printlogo


کد خبر: 226437تاریخ: 1399/8/18 00:00
کتاب

رویکردهای هفته کتاب اعلام شد
رویکردهای امسال هفته کتاب توسط اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب اعلام شد. به گزارش «وطن امروز»، اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، رویکردهای این دوره از هفته کتاب را اعلام کردند. به ‌این ‌ترتیب ۷ محور مفهومی با عنوان رویکردهای این دوره از هفته کتاب انتخاب شدند. این رویکردها که اسامی روزهای هفته کتاب نیستند، به این ‌ترتیب هستند: «کتاب، کتابخانه، کتابدار، پایتخت کتاب»، «کتاب و جامعه‏‌پردازی با مروجان کتاب»، «کتاب، دانایی و توانایی»، «کتاب، سبک زندگی و جامعه سالم»، «کتاب، سرمایه اجتماعی و فضای مجازی»، «پویندگی با کتاب و کتاب‌فروشی» و «کتاب، باورمندی دینی و خودسازی معرفت». بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» ۲۴ تا ۳۰ آبان برگزار می‌شود. 
***
دبیر جایزه ادبی قلم زرین کی انتخاب می‌شود؟
نویسنده و دبیر انجمن قلم ایران گفت: دبیر نوزدهمین دوره جایزه ادبی قلم زرین اواخر آبان‌ماه مشخص می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، راضیه تجار درباره دوره جدید قلم زرین گفت: هنوز دبیر نوزدهمین دوره جایزه قلم زرین مشخص نشده است، اکنون برای انتخاب دبیر این دوره زود است و در اواخر آبان‌ماه دبیر این رویداد مشخص خواهد شد. وی افزود: پس از تعیین دبیر نوزدهمین دوره جایزه ادبی قلم زرین، کتاب‌هایی که قرار است در این دوره داوری شوند معرفی خواهند شد. قرار است در جلسه هیأت‌رئیسه انجمن قلم زرین، سخنگوی این انجمن ادبی هم مشخص شود. 
***
«لبخند ادواردو» در بازار نشر
آخرین نوشته نویسنده‌ مسلمان فرانسوی، کلر ژوبرت، توسط انتشارات عهد مانا منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، این کتاب با عنوان «لبخند ادواردو» قصه‌ای است کودکانه درباره شهید «ادواردو آنیلی» که با تصویرگری مرضیه صادقی، به چاپ رسیده است. ادواردو، فرزند سناتور آنیلی، شخصیت‌ مطرح و بانفوذ ایتالیا بود که پس از اینکه مسلمان می‌شود و با تهدید و فشارهای بسیار، حاضر به تغییر عقیده خود نمی‌شود، او را به شهادت می‌رسانند. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «چشم‌های بابابزرگ دوباره خیس شد. بغلش کردم و اشک وسط لپش را پاک کردم. بابابزرگ گفت: «یک روز ادواردو آمد ایران و از امام رضا خواست که پدرش با او مهربان‌تر شود و به دینش احترام بگذارد. پدرش هم مهربان‌تر شد ولی زورش به بقیه نرسید. اینها نمی‌خواستند که این همه ثروت به یک مسلمان برسد و ادواردو را شهید کردند». دلم برای ادواردو خیلی سوخت...» انتشارات عهدمانا این کتاب را در 24 صفحه خشتی با قیمت 18هزار تومان منتشر کرده است. 

Page Generated in 0/0053 sec