printlogo


کد خبر: 226527تاریخ: 1399/8/20 00:00
کتاب

تقدیر از مدرسان و فعالان داستان‌نویسی در هفته کتاب
رئیس انجمن قلم ایران از تقدیر از معلمان، استادان و فعالان حوزه داستان‌نویسی در بیست‌و‌هشتمین دوره «هفته کتاب» جمهوری اسلامی ایران توسط این انجمن خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، محسن پرویز، رئیس انجمن قلم ایران درباره برنامه‌های این انجمن در «هفته کتاب» گفت: «۲ برنامه مشخص که تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده در دستور کار انجمن قرار گرفت؛ یکی بحث تجلیل از منتقدان و دیگری بحث تجلیل از مدرسان حوزه داستان‌نویسی است. در حوزه داستان‌نویسی در سال‌های گذشته فعالیت‌های ارزشمندی انجام شده و شاگردان برجسته‌ای در این حوزه تربیت شده‌اند اما در بسیاری مواقع این فعالیت‌ها دیده نشده است. از این رو، در نظر داریم در هفته کتاب با تقدیر از معلمان، استادان و فعالان این حوزه، مشوق آنها برای ادامه مسیرشان باشیم و همچنین، در ترغیب دیگر افراد مستعد برای قدم گذاشتن در این مسیر بکوشیم». بیست‌و‌هشتمین دوره «هفته کتاب» جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.
***
چاپ 44 «تاریخ مستطاب آمریکا» در بازار نشر
چاپ چهل‌و‌چهارم کتاب پرفروش و جذاب «تاریخ مستطاب آمریکا» توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد. به گزارش «وطن امروز»، تاریخ ایالات‌متحده آمریکا خیلی جدی است. آنقدر جدی که حتی بخش‌ها و قسمت‌های شوخی آن را هم باید جدی دانست و طبیعی است شوخی کردن با این تاریخ بسیار جدی، کار ساده‌ای نیست، چون آمریکایی‌ها برخلاف ظاهرشان بیش از حد مجاز جدی‌اند. «تاریخ مستطاب آمریکا» شامل ۳ بخش اصلی تشکیل آمریکا، آمریکا در جهان و آمریکا و ایران می‌شود. چاپ چهل‌و‌چهارم این کتاب در 227 صفحه، با کاریکاتوریستی مازیار بیژنی و به کوشش دکتر محمدصادق کوشکی به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شده است.
***
تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره کتاب و رسانه
دبیر نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه از تمدید مهلت ارسال اثر به این دوره از جشنواره تا ۲۴ آبان‌ماه خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، امیدعلی مسعودی با اشاره به تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره کتاب و رسانه گفت: «با توجه به درخواست‌های مکرر خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، برنامه‌سازان و بویژه اهالی رسانه در صداوسیما، مهلت ارسال آثار به نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه تا ۲۴ آبان‌ماه تمدید شد». مسعودی با اشاره به اینکه تاکنون آثار قابل توجهی در بخش‌های «رسانه‌های نوشتاری»، «رسانه‌های دیداری و شنیداری» و «رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی» به جشنواره ارسال شده است، گفت: «در بخش‌های ویژه «سواد رسانه‌ای» و «دفاع مقدس» که برای نخستین‌بار به این دوره از جشنواره اضافه شده است نیز آثار قابل توجهی از سوی اهالی رسانه ارسال شده است».

Page Generated in 0/0049 sec