printlogo


کد خبر: 226560تاریخ: 1399/8/20 00:00
تهران تعطیل شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
تهران تعطیل شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تعطیلی تهران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج برای پایش افراد مشکوک به کرونا در کشور اعلام آمادگی کرده‌اند. می‌توانیم با استفاده از الگوی بسیج مردمی با کرونا مقابله کنیم. زهره الهیان، نماینده تهران، در مطلبی در صفحه توئیتر خود با اشاره به افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا نوشت:  آمار مبتلایان و فوت‌شدگان ناشی از کرونا طی روزهای اخیر در پایتخت افزایش یافته است و این مساله حاکی از آینده‌ای خطرناک برای ساکنان تهران است که این خطر به دلیل تردد بالا در استان تهران می‌تواند به سایر استان‌ها نیز تسری پیدا کند. در این شرایط ضرورت دارد که یک روند جدید بر پایتخت حاکم شود و محدودیت‌های شدید یا تعطیلی شهر تهران با توجه به این آمار فزاینده اعمال شود. در نشست نمایندگان با اعضای ستاد مقابله با کرونای تهران، استاندار و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، مقرر شد پیشنهاد تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران به ستاد ملی کرونا تقدیم شود. در این نشست همه اعضا ازجمله نمایندگان، فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران و استاندار تهران با این پیشنهاد موافق بودند. علت موافقت اعضا با تعطیلی تهران نیز حجم بالای ابتلا و خستگی کادر درمان است که با این تعطیلی می‌توان زنجیره انتقال کرونا را متوقف کرد یا حداقل از سرعت انتقال کاسته شود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج برای پایش افراد مشکوک به کرونا در کشور اعلام آمادگی کرده‌اند، افزون بر این، سپاه این آمادگی را دارد که حمایت‌های مالی و درمانی از افراد مبتلا به کرونا را داشته باشد و این حمایت‌ها از سالمندان نیز خواهد بود. 
***
معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران اعلام کرد
لزوم تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران تا قبل از آذر
معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران بر لزوم تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران برای کنترل زنجیره انتقال بیماری تاکید کرد. نادر توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیشنهادها مبنی بر تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران، گفت: برای انجام برنامه‌ریزی‌های بعدی و اینکه بتوانیم در حوزه بهداشت با تمرکز بر قرارگاه وزارت کشور و اقدامات منسجمی که برای افزایش تست‌ها صورت گرفته است، موفق عمل کنیم، باید یک فاز موقت تعطیلی ۲ هفته‌ای در تهران را داشته باشیم تا موج بیماری اندکی کنترل شود و وارد برنامه‌ریزی شویم. وی در توضیح این برنامه‌ریزی، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای این است که تست‌ها را افزایش دهیم و به نظر می‌رسد تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران می‌تواند کمک‌کننده باشد. پیرو تصمیم هفته گذشته مبنی بر بستن خروجی شهرها و کنترل رفت‌وآمدها، پیشنهادی هم درباره تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران از سوی ستاد مقابله با بیماری در کلانشهر تهران به ستاد ملی داده شده و در اوایل هفته آینده این موضوع مجددا در دستور کار قرار خواهد گرفت. ما نسبت به اعمال تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران تا پیش از آذرماه بسیار امیدوار هستیم، زیرا بسیار کمک‌کننده خواهد بود. وی با اشاره به اینکه تخت‌های بیمارستانی کرونا در تهران پر است، اظهار کرد: تنها چیزی که به کمک ما آمده مجموعه هزار تختی است که در اورژانس‌ها داریم. این ظرفیت کمک می‌کند امکان خدمت‌رسانی به مردم را داشته باشیم تا روز بعدی که بیمار به بخش‌های بستری یا ویژه منتقل شود. بنابراین ظرفیت حدودا هزار تخت در اورژانس‌ها به نیاز روزانه اختصاص دارد. 
***
سخنگوی وزارت بهداشت:
ستاد درباره تعطیلی تصمیم می‌گیرد 
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه افزایش بروز موارد بستری و فوت ناشی از کرونا منجر به خستگی کادر بهداشت و درمان شده است، گفت: موضوع تعطیلی ۲ هفته‌ای از سوی بسیاری از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح شده و ستاد ملی در این زمینه باید تصمیم‌گیری کند. سیماسادات لاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نظر وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در زمینه پیشنهادات مطرح شده مبنی بر تعطیلی ۲ هفته‌ای پایتخت، گفت: در حال حاضر تصمیمی در زمینه تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته نشده است. وی افزود: البته در نشست اخیر رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با وزیر بهداشت که به صورت غیرحضوری برگزار شد، موضوع تعطیلی ۲ هفته‌ای از طرف رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح شده است. باید توجه کرد که جز تهران، بسیاری از بیمارستان‌ها در شهرهای بزرگ کشور نیازمند بازیابی توان خود هستند. کادر بهداشت و درمان پس از گذشت بیش از ۸ ماه از مقابله با کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی و با توجه به ابتلای بسیاری از نیروها به ویروس کرونا و حتی شهادت نیروهای ارزشمند نظام سلامت، دچار خستگی شده‌ است. لاری ادامه داد: این خستگی بیش از حد می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در کیفیت ارائه خدمات شود. هر چند نیروهای بهداشت و درمان در مراکز درمانی همه تلاش خود را برای بیماران انجام می‌دهند اما افزایش بروز موارد بستری و فوت به علت کرونا باعث خستگی و بروز آسیب‌ به نیروهای نظام سلامت شده است. سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: بسیاری از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی این تقاضا را دارند که تعطیلی ۲ هفته‌ای برای بازیابی توان نظام سلامت اجرایی شود. 

Page Generated in 0/0053 sec