printlogo


کد خبر: 226646تاریخ: 1399/8/22 00:00
کرونا فرمانده رژه تاریخی همافران را از ما گرفت
گوینده سحرهای ماه رمضان درگذشت

محمدحسین نورشاهی از گویندگان پیشکسوت رادیو ایران بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. به گزارش «وطن امروز»، او همکاری خود با رادیو را از سال 1358 آغاز کرد و از نویسندگی تا سردبیری و گویندگی را در رادیو بر عهده داشت. او را رادیویی‌ها به عنوان صدای سحر رادیو می‌شناسند؛ گوینده‌ای که پای ثابت برنامه‌های مذهبی و دینی بویژه سحرگاه ماه مبارک رمضان بود. محمدجعفر محمدزاده، مدیر رادیو ایران به برنامه‌های این گوینده پیشکسوت اشاره کرد و گفت: مردم سال‌ها صدایش را در برنامه‌های مذهبی بویژه برنامه‌های سحر و «به افق آفتاب» شنیده‌اند و با آن خاطره‌ دارند و آخرین بار در رادیو «صورت ماه» را اجرا کرد. نام نورشاهی را می‌توان صدای ماندگار رادیو گذاشت چون در سال‌هایی که رادیو رسانه برتر بود، خاطرات خوشی از صدا و کلامش به یادگار مانده است. 
وی تأکید کرد: این صدا جزو صداهای ماندگار رادیو است. به نظر من خاطره خوشی از این صدا به یادگار مانده و حتما مردم قدردان لحظاتی هستند که نورشاهی برای‌شان گویندگی کرده است. در فردا روزی که محضر خدا می‌رسد، دستگیرشان خواهد شد این صدا، خاطره و فضایی که داشته است. مدیر رادیو ایران با اشاره به تجلیل از نورشاهی در رادیو، افزود: «مرحوم نورشاهی در رادیو ایران یکی از فعال‌‌ترین مجریان بود و حیف شد که کرونا، عزیز دیگری را از رسانه ملی گرفت. نخستین نفری بود که می‌خواستیم با آرام شدن کرونا، تجلیل‌شان را برگزار کنیم اما اجل مهلت نداد و ما کم‌افتخار شدیم. غفران و رحمت الهی برای این عزیز و صبر جزیل برای خانواده‌شان را آرزومندم».
زنده‌یاد نورشاهی گوینده برنامه «قرار بی‌قراران» رادیو ایران در سحرهای ماه مبارک رمضان بود. همچنین در برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی از جمله «همراه با مردم، همگام با مسؤولین» به اجرای برنامه می‌پرداخت. اما یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های نورشاهی حضورش در رژه همافران در ۱۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ در مدرسه رفاه محضر حضرت امام است. خودش در این باره گفته است: «خیلی خودجوش قرار شد روز جمعه ۱۹ بهمن در مدرسه رفاه رژه برویم. موضوع دهن به دهن گشت و از صبح آن روز همافران به مرور با لباس شخصی و ساک به دست به مدرسه علوی که روبه‌روی مدرسه رفاه بود، آمدند و در آنجا لباس‌های فرم را پوشیدند. سپس از مدرسه علوی به سمت مدرسه رفاه حرکت کردیم و پس از سازماندهی مناسب افراد، جلوی پنجره محل حضور امام ایستادم و فرمان رژه دادم. یک، دو سه، چهار، قدم رو، نظر به راست، خبردار و... همین‌طور گروهان به گروهان حیاط کوچک مدرسه رفاه را همافران دور می‌زدند. ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر در این رژه حضور داشتند که ۹۵ درصد همافران و ۵ درصد هم درجه‌داران بودند و ۴ یا ۳ افسر هم در بین ما حضور داشتند. بعد هم اعلام کردم آقایان روی‌تان را برنگردانید می‌خواهند از پشت سر عکس بگیرند و «حسین پرتوی» عکاس کیهان هم آن عکس تاریخی را از آن لحظه گرفت».

Page Generated in 0/0055 sec