printlogo


کد خبر: 226460تاریخ: 1399/8/18 00:00
اخبار

آمادگی سپاه جهت همکاری با سازمان بهشت زهرا(س)
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه سازمان بهشت زهرا(س) در بحران کرونا پیشگام بوده و موفق عمل کرده است، گفت: برای هر نوع همکاری با سازمان بهشت زهرا(س) در این شرایط سخت و بحرانی آمادگی داریم. سردار علی فدوی در بازدید از سازمان بهشت زهرا(س) و اقدامات مدیریتی این سازمان در بحران کرونا اظهارداشت: مدیریت بحران کرونا در تغسیل اموات کرونایی و کفن و دفن با کرامت متوفیان در ابتدا اقدامی بسیار سخت به نظر می‌رسید که با ایثار و از خودگذشتگی پرسنل خدوم سازمان بهشت زهرا(س) انجام شد و همین مسأله بهشت زهرا(س) را به سازمانی پیشرو تبدیل کرد. وی با مقدس خواندن خدمتی که پرسنل بهشت زهرا(س) به مردم ارائه می‌کنند، تصریح کرد: برای هر نوع همکاری و همراهی در این شرایط سخت و بحرانی آمادگی داریم. سپاه در کنار کارکنان بهشت زهرا حضور دارد تا از این بحران به سلامت عبور کنیم. 
***
آغاز نمونه‌گیری کرونا در منزل با همکاری بسیج
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران از آغاز نمونه‌گیری «کووید-۱۹» از افراد در تماس با مبتلایان کرونا در منزل آنها خبر داد و گفت: این برنامه در راستای افزایش خدمات دانشگاه علوم پزشکی ایران برای ردیابی بیماران مبتلا به کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس در جامعه اجرا می‌شود. بابک عشرتی اظهار کرد: برای نخستین‌بار نمونه‌گیری در منزل با همکاری شهرداری و بسیج در منطقه 18 تهران انجام می‌شود. وی افزود: پیش از این افراد برای نمونه‌گیری به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کردند اما با اجرای این برنامه، دیگر نیازی به مراجعه نیست. عشرتی خاطرنشان کرد: جلوگیری از تردد افراد مشکوک در جامعه مهم‌ترین هدف این برنامه است که بزودی در دیگر مناطق تهران نیز اجرا می‌شود. وی گفت: برای انجام این برنامه تعدادی بسیجی داوطلب، آموزش دیده‌اند تا نمونه‌گیری برای آزمایش PCR را در منزل انجام دهند. بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، وی همچنین از همکاری امور مساجد در این طرح خبر داد و افزود: یک نفر از مسجد محله فرد مبتلا نیز در مراجعه به خانه‌ها حضور خواهد داشت تا حمایت‌های معنوی و مادی لازم را به آنها ارائه دهد. 
***
بخشش جریمه ۲ برابری موتورهای توقیفی
رئیس پلیس راهور ناجا از امکان قسط‌بندی جرایم موتوسیکلت‌های توقیف‌شده رسوبی خبر داد. سردار سیدکمال هادیانفر در جمع خبرنگاران گفت: عمده دلایل توقیف موتوسیکلت‌ها در ۳۱ استان کشور ارتکاب تخلفات راهنمایی، انتظامی یا دستور قضایی بوده است که در مجموع تعداد این موتوسیکلت‌ها به بیش از ۸۷۳ هزار دستگاه می‌رسد. ما تصمیم گرفتیم برای جلوگیری از انباشت این موتوسیکلت‌ها در پارکینگ‌های پلیس راهور تسهیلاتی را برای ترخیص آنها در نظر بگیریم که این تسهیلات از روز یکشنبه (امروز) آغاز و تا ۱۷ دی‌ماه ادامه خواهد داشت. هادیانفر ادامه داد: بر این اساس تمام موتوسیکلت‌ها به شرط آنکه دارای دستور قضایی نباشند، می‌توانند از پارکینگ‌ها ترخیص شوند. وی گفت: مالکان یا متصرفان این موتوسیکلت‌ها یعنی کسانی که مالک موتوسیکلت نبوده اما به شکل قانونی در حال استفاده از موتوسیکلت‌ها بوده‌اند برای ترخیص این موتوسیکلت‌ها باید به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند و مدارکی که از آنان خواسته شده را برای ترخیص ارائه دهند. به گفته هادیانفر و بر اساس تصمیمات اتخاذ‌شده، جریمه ۲ برابری موتوسیکلت‌های توقیفی رسوبی یعنی جریمه دیرکرد بخشیده شده است و امکان تقسیط آن نیز وجود دارد. 
***
مبتلایان به کرونا یک روزه دفترچه بیمه سلامت می‌گیرند
عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: بیماران کرونایی فاقد دفترچه بیمه‌ می‌توانند یک روزه صاحب دفترچه سلامت شده و از خدمات آن استفاده کنند. علیرضا اعرابی با اشاره به نحوه هزینه‌های پرداختی بیماران کرونایی اظهار داشت: ۹۰ درصد هزینه‌های بستری بیماران کرونایی و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی در بخش دولتی در تعهد سازمان بیمه سلامت است. عضو کمیته بیمه سلامت تاکید کرد: هزینه درمان هر بیمار کرونایی بر اساس محاسبه کشوری بیش از ۴۰ میلیون ریال است. 
وی با اشاره به اهمیت رعایت فاصله‌گذاری به منظور پیشگیری از شیوع بیش از پیش این بیماری در کشور یادآور شد: آنچه مسلم است نباید به هیچ‌وجه وضعیت عادی محسوب شده و از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی غفلت شود. 
***
انهدام باند «گربه» در تهران
سرپرست پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری اعضای باند سرقت خودرو و منازل پایتخت خبر داد و گفت: اعضای این باند به ماده مخدر شیشه و هروئین اعتیاد دارند. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی تماس شهروندی با ۱۱۰ و اعلام سرقت از منزلش، تیمی از مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند. وی افزود: مال‌باخته به مأموران حاضر در محل اعلام کرد که در این رابطه به مستأجر طبقه پایینی خود شک دارد، چرا که او هم به مواد مخدر اعتیاد دارد و هم مجرد است. وی تصریح کرد: مأموران بعد از اخذ دستور قضایی به واحد طبقه پایین وارد شدند و همان لحظه مشاهده کردند فرد مورد نظر به همراه ۲ نفر دیگر در حال استعمال مواد مخدر هستند که در همین رابطه هر ۳ نفر دستگیر و به کلانتری منتقل شدند. در نهایت مشخص شد ۲ نفر از افراد دستگیر شده به همراه ۲ دوست دیگر خود یک باند را به عنوان «گربه» تشکیل داده‌اند که پس از انجام بازجویی‌ها از متهمان، ۲ نفر دیگر از اعضای این باند هم که یک خانم و آقا بودند دستگیر شدند و اموال مسروقه در منزل متهمه کشف و تحویل کلانتری داده شد.

Page Generated in 0/0230 sec