printlogo


کد خبر: 226554تاریخ: 1399/8/20 00:00
اخبار

نامه قالیباف به روحانی درباره تخصیص یک ‌میلیارد دلار به وزارت بهداشت
رئیس مجلس شورای اسلامی از نامه به رئیس‌جمهور درباره تخصیص کامل یک ‌میلیارد دلار صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت خبر داد. به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی از نامه به رئیس‌جمهور درباره تخصیص کامل یک‌ میلیارد دلار صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت خبر داد. وی در توئیتر نوشت: ‏هفته‌ای نبوده است که کمیسیون بهداشت پیگیر معیشت کادر درمان نباشد، چه در جلسات با وزیر بهداشت و معاونان ایشان، چه در نامه بنده به رئیس‌جمهور این موضوع بویژه تخصیص کامل یک ‌میلیارد دلار صندوق توسعه ملی پیگیری شده است. امیدوارم با همدلی دولت، حل مشکل ‎معیشت کادر درمان به نتیجه ملموس برسد. 
***
دومین پیام ظریف به همسایگان ایران بعد از شکست ترامپ
وزیر امور خارجه کشورمان بامداد روز دوشنبه در توئیتی خطاب به همسایگان ایران نوشت: «پیامی صادقانه به همسایگان‌مان:
ترامپ ۷۰ روز دیگر رفته است اما ما برای همیشه اینجا می‌مانیم. شرط بستن روی خارجی‌ها برای تأمین امنیت هرگز قمار خوبی نیست. دست خود را برای گفت‌وگو جهت حل اختلافات به سوی همسایگان‌مان پیش می‌آوریم. تنها با هم است که می‌توانیم آینده‌ای بهتر برای همه بسازیم». ظریف یکشنبه‌شب نیز در توئیتی به زبان عربی خطاب به همسایگان ایران نوشته بود: «ترامپ رفت؛ ما و همسایگان‌مان ماندیم. تکیه به بیگانگان امنیت نمی‌آورد بلکه امید را بر باد می‌دهد. دست‌های خود را برای همکاری جهت تحقق منافع مشترک مردم و کشورهای‌مان دراز می‌کنیم. ما همه را به گفت‌وگو دعوت می‌کنیم، چرا که تنها راه پایان دادن به اختلافات و تنش‌هاست. همه با هم برای ساخت آینده‌ای بهتر برای منطقه‌مان».
***
آمریکا باید خسارت خروج از برجام را بپردازد
سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران در ارتباط با اهمیت جبران خسارت‌های وارده به ایران به خاطر خروج آمریکا از برجام و پیگیری این موضوع از سوی ایران در صورتی که دولت جدید آمریکا بخواهد به برجام بازگردد، گفت: یک دولت یاغی و یک رژیم سرکش در کاخ سفید از برجام خارج شد. بسیاری از تعهدات بین‌المللی را نقض کرد و به صورت طبیعی این اقدامات خسارت‌های بسیار جدی به ایران و ملت ایران وارد کرده است و این موضوع متضمن مسؤولیت حقوقی و قطعی آمریکا است و هر دولتی که بخواهد مسیر را تغییر دهد باید به واقعیت‌ها توجه و گذشته را جبران کند. سعید خطیب‌زاده با تاکید بر اینکه ما به اقدامات توجه می‌کنیم و تمام انرژی ما صرف این می‌شود که منافع مردم ایران حفظ شود، ادامه داد: در این چند سال که اقتصاد تاب‌آور را در پی فشارهای حداکثری آمریکا پیگیری کردیم شوک‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم، تجربیات زیادی را به دست آوردیم و هزینه‌های زیادی را نیز پرداختیم. باید هزینه‌های واردشده به ملت ایران جبران شود و این حق ملت ماست که بهترین زندگی را در بهترین فضا تجربه کنند و ما در این زمینه متعهد هستیم و تلاش‌مان در راستای تحقق این موضوع است. 
***
مأموریت جدید دبیرکل نجبای عراق پس از شهادت سردار سلیمانی
اندیشکده آمریکایی موسوم به بنیاد مطالعات جهانی و تحلیل تروریسم «جیمز تاون» در گزارشی سفر اخیر دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی النجبا به ایران را مورد بررسی قرار داد. به گزارش دفاع پرس، مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای النجبا در ایران با بازنشر این گزارش به قلم «جان فولکس» کارشناس ارشد این اندیشکده، نوشت که در این گزارش آمده است: «اکرم الکعبی» دبیرکل نجبا که یک روحانی شیعه است، در کنفرانسی مطبوعاتی در تهران اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی باید خاک عراق را برای همیشه ترک کنند، در غیر این صورت باید منتظر حملات مرگبار باشند. 
اندیشکده مذکور با اشاره به کارنامه ضدآمریکایی دبیرکل النجبا، نوشت: «شیخ اکرم الکعبی که سال‌هاست با جنبش النجبا علیه نفوذ آمریکا فعالیت می‌کند، پیش از تشکیل این جنبش جزو فرماندهان اصلی «جیش المهدی» و سپس از پایه‌گذاران گروه «عصائب اهل‌الحق» بود و به همین دلیل نخستین‌بار در سال ۲۰۰۸ از سوی دولت آمریکا به‌عنوان یک تروریست معرفی شد». بنیاد آمریکایی «جیمز تاون» در پایان گزارش خود آورده است: اکرم الکعبی رهبر دست‌کم ۱۰ هزار رزمنده عراقی است که اغلب آنان کهنه‌سربازان جنگ علیه داعش محسوب می‌شوند. در صورت آغاز درگیری با آمریکا، او و نیرو‌های النجبا در صف مقدم این جنگ خواهند بود. 
***
تأکید پوتین بر کارآیی روند آستانه برای حل مسأله سوریه
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، فعالیت آستانه با مشارکت این کشور و ایران و ترکیه را برای حل مسائل سوریه، موثر خواند. به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز دوشنبه در دیدار وبیناری با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه گفت: در این رابطه باید به کارهای موثر انجام‌شده در چارچوب فرمت آستانه با مشارکت شرکای ایرانی و ترکیه‌ای اشاره کرد. 
وی با بیان اینکه با تلاش‌های مشترک اقدامات زیادی شد، افزود: کانون تروریسم بین‌المللی در سوریه از بین رفته است، سطح خشونت‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافته و کشور به حالت عادی برمی‌گردد و روند حل و فصل مسائل سیاسی سوریه تحت نظارت سازمان ملل جریان دارد. 
مذاکرات آستانه از بهمن سال ۱۳۹۵ و با ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران و روسیه و همراهی ترکیه، به منظور حل‌و‌فصل منازعات سوریه و پایان بخشیدن به 6 سال کشتار و آوارگی و ویرانی در این کشور آغاز شد. 

Page Generated in 0/0192 sec