printlogo


کد خبر: 226559تاریخ: 1399/8/20 00:00
اخبار

ضاربان طلبه آمر به معروف در تبریز دستگیر شدند
 فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از دستگیری ضاربان طلبه آمر به معروف در تبریز خبر داد. به گزارش مهر، سرهنگ نوروزی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک آمر به معروف در یکی از تفرجگاه‌های تبریز مورد ضرب و جرح قرار گرفته است، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت. وی افزود: متهمان در پی مزاحمت برای نوامیس مردم با اعتراض یک آمر به معروف مواجه و به سمت وی حمله‌ور شده و او را مجروح کرده بودند. وی اضافه کرد: مأموران با استفاده از شیوه‌های خاص پلیسی، ضاربان را که ۴ نفر بودند در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.
***
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد
غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت تأمین‌اجتماعی تا آخر بهمن
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تشریح جزئیات خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی، گفت: ۳۰ خدمت تامین اجتماعی تا آخر بهمن‌ماه غیرحضوری می‌شود. مصطفی سالاری در نشستی خبری گفت: در شرایط شیوع کرونا نیاز بود مراجعه حضوری مردم به شعب را کاهش دهیم. وی با بیان اینکه این موضوع در ایام شیوع کرونا مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور بوده است، گفت: برنامه‌ریزی زمانبندی فشرده و مستمر صورت گرفته و امروز زمان شروع این برنامه زمانبندی شده است. از ماه‌های گذشته تمهید مقدمات صورت گرفته و غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت قرار است ۷۰ میلیون مراجعه را کاهش دهد و به همین علت طرح ۳۰۷۰ نامگذاری شده است. سالاری ادامه داد: غیرحضوری شدن این خدمات تا آخر بهمن‌ماه طبق برنامه زمانبندی به طور کامل محقق می‌شود و به این ترتیب بیش از ۷۵ درصد مراجعه مردم را به شعب کاهش می‌دهد.
***
ورود پلیس فتا به «چالش‌های غیراخلاقی»
معاون اجتماعی پلیس فتا از دستگیری سرشاخه‌های اصلی تشویق و ترغیب افراد به انجام ‌چالش‌های غیراخلاقی خبر داد. به گزارش فارس، سرهنگ «رامین پاشایی» با اعلام خبر دستگیری سرشاخه‌های اصلی چالش‌های غیراخلاقی، ‌اظهار داشت: به تازگی در کشور چالشی توسط تعدادی افراد به راه افتاده که کاربران را به رفتار زشت و ناپسند و مغایر عفت عمومی دعوت می‌کند و ضمن تشویش اذهان عمومی، باعث اعتراض شدید کاربران عادی و کنشگران حرفه‌ای فضای مجازی شده است. وی گفت: در این راستا طی چند روز اخیر افرادی که به عنوان سرشاخه اصلی تشویق‌کننده و ترغیب‌کننده اجرای این چالش‌های غیراخلاقی بودند، شناسایی و ضمن دستگیری به مراجع قضایی معرفی شدند. این مقام انتظامی با اشاره به اینکه رصد دائمی رفتارهای مغایر با شؤونات دینی، اخلاقی و فرهنگی پذیرفته شده در جامعه توسط پلیس فتا در حال اجراست، تصریح کرد: هر گونه تشویق، ترغیب و راه‌اندازی کانال با موضوع اجرای چالش‌های مغایر با اخلاق، عفت عمومی و شؤونات عام رفتاری و هنجارهای جامعه جرم است. 
***
اختصاص گشت‌های نامحسوس پلیس برای کنترل مزاحمت‌های خیابانی
معاون اجتماعی پلیس پیشگیری ناجا گفت: در سطح شهر گشت‌های نامحسوس وجود دارد تا مزاحمت‌های خیابانی را کنترل و پیگیری کنند. سرهنگ عسگر ساوری در برنامه رادیو تهران با موضوع «آزار و اذیت خیابانی بانوان» با اشاره به نحوه برخورد پلیس پیشگیری ناجا با آزار و اذیت‌های خیابانی بانوان، اظهار کرد: ایجاد مزاحمت در تمام دنیا ممکن است رخ دهد اما این مزاحمت‌ها عمدتا در مجامع عمومی، در خیابان‌ها و معابر عمومی نسبت به دیگر کشورها بسیار ناچیز است اما در عین حال حتی یک مورد از این مزاحمت‌ها زیبنده جامعه اسلامی ما نیست. وی افزود: وظیفه پلیس پیشگیری ناجا این است زمانی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، فردی که مورد مزاحمت قرار گرفته شکایتی تنظیم کند و ما به این شکایت رسیدگی کنیم و پیگیری‌هایی را در احقاق حقوق این فرد انجام دهیم. همچنین در سطح شهر گشت‌های نامحسوس نیز وجود دارد که این مزاحمت‌ها را پیگیری می‌کنند. 
***
شناسایی ۱۰۴۶۳ بیمار جدید کرونا در کشور
سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، از ظهر روز شنبه تا امروز ۱۰ هزار و ۴۶۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۳ هزار و ۵۷۴ نفر از آنها بستری شدند. سیماسادات لاری گفت: مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۶۹۲ هزار و ۹۴۹ نفر رسید. وی گفت: متاسفانه طی این مدت ۴۵۸ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۳۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید. وی افزود: خوشبختانه تاکنون ۵۲۵ هزار و ۶۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. لاری گفت: ۵۵۶۱ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. 
***
کاهش ساعت کاری  مترو و اتوبوس در پایتخت به ساعت ۲۰ 
معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با مجوز شهردار تهران و نظر به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت یک ماهه برای فعالیت مشاغل، کاهش ساعت کاری خطوط حمل و نقل عمومی از سوی این معاونت اعمال می‌شود. بر این اساس از امروز ٢٠ آبان ماه اتمام ساعت کاری کلیه خطوط داخلی مترو ساعت ٢٠:٣٠ و خط متروی کرج و گلشهر ساعت ٢٠ خواهد بود. همچنین به منظور اعمال محدودیت و کاهش فعالیت در خطوط اتوبوسرانی، پایان زمان فعالیت ناوگان در تمامی خطوط بی‌آر‌تی ( انبوه بر) در مسیر رفت (‌آخرین اعزام) ساعت ٢٠ و در مسیر برگشت آخرین اعزام به ساعت ٢٠.٣٠ کاهش خواهد یافت.

Page Generated in 0/0052 sec