printlogo


کد خبر: 226472تاریخ: 1399/8/18 00:00
اخبار

محکومیت حمله تروریستی به دانشگاه کابل توسط رئیس مجلس
رئیس مجلس در پیامی به رئیس مجلس ولسی جرگه جمهوری اسلامی افغانستان، حمله تروریستی به دانشجویان دانشگاه کابل را محکوم کرد. 
در بخشی از متن پیام محمدباقر قالیباف به میررحمان رحمانی، رئیس مجلس ولسی جرگه جمهوری اسلامی افغانستان آمده است:
یقین دارم اقدام تروریستی در به شهادت رساندن مجاهدان عرصه علم، آموزش و فناوری نمی‌تواند خللی در اراده ملت مقاوم افغانستان در مسیر امنیت، آبادانی و تقویت صلح و ثبات ایجاد نماید. 
اعتقاد راسخ دارم با وحدت، همفکری و همکاری کشورهای منطقه می‌توان ریشه افراطی‌گری و تروریسم را خشکاند و مانع تکرار چنین جنایت‌های ناقض صلح و امنیت شد. 
***
محسنی‌اژه‌ای:
باید با مفسدان داخل حکومت برخورد سخت‌تر و شدیدتر شود
معاون اول قوه ‌قضائیه با تاکید بر اینکه باید کارها را به‌گونه‌ای پیش برد که حقی از کسی ضایع نشود، تصریح کرد: باید حتما با مفسدان برخورد و با مفسدان داخل حکومت، قوه قضائیه، قوه مجریه و دستگاه‌های دیگر برخورد سخت‌تر و شدیدتر شود. 
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی قوه ‌قضائیه، حجت‌‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در آیین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید دادگستری کل استان کردستان با بیان اینکه امروز در مساله امنیت، اقتصاد و فرهنگ کشور نیاز به یک برنامه‌ریزی جدید، اقدام جهادی شبانه‌روزی و همدلی و همراهی هر چه بیشتر داریم، افزود: ملت ایران در طول 40 سال اخیر به‌رغم زیاده‌خواهی‌ها و توطئه‌های دشمنان، هیچ‌گاه گول نقشه‌های‌ آنها را نخورده و ذره‌ای از استقامت و ایستادگی کوتاهی نکرده‌اند. 
معاون اول قوه ‌قضائیه با تاکید بر اینکه باید کارها را به‌گونه‌ای پیش برد که حقی از کسی ضایع نشود، تصریح کرد: باید حتما با مفسدان برخورد و با مفسدان داخل حکومت، قوه قضائیه، قوه مجریه و دستگاه‌های دیگر برخورد سخت‌تر و شدیدتر شود. 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه بیان کرد: باید به‌گونه‌ای با فساد برخورد شود که به حوزه تولید، فعالان حوزه اقتصادی و مدیرانی که با ابتکار و خلاقیت‌شان در زمان جنگ اقتصادی، راه‌های میان‌بر پیدا کرده و مسائل را پیش برده‌اند، ضربه‌ای وارد نشود؛ این یک هنر است و نیاز به همدلی و برنامه‌ریزی دارد. 
***
طرح تأمین کالا‌های اساسی به شورای نگهبان ارسال نشده است
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی طرح تامین کالاهای اساسی در این شورا اظهار کرد: این طرح هنوز از سوی مجلس به منظور بررسی بیشتر به شورای نگهبان ارسال نشده است. 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با اشاره به احتمال وارد بودن ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی به طرح تامین کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: مجلسی‌ها گفته‌اند تلاش می‌کنند این ایراد را رفع کنند. 
سخنگوی شورای نگهبان درباره روند بررسی طرح مالیات بر خانه‌های خالی افزود: بررسی این طرح در دستور کار شورای نگهبان قرار دارد و بحث‌های مختلفی نیز درباره آن وجود دارد، بنابراین ما ایرادات خود را نسبت به طرح مذکور اعلام کرده‌ایم و دوستان مجلس نیز به برطرف‌سازی اشکالات پرداختند، بنده فکر می‌کنم این ایرادات حل خواهد شد، چراکه این اشکالات بسیار معمول بوده و به همه مصوبات مجلس گرفته می‌شود. 
وی افزود: طبیعتا تمام مسائل از جمله مالکیت خصوصی، قانون اساسی، حقوق مردم و ضرورت‌های فعلی مسکن باید در این طرح رعایت شود و امیدواریم زودتر مشکلات این طرح حل شود. 
کدخدایی در ادامه تاکید کرد: طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنان در دستور کار شورای نگهبان قرار دارد و تلاش می‌کنیم این هفته با برگزاری جلسات به نتیجه‌ای درباره آن برسیم. 
کدخدایی همچنین با اشاره به بحث برگزاری انتخابات الکترونیک برای سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: هنوز پیشرفت خاصی در این زمینه حاصل نشده و کارشناسان شورای نگهبان مشغول مذاکره و رایزنی با وزارت کشور هستند و گفت‌وگوها ادامه دارد. 
***
انهدام 4 شبکه بزرگ قاچاق ارز توسط وزارت اطلاعات
وزارت اطلاعات اعلام کرد اخلالگران شبکه بزرگ قاچاق حرفه‌ای ارز به اتهام عدم ثبت معاملات ارزی در سامانه سنا در استان یزد شناسایی و مورد ضربه سربازان گمنان امام زمان(عج) قرار گرفتند. به گزارش «وطن امروز»، در راستای برخورد با اخلالگران بازار ارز، با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف در اداره کل اطلاعات استان یزد، 4 شبکه بزرگ قاچاق ارز شناسایی و مورد ضربه قرار گرفتند. این شبکه‌ها به منظور پنهان کردن ماهیت مجرمانه فعالیت خود، معاملات ارزی را بدون ثبت در سامانه سنا و با استفاده از حساب‌های شخصی مرتبطان خود انجام می‌دادند. برابر اسناد پرونده، حجم قاچاق ارز متهمان بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال ارزیابی شده است که در این عملیات بیش از ۳۰ نوع ارز مختلف به ارزش ریالی بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شد؛ بر همین اساس تاکنون بیش از ۵۰۰ حساب بانکی مسدود شده و حدود ۵۰ نفر از مرتبطان این شبکه جهت رسیدگی پرونده تحویل مراجع قضایی شدند. وزارت اطلاعات ضمن هشدار به سوداگران و سوءاستفاده‌کنندگان بازار ارز، اعلام کرد با هرگونه فعالیت غیرمجاز در این حوزه برخورد جدی خواهد کرد و به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با ستاد خبری ۱۱۳ در میان بگذارند.

Page Generated in 0/0060 sec