printlogo


کد خبر: 226650تاریخ: 1399/8/22 00:00
دور دنیا

یمن، آماده تنبیه سعودی
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از تشدید اقدامات علیه مواضع ائتلاف سعودی در روزهای آتی خبر داد.  سرتیپ سریع در این پیام گفت: ما به همه شرکت‌های خارجی فعال در عربستان سعودی و برادران‌مان در حجاز و نجد و ساکنان آنجا هشدار می‌دهیم از تأسیسات نظامی و اقتصادی که ماهیت آنها نظامی است، دوری کنند. تأسیسات حیاتی نظامی و اقتصادی با ماهیت نظامی دشمن، هدف قانونی ما است.
سرتیپ سریع در این پیام گفت: در پاسخ به ادامه تجاوزات، محاصره، تشدید حملات نظامی و بسته شدن فرودگاه‌ها و بنادرمان، طی روزهای آینده از انجام اقدامات شدید علیه دشمن دریغ نخواهیم کرد. 
گفتنی است مذاکرات اخیر ائتلاف سعودی و انصارالله که با بسته‌ پیشنهادی سازمان ملل نیز همراه شده بود، ناموفق بوده است.
***
سقوط بالگرد ارتش افغانستان ۲ کشته بر جا گذاشت
وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند بالگرد «Mi-17» متعلق به نیروی هوایی این کشور در شهر «حصارک» ولایت «ننگرهار» به دلیل نقص فنی سقوط کرد. این بیانیه می‌افزاید در این حادثه یکی از خدمه‌ پرواز و یک پلیس کشته و 2 تن دیگر نیز زخمی شدند. ماه گذشته نیز 2 بالگرد ارتش این کشور در شهر «ناوه» ولایت «هلمند» پس از انتقال نیروهای کماندو و خروج نیروهای زخمی با یکدیگر برخورد کردند و در نتیجه آن 15 نفر از جمله 8 خلبان کشته شدند. سقوط سریالی بالگردهای ارتش افغانستان در حالی ادامه دارد که کارشناسان عدم تعهد آمریکا برای تجهیز نیروی هوایی افغانستان و نیز روند آهسته به‌روزرسانی و جایگزینی بالگردهای فرسوده را از دلایل اصلی افزایش سوانح هوایی نیروی هوایی افغانستان می‌دانند. به گفته کارشناسان، ترکیب کشنده استفاده مفرط و تعمیر و نگهداری ضعیف ضربه شدیدی را به ناوگان بالگردهای ساخت شوروی سابق ارتش افغانستان وارد کرده است.
***
تعداد کرونایی‌های بستری در بیمارستان‌های آمریکا رکورد زد
آمارهای جدید نشان می‌دهد تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های آمریکا به بیش از ۶۲هزار نفر رسیده است. تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا نیز روز سه‌شنبه به بیش از 130 هزار نفر رسید. به نظر می‌رسد موج سوم شیوع ویروس کرونا در آمریکا به مراتب بدتر از ۲ موج قبلی بوده است. در حالی که زمستان در پیش است، هیچ نشانه‌ای از کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا مشاهده نمی‌شود. این برای نخستین‌بار از آوریل و جولای است که تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان‌های آمریکا به بیش از 60هزار نفر رسیده است. هم‌اکنون روزانه حدود 1000 نفر در آمریکا جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست می‌دهند. افزایش چشمگیر تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های آمریکا، بشدت ظرفیت و توانایی سیستم بهداشت و درمان این کشور را تحت فشار قرار داده است. 
***
عراق به دنبال خرید جنگنده رافائل و موشک دوربرد از فرانسه است
وزیر دفاع عراق از قصد کشورش برای خرید جنگنده‌های «رافائل» و موشک‌های دوربرد از فرانسه خبر داد. «جمعه عناد» وزیر دفاع عراق در ویدئویی که در سایت وزارت دفاع عراق منتشر شد، گفت که سفر اخیرش به فرانسه با هدف خرید هواپیماهای رافائل و موشک‌های دوربرد بوده است. وزیر دفاع عراق گفت به دنبال تقویت توانمندی‌های ارتش عراق با مدرن‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات در جریان سفر به فرانسه بوده است. به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، جمعه عناد افزود: تمایل برای بستن قرارداد خرید هواپیماهای نسل ۴ «رافائل» از فرانسه و موشک‌های دوربرد و توپ‌های پیشرفته وجود دارد. وی همچنین بر اهمیت متنوع‌سازی منابع تسلیحاتی ارتش عراق تاکید کرد و گفت که تصمیم برای بستن قرارداد خرید جنگنده از فرانسه را در هیأت‌وزیران مطرح خواهد کرد. 
***
قرنطینه بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز آلمانی
نشریه بیلد آلمان از قرنطینه بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز آلمانی خبر داد که تعداد آنها نسبت به اواخر ماه سپتامبر ۶ برابر شده است. شمار معلمانی هم که در قرنطینه کرونایی قرار گرفته‌اند به 30 هزار نفر رسیده است. یک مقام آموزشی در آلمان از بسته شدن بسیاری از مدارس این کشور در این شرایط خبر داده و ابراز امیدواری کرده است شرایط کرونایی به گونه‌ای پیش نرود که تعطیلی سراسری مدارس در آلمان را به دنبال داشته باشد. وی خواستار تشدید اقدامات حمایتی برای این منظور شد. شمار مبتلایان به کرونا در آلمان بشدت در حال افزایش است و انستیتو رابرت کخ آلمان صبح چهارشنبه از شناسایی 18487 مورد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت خبر داد. بر اساس آمارهای رسمی تا به حال در آلمان 705288 نفر به کرونا مبتلا شده و 11860 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند. دولت آلمان برای مهار کرونا محدودیت‌های شدیدی را در این کشور اعمال و یک قرنطینه را برای ماه نوامبر لحاظ کرده است. البته مدارس آلمان همچنان باز است و دولت بر لزوم باز ماندن مدارس تحت هر شرایطی تاکید دارد. 

Page Generated in 0/0149 sec