printlogo


کد خبر: 226663تاریخ: 1399/8/22 00:00
اخبار

رونق موبایل‌قاپی با گرانی موبایل و آسانی آزادی سارقان
گروه اجتماعی: گران شدن موبایل از یک‌سو و فرآیند آسان آزادی موبایل‌قاپان از سوی دیگر، سرقت تلفن همراه را بشدت افزایش داده است.  به گزارش «وطن‌ امروز»، افزایش شدید قیمت موبایل، سرقت تلفن همراه را پرسود کرده و از طرفی با توجه به سیاست کاهش تعداد زندانیان و آسان شدن فرآیند آزادی کیف‌قاپان و سارقان تلفن همراه، آمار اینگونه سرقت‌ها افزایش چشمگیری داشته است.  رد مال و رضایت از قربانیان سرقت موجب می‌شود سارق به آسانی آزاد شود و معمولا سارقان بار دیگر اقدام به موبایل‌قاپی می‌کنند.  سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه به دلیل افزایش قیمت موبایل، موبایل‌قاپی در ماه‌های اخیر افزایش داشته است، گفت: متاسفانه مراجعات شهروندان درباره موبایل‌قاپی به پلیس افزایش یافته است. او با بیان اینکه جرائمی مانند خفت‌گیری افزایش نداشته است، ادامه داد: برای مقابله با موبایل‌قاپی چندین طرح دستگیری سارقان اجرا شده است و از هفته آینده نیز طرح‌های ویژه‌ای را برای مبارزه با سرقت و دستگیری سارقان اجرا خواهیم کرد. 
***
دستگیری۱۴۶ نفر  از اراذل و اوباش پایتخت
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۱۴۶ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار پایتخت خبر داد. سردار حسین رحیمی در اجرای ششمین مرحله از طرح اقتدار که در مقر ستاد فاتب برگزار شد، گفت: ششمین مرحله از این طرح از سوی پلیس امنیت و با همکاری دیگر بخش‌ها در پلیس به مرحله اجرا درآمد و در جریان آن ۱۴۶ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار که اقدام به ایجاد مزاحمت برای نوامیس، حمل سلاح، شرارت، قدرت‌نمایی و... کرده بودند، دستگیر شدند. وی افزود: این افراد در قالب ۱۳۱ باند فعالیت داشتند. سردار رحیمی با بیان اینکه ۵۲ نفر از دستگیرشدگان جزو اوباش‌گران هستند و ۷۸ نفر به دلیل مزاحمت برای نوامیس بازداشت شده‌اند، گفت: همچنین ۳ نفر نیز که اقدام به حمل سلاح کرده بودند، دستگیر شدند. به گفته وی در مجموع از افراد دستگیر شده ۷ قبضه سلاح گرم، ۳۰ فقره سلاح سرد و ۱۳ دستگاه خودرو و موتوسیکلت کشف و ضبط شده است. همچنین ۲۴ واحد صنفی نیز که به محل و پاتوقی برای حضور اوباش بدل شده بود، پلمب شد. به گفته سردار حسین رحیمی ۵۷ محله و مکان نیز که به محلی برای تردد و حضور اراذل و اوباش بدل شده بود در این مرحله از طرح اقتدار، پاکسازی شد. 
***
۵۲۰۰ شغل برکت برای کولبران کردستانی
معاون بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان امسال ۵۲۰۰ شغل برای کولبران استان کردستان ایجاد می‌کند. به‌ گزارش ایسنا، هادی جوهری که در دومین نشست منطقه‌ای رویداد ملی «کاک برکت» به منظور بررسی مسأله معیشت و ایجاد اشتغال برای کولبران سخن می‌گفت، در این باره افزود: بنیاد برکت تا پایان سال جاری، ۱۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را برای کولبران استان کردستان اجرا می‌کند که منجر به ایجاد ۵۲۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم می‌شود. وی ادامه داد: بنیاد برکت در سال ۹۹ در مجموع بهره‌برداری از ۳۶۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان کردستان در دستور کار دارد که از این تعداد ۱۵۰۰ طرح تا به امروز اجرا شده است. وی اظهار داشت: ۱۸۰۰ طرح از ۳۶۰۰ طرح در دستور کار، به کولبران استان کردستان تعلق دارد که تا به امروز ۳۶۱ طرح به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز تا پایان سال جاری به طور کامل عملیاتی خواهد شد. 
***
کشف 700 تن مواد مخدر در 6 ماه گذشته
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از رشد فزاینده تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر تولید این نوع مواد مخدر بویژه شیشه در آن کشور استمرار یابد، کشورهای منطقه و اروپا را شدیدا تحت تاثیر قرار می‌دهد. اسکندر مؤمنی در نشست ویدئوکنفرانسی با «قادا والی» مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) گفت: به‌رغم شرایط کرونایی که تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده و وجود تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، جمهوری اسلامی از مبارزه با مواد مخدر دست نکشیده است. وی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با موادمخدر، گفت: در 6 ماه نخست امسال، درگیری‌های مسلحانه ۱۳ درصد و کشفیات مواد مخدر ۲۶ درصد افزایش یافته است، همچنین طی این مدت، ۷۰۰ تن مواد مخدر در سراسر کشور کشف شده است. 
***
دفترچه بیمه سلامت همگانی فقط در بخش دولتی اعتبار دارد
مدیرکل بیمه‌گری سازمان بیمه سلامت گفت: دفترچه بیمه سلامت همگانی، صرفا برای استفاده در بخش دولتی معتبر است و بیمه‌شدگان می‌توانند از خدمات درمانی کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دولتی بهره‌مند شوند. به گزارش مهر، داوود حاج‌قاسم‌علی درباره افرادی که دفترچه بیمه سلامت ندارند یا اعتبارش تمام شده است، افزود: این افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، درخواست بیمه رایگان همگانی کنند. وی ادامه داد: با مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا، از روز سه‌شنبه تمام افرادی که دفترچه بیمه ندارند یا تاریخ آن به اتمام رسیده، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان درخواست بیمه رایگان کنند و دفاتر پیشخوان، دفترچه بیمه سلامت همگانی برای آنها صادر خواهند کرد. وی با تأکید بر اینکه دفترچه بیمه سلامت همگانی صرفا برای استفاده در بخش دولتی معتبر است، گفت: این افراد می‌توانند از خدمات درمانی کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دولتی بهره‌مند شوند. مدیرکل بیمه‌گری سازمان بیمه سلامت تأکید کرد: اگر افرادی بخواهند از خدمات بخش خصوصی نیز بهره‌مند شوند، باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا سایت سازمان بیمه سلامت، درخواست ارزیابی وسع بدهند.

Page Generated in 0/0049 sec