printlogo


کد خبر: 226461تاریخ: 1399/8/18 00:00
۹۴۵۰ ابتلا ‌و ۴۲۳ مرگ در ۲۴ ساعت
کرونا با قدرت پیش می‌رود

آمار روزانه جان‌باختگان ناشی از کرونا حال چند وقتی است بالای ۴۰۰ نفر تثبیت شده  و این در حالی است که روزانه بیش از ۳ هزار کرونایی نیز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری می‌شوند. به گزارش «وطن امروز» سخنگوی وزارت بهداشت روند بیماری کرونا در کشور را صعودی دانست و  از شناسایی ۹۴۵۰ مورد جدید «کووید-۱۹» در کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد.
 سیماسادات لاری گفت: از این میان ۳ هزار و ۷۰ نفر از بیماران در مراکز درمانی بستری شدند. 
وی دیروز گفت: از ظهر روز جمعه تا ظهر شنبه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۴۵۰ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۳ هزار و ۷۰ نفر از آنها بستری شدند. لاری ادامه داد: مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۶۷۳ هزار و ۲۵۰ نفر رسید. 
وی گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت، ۴۲۳ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌‌باختگان این بیماری به ۳۷ هزار و ۸۳۲ نفر رسید. 
لاری افزود: خوشبختانه تاکنون ۵۱۵ هزار و ۱۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
وی ادامه داد: ۵۵۰۶ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. 
به گفته لاری، تاکنون ۵ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۳۶۱ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. 
وی در توضیح استان‌های در وضعیت قرمز بیماری گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال‌و‌بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. 
لاری همچنین درباره استان‌های در شرایط هشدار گفت: استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان‌و‌بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
 
* نمودار کرونا همچنان رو به صعود
سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته با بیان اینکه روند بیماری کرونا همچنان در کشور در حال صعود است، گفت: استان‌های یزد، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی بیشترین میزان بروز مرگ‌ومیر کرونا طی هفته گذشته را داشتند.سیماسادات لاری افزود: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور متاسفانه همچنان در حال صعود است و در حال حاضر به بالاترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسیده است. میانگین آمار بستری‌شدگان در هفته گذشته ۲۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است و متاسفانه شاهد افزایش نسبی این شاخص نسبت به ۲ هفته‌ قبل هستیم. وی افزود: بیشترین موارد بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های یزد، سمنان، خراسان جنوبی و ایلام گزارش شده است که این آمار در استان‌های یادشده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است. لاری ادامه داد: میانگین آمار مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا در کشور در هفته گذشته حدود ۳۶ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین آمار مربوط به استان‌های یزد، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی است. وی در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه هفته گذشته با افزایش تست‌های تشخیصی شاهد بالاترین میزان شناسایی موارد مثبت در کشور بودیم که این امر نیازمند تداوم و تقویت بیشتر است.
 

Page Generated in 0/0106 sec