printlogo


کد خبر: 226606تاریخ: 1399/8/21 00:00
دور دنیا

نظرسنجی معنادار درباره اعتماد عراقی‌ها به حشدالشعبی
محمد الحمد، فعال رسانه‌ای عراقی با انتشار یک نظرسنجی در توئیتر به نتایج جالبی دست یافت. در این نظرسنجی سوال شده است: فقط خطاب به عراقی‌ها: به نظر شما اگر عراق با تهدیدات نظامی و امنیتی خطرناک رو‌به‌رو شود چه تشکیلاتی، پناهگاه امن عراقی‌ها به شمار می‌رود. حشدالشعبی یا ائتلاف بین‌المللی آمریکا؟ نتایج این نظرسنجی که ۴هزار نفر در آن شرکت کردند، نشان می‌دهد ۹۴ درصد شرکت‌کنندگان به نیروهای حشدالشعبی اعتماد دارند و این نیروها را پناهگاه امن خود در شرایط خطرناک می‌بینند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، تنها ۵ درصد شرکت‌کنندگان به عناصر ائتلاف بین‌المللی آمریکا در عراق اعتماد دارند.
***
زمان پایان اشغالگری اسرائیل فرا‌رسیده است
نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی بر لزوم پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان تأکید کرد. محمد اشتیه در این باره گفت: زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل به اشغالگری خود در فلسطین پایان دهد. بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه اعلام کرد لازم است کشورهای اروپایی با اعمال فشار بر اسرائیل، آن را از تداوم اقدامات خصمانه علیه فلسطینیان بازدارند. این در حالی است که محمد اشتیه پیش‌تر نیز اعلام کرده بود آغاز هرگونه فرآیند سیاسی در فلسطین باید مبتنی بر پایان اشغالگری در این کشور باشد. وی گفت: از هیچ تلاشی برای برگزاری انتخابات ملی دریغ نخواهیم کرد. این انتخابات روزنه‌ای برای پایان بخشیدن به تمام اختلافات خواهد بود. نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با تأکید بر اینکه اروپایی‌ها باید مواضع جدی‌تری در قبال مسأله فلسطین اتخاذ کنند، تأکید کرده بود: کشورهای اروپایی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.
***
انتقاد شدید وزیر اسبق خارجه لبنان از سفیر آمریکا
دفتر جبران باسیل، وزیر اسبق خارجه لبنان و رئیس جریان ملی آزاد با صدور بیانیه‌ای به ادعاهای دوروتی شیا، سفیر آمریکا در بیروت واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است: تلاش‌های سفیر آمریکا برای اختلاف‌افکنی میان جریان ملی آزاد و حزب‌الله هرگز نتیجه نخواهد داد. بر اساس این بیانیه، سفیر آمریکا مدعی شده است باسیل پرونده‌های فساد مالی داشته و به همین دلیل از سوی واشنگتن تحریم شده است اما اسناد آن قابل انتشار نیست! اگر چنین اسنادی وجود داشت حتما دست‌کم به مقامات لبنانی تحویل می‌شد. در این بیانیه آمده است: سیاست‌های آمریکا در لبنان تاکنون شکست خورده است. آمریکا بتازگی جبران باسیل را تحریم کرده است؛ اقدامی که از سوی حزب‌الله لبنان محکوم شده و مورد انتقاد قرار گرفته است.

Page Generated in 0/0057 sec