printlogo


کد خبر: 226685تاریخ: 1399/8/24 00:00
تلویزیون

خاطره مادر شهیدان خالقی‌پور از شهید آوینی
برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» هفته گذشته با پخش مستند «مظنه» روی آنتن شبکه مستند رفت. پس از پخش مستند، میز گفت‌وگوی برنامه با حضور مادر شهیدان خالقی‌پور که ۳ فرزند خود را در ۸ سال دفاع‌مقدس تقدیم کرده است، برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، مادر شهیدان خالقی‌پور در بخشی از صحبت‌های خود در برنامه «به اضافه مستند» با اشاره به خاطره‌ای ناگفته از شهید آوینی خاطرنشان کرد: خاطرم هست وقتی برای اعزام علیرضا به جبهه به ستاد رفته بودم، آقایی آنجا نشسته بود که از من پرسید شما همسرتان جبهه است، داوود شهید شده و پسر دوم‌تان هم در منطقه است، از اینکه پسر سوم‌تان را به جبهه می‌فرستید ناراحت نیستید؟ پاسخ دادم از این ناراحتم که چرا پسران کمی دارم، ‌ای کاش به تعداد موهای سرم پسر داشتم و در این راه فدا می‌کردم. آن آقا سرش را تکان داد و اشک ریخت. به من گفت امکان دارد این جمله‌تان را دوباره تکرار کنید؟ دوباره تکرار کردم و باز هم اشک ریخت. بعدا فهمیدم آن آقا که روبه‌رویم بود، سید شهیدان قلم، مرتضی آوینی بوده است. آن موقع متوجه نشدم و بعدها فهمیدم. 
***
ادای دین به حاج قاسم در «خانه امن»
حمیدرضا پگاه، بازیگر نقش کمال در سریال خانه امن، درباره این سریال گفت: بعد از اینکه سردار سلیمانی به شهادت رسیدند این تصمیم گرفته شد در سریال «خانه امن» ادای دین کنیم. همان تکیه‌کلامی که در تیزرها مردم دیده‌اند زیاد در داستان داریم، الان هم جزئیات بیشتری از آن اتفاقات نمی‌گویم تا از جذابیت تماشایش کم نکند. از رشادت‌ها و فعالیت‌های ایشان گفته می‌شود و آن سکانس هم واقعا دیدنی است و باید کامل ببینید، آن ‌وقت بهتر می‌توان درباره‌اش صحبت کرد. ایشان در خط مقدم مبارزه با داعش بودند و اینجا درباره گوشه خیلی کوچکی از فعالیت‌های ایشان صحبت می‌شود.
***
کتابخوانی در شبکه نمایش
شبکه نمایش به مناسبت پیش رو بودن روز کتاب و کتابخوانی، در ژانر منتخب هفتگی خود به فیلم‌هایی با مضامین این روز می‌پردازد. به گزارش روابط عمومی شبکه نمایش، این شبکه با توجه به اهمیت «کتاب و کتابخوانی» و توجه رسانه ملی به ترویج این موضوع، فیلم‌هایی با مضامین کتابخوانی و نویسندگی را در جدول هفتگی خود قرار داده است که هر روز ساعت ۱۹ در بخش موضوعی منتخب پخش خواهد شد. همچنین این شبکه ساعت 21 در بخش صحنه‌گران به مرور آثار و فیلم‌های مل گیبسون خواهد پرداخت. این هفته شبکه نمایش در بخش موضوع منتخب هفتگی خود به فیلم‌هایی با مضامین کتابخوانی و نویسندگی می‌پردازد که از شنبه تا جمعه به ترتیب «میزری»، «دزد و نویسنده»، «نابغه»، «خانم پاتر»، «خانه خلوت»، «چارلز دیکنز- مردی که سرود سال نو را نوشت» و «عجیب‌تر از داستان» پخش خواهند شد. همچنین این شبکه در بخش صحنه‌گران به مرور آثار مل گیبسون، بازیگر و کارگردان می‌پردازد. او توانست با کارگردانی و بازی‌اش در نقش اصلی «شجاع دل» آنچنان مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار بگیرد که همزمان ۲ جایزه اسکار را برای بهترین فیلم و کارگردانی از آن خود کند. 
***
کد ویژه سیمافیلم برای تولیدات کرونایی
مهدی آذرپندار، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه 3 درباره اینکه هزینه تولیدات در شرایط کرونایی چقدر افزایش پیدا کرده است، گفت: خوشبختانه در سیمافیلم یک کد ویژه برای هزینه‌های کرونایی تولیدات در نظر گرفته شده است که مربوط به هزینه فراهم کردن ماسک و دستکش و تست‌ها و مواردی از این قبیل است. به گزارش مهر، آذرپندار افزود: البته باید گفت تاثیر مستقیم کرونا در افزایش هزینه‌ها به نسبت تاثیر غیرمستقیم آن ناچیز بوده است. البته در این ایام و شرایط سخت اقتصادی هزینه‌ها به طور کل بالاست ولی به طور مثال از نتایج غیرمستقیم کرونا، موارد مربوط به بهره گرفتن از بازیگرانی با سنین بالاتر است که در شرایط کرونایی آسیب‌پذیرتر از سایرین هستند و در نتیجه، دستمزدهای‌شان چند برابر شده است. وی اضافه کرد: در بحث حمل‌و‌نقل هم این هزینه‌ها بیشتر شده است، چون قبلا با یک ماشین ۳ نفر جا‌به‌جا می‌شدند و الان امکان این کار نیست. یا اگر سریالی در شهرستان تولید شود و مساله اسکان وجود داشته باشد، حتما باید برای هر نفر یک اتاق جداگانه گرفت. مراودات، غذا و... همه هزینه‌های‌شان بالاتر رفته است یا در برخی لوکیشن‌ها مثل همان بیمارستان نمی‌توان کار کرد و باید دکور ساخت. از همه مهم‌تر اینکه ساعت کار عوامل پایین آمده است و نمی‌توان خیلی به گروه فشار آورد. مثلا اگر یک نفر سردرد داشته باشد، کسی ریسک نمی‌کند و او را راهی منزل می‌کنند و این باعث می‌شود خلل در کارها پیش بیاید که البته چاره‌ای هم نیست.

Page Generated in 0/0134 sec