printlogo


کد خبر: 226697تاریخ: 1399/8/24 00:00
اخبار

فیفا عاقبت اساسنامه فدراسیون فوتبال را تأیید کرد
رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال با اعلام خبر تایید اساسنامه اصلاحی این فدراسیون گفت: نامه اخیر فیفا در واقع همان سندی است که سال‌ها خلأ آن را در فدراسیون فوتبال کشورمان احساس می‌کردیم. به گزارش ایسنا، احمدرضا براتی، رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: فیفا روز پنجشنبه پیرو مکاتبات قبلی خود، نامه تایید نهایی درباره اساسنامه، مقررات انتخاباتی و دستور‌العمل برگزاری مجمع را به فدراسیون فوتبال ارسال کرد و این به آن معناست که اساسنامه پیشنهادی به مجمع دارای همه استانداردها و الزامات قانونی مورد نظر فیفاست. شایسته است این موفقیت را به همه اهالی ورزش و فوتبال ایران تبریک بگویم. وی ادامه داد: فیفا با برگزاری مجمع عمومی در تاریخ ۸ آذر موافقت و اعلام کرد اکنون می‌توانیم اساسنامه را جهت تصویب نهایی در اختیار اعضای محترم مجمع قرار دهیم. براتی افزود: نامه اخیر فیفا در واقع همان سندی است که سال‌ها خلأ آن را در فدراسیون فوتبال کشورمان احساس می‌کردیم و الحمدلله با پشتیبانی، ممارست و ارائه طریق فدراسیون فوتبال و کار شبانه‌روزی که در ماه‌های گذشته انجام شد امروز این سند و تاییدیه در اختیار ماست و ان‌شاءالله بعد از تصویب مجمع عمومی فدراسیون، اساسنامه جدید به عنوان عالی‌ترین سند حقوقی فوتبال کشور بزودی اجرایی خواهد شد. 
***
رونالدو به علی دایی نزدیک‌تر شد
کاپیتان تیم ‌ملی فوتبال پرتغال از ثبت ۱۰۰ پیروزی در بازی‌های ملی خوشحال است. به گزارش اسپورت، تیم ‌ملی فوتبال پرتغال در دیداری دوستانه توانست با ۷ گل آندورا را از پیش‌رو بردارد. کریستیانو رونالدو که به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد توانست یکی از گل‌های تیمش را به ثمر برساند. او با این پیروزی به رکورد ۱۰۰ پیروزی ملی دست پیدا کرد. رونالدو بعد از بازی گفت: بسیار خوشحالم که یک رکورد تاریخی دیگر را با تیم ‌ملی پرتغال به ثبت رساندم؛ ۱۰۰ پیروزی ملی. این فوق‌ستاره پرتغالی تاکنون توانسته ۱۰۲ گل با پیراهن تیم ‌ملی فوتبال کشورش به ثمر برساند و با رکورد تاریخی علی دایی، اسطوره فوتبال ایران تنها 7 گل فاصله دارد. رونالدو در صورتی که مصدوم نشود پرتغال را در جام ‌جهانی ۲۰۲۲ هم همراهی خواهد کرد، البته به شرط اینکه تیم ‌ملی این کشور جواز حضور در این رقابت بزرگ را به دست آورد. با توجه به سن و سال این بازیکن و بازی‌های زیادی که پیش‌رو دارد به نظر می‌رسد او براحتی رکورد علی دایی را جابه‌جا کند. 
***
تساوی عراق برابر اردن با حضور بشار رسن
تیم ملی فوتبال عراق در دیداری دوستانه با تساوی بدون گل برابر اردن متوقف شد. تیم ملی فوتبال عراق یکی از حریفان ایران در انتخابی جام ‌جهانی ۲۰۲۲ است. عراق که خود را آماده دور برگشت این رقابت‌ها می‌کند، در دیداری دوستانه به مصاف اردن رفت که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. بشار رسن، هافبک عراقی پرسپولیس در این دیدار در ترکیب تیم ‌ملی فوتبال کشورش به میدان رفت. عراق در جدول مقدماتی گروه C با ۱۱ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی جای دارد و بحرین هم با ۹ امتیاز دوم است. ایران با یک بازی کمتر و ۶ امتیاز در رده سوم جای دارد. 
***
پاسخ منفی یک گزینه دیگر پرسپولیس
مهاجم تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس اضافه نمی‌شود. 
یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس برای جذب هفتمین خرید لیگ برتری خود لیست خریدی را در اختیار جعفر سمیعی، مدیرعامل باشگاه قرار داده است تا بازیکن مدنظرش را جذب کنند. 
اولویت سرمربی پرسپولیس برای جذب هفتمین بازیکن لیگ برتری پرسپولیس که قرار است جانشین عیسی آل‌کثیر شود مدافع میانی است. اما سرمربی سرخپوشان پایتخت خواهان به خدمت گرفتن مهاجم دیگری نیز برای تیمش است. 
باشگاه پرسپولیس که موفق به جذب ایمان سلیمی و رضا قوچان‌نژاد نشده بود باب مذاکره با پیمان بابایی، مهاجم ماشین‌سازی که فصل گذشته به عنوان بازیکن قرضی به سومقامیت آذربایجان رفته بود را آغاز کرد اما این بازیکن و باشگاه وی چندان تمایلی نسبت به این انتقال نداشتند تا بابایی نیز به جمع خریدهای ناموفق پرسپولیس بپیوندد. 
بابایی در حالی با ماشین‌سازی تمرین می‌کند که از تراکتور نیز پیشنهاد دارد اما هنوز تصمیمی برای حضور در جمع شاگردان علیرضا منصوریان در تراکتور نگرفته است. 
از این رو باشگاه پرسپولیس قصد دارد سراغ ۲ گزینه آخر خود در دفاع و حمله برود که همچون گوچی نیز صاحب اسم و رسم نیستند. 

Page Generated in 0/0066 sec