کرونا، سامانه «پاکاریم» در قرارگاه جهادی امام رضا(ع) برای داوطلبانی که برای خدمت‌رسانی آماده بودند اما نمی‌دانستند به کجا برای ثبت‌نام رجوع کنند راه‌اندازی شد. 
مهدی مسکنی، دبیر قرارگاه جهادی امام رضا علیه‌السلام در گفت‌وگو با «وطن امروز» گفت: قرارگاه از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور، طبق وظیفه و تفکری که دارد در کنار مردم بوده است که شاخص‌ترین خدمت حمایت از مردم، تولید گان بیمارستانی و ماسک، توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و همچنین حضور نیروهای کارآزموده و عادی در بیمارستان‌ها به عنوان کمک‌یار و خدمات‌رسان بوده است.
وی همچنین افزود: پس از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک داوطلبانه جهادگران و جوانان برای مقابله با کرونا، سامانه‌ای در این قرارگاه به نام پاکاریم (www.pakarim.com) راه‌اندازی شد تا خلأ‌های موجود برای جذب هر چه بیشتر داوطلبان البته به شکل تشکیلاتی برطرف شود. مسکنی در ادامه خاطرنشان کرد: پیش از راه‌اندازی این سایت، داوطلبان برای حمایت از مردم و کادر پزشکی مشکل داشتند و نمی‌دانستند برای ثبت‌نام به کجا رجوع کنند اما حالا با راه‌اندازی این سایت بیش از 134 هزار نفر تاکنون برای خدمت و کمک‌رسانی اعلام آمادگی کرده‌‌اند. 
وی اضافه کرد: این قرارگاه به برکت حمایت‌های مردمی و خدمات‌رسانی جهادگران مشکلی ندارد و داوطلبان که خیلی از آنها نیروهای تخصصی هستند، از طریق این سامانه در پی درخواست اعزام به بیمارستان‌های نیازمند نیروی متخصص هستند، همچنین نیروهای عادی نیز آماده‌اند برای خدمات‌رسانی به مردم به شکلی اصولی و ساختاری وارد عمل ‌شوند. وی در ادامه افزود: ساماندهی نیروهای داوطلب از طریق قرارگاه انجام می‌شود و در صورت درخواست نیاز، نیروها گسیل می‌شوند. 
مسکنی اضافه کرد: برخی از این نیروها در زمینه رشته‌های پزشکی و به عنوان نیروهای کمک پرستار و داوطلب ساماندهی خواهند شد و با اعلام نیاز هر کدام از مراکز درمانی و بیمارستانی در سراسر کشور، فراخوان حضور این افراد برای کمک به کادر درمان داده می‌شود. بخش دیگر داوطلبان ثبت‌نامی در این سامانه نیز برای حضور در محله‌های آسیب‌پذیر و کمک به اقشار به عنوان حامی محله فعالیت خواهند کرد. شماری از داوطلبان نیز در فعالیت‌های جمعی از جمله ضدعفونی کردن معابر، اماکن یا منازل افراد مبتلا به کرونا فعال خواهند بود. 
بنا به این گزارش، هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت www.pakarim.com نسبت به ثبت‌نام خود به عنوان نیروی داوطلب در میدان مبارزه با کرونا اقدام کنند.
 
* خیز گروه‌های جهادی برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه و کادر پزشکی
مدیرعامل موسسه همیاری گفت: ما در این موسسه در پی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانان، بسیجیان و خیرین برای مبارزه با کرونا با محوریت وزارت بهداشت به میدان بیایند، توانسته‌ایم دایره اقدامات حمایتی و خدماتی خود را در بخش‌های مختلف کمک معیشتی و بهداشتی به مردم، کادر پزشکی و افراد درگیر با کرونا وسیع‌تر کنیم. 
امیرحسین قاسمی در گفت‌وگو با «وطن امروز» تصریح کرد: این موسسه فعالیت‌های خدماتی حمایتی خود را در دوران شیوع ویروس کرونا در 2 استان تهران (شهرهای حاشیه پایتخت) و سیستان‌و‌بلوچستان انجام می‌دهد. علت ورود به فعالیت‌های حمایتی در این ۲ استان، تامین معیشت در قالب ارائه بسته‌های موادغذایی و بهداشتی با محوریت توجه به خانوارهای حوزه کارگری و خانوارهایی است که مشکل جدی اقتصادی و معیشتی دارند. 
وی در ادامه اضافه کرد: در شرایطی که کرونا در کمین سلامت جامعه نشسته است، این موسسه برای حفظ سلامت کودکان و پیشگیری آنها از ابتلا به امراض و نیز تامین و توزیع موادغذایی، شیرخشک و داروهای تقویتی نظیر مولتی‌ویتامین و... وارد عمل شده است. علاوه بر این ارائه خدماتی از قبیل تهیه و اهدای لوازم پزشکی و پرستاری مانند گان‌های پزشکی برای پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز اقداماتی است که موسسه همیاری برای یاری‌رسانی به مردم و کادر درمانی انجام می‌دهد. 
مدیرعامل موسسه همیاری اظهار داشت: کمک به افراد بی‌بضاعت و بیکار در این شرایط [شیوع ویروس کرونا] رویکرد این موسسه است که با جمع‌آوری‌های کمک‌های مردمی توانسته است مواد غذایی لازم و اقلام بهداشتی مورد نیاز حوزه کارگری را بخوبی تامین کند. بسته‌های معیشتی و مواد بهداشتی برای خانوارهای ضعیف و بی‌سرپرست از یک سو و تامین ‌بخشی از اقلام و ابزارهای بیمارستانی از طرف دیگر، رویکردی است که مورد توجه قرار گرفته است. 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: قرار است در روزهای آینده توزیع گسترده ماسک رایگان به افراد ضعیف و ناتوان جامعه هدف هم انجام شود. علاوه بر این موسسه همیاری توانسته است ساخت‌و‌ساز حمام در مناطق کم‌برخوردار استان سیستان‌و‌بلوچستان را با ساخت و اتمام 40 واحد حمام برای اقشار ضعیف جامعه در این منطقه به سرانجام برساند این در حالی که ساخت 150 واحد دیگر حمام در قصرقند را در برنامه داریم.

Page Generated in 0/0064 sec