printlogo


کد خبر: 226707تاریخ: 1399/8/24 00:00
اخبار

سردار هادیانفر:
برگزاری کلاس آیین‌نامه برای اخذ گواهینامه رانندگی اجباری نیست
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: برگزاری کلاس‌های آیین‌نامه اجباری نیست و امتحان عملی (شهری) به صورت فردی برگزار می‌شود. سردار سیدکمال هادیان‌فر در گفت‌وگو با صداوسیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برگزاری کلاس‌های آیین‌نامه اجباری است یا اختیاری، اظهار داشت: بر اساس مصوبه جدید، برگزاری کلاس آیین‌‌نامه اجباری نیست و کاملا اختیاری است. اگر آموزشگاهی برگزاری کلاس‌های آیین‌نامه را الزام کند، حتما تخلف کرده است. وی افزود: از نظر پلیس آن چیزی که الزام دارد طی کردن کلاس‌های مهارتی برای هنرجویان است. منظور از کلاس‌های مهارتی همان دوره‌های ۱۰ جلسه‌ای آموزش رانندگی است. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نحوه سوار کردن هنرجویان به منظور امتحان رانندگی، خاطرنشان کرد: در قدیم ۴ نفر با هم سوار ماشین می‌شدند و تک‌تک از آنها امتحان گرفته می‌شد اما در حال حاضر به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت تک‌تک افراد سوار می‌شوند و از آنها امتحان گرفته می‌شود. 
***
بارش باران و تگرگ در راه است
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران در بسیاری از نقاط کشور، گفت: از یکشنبه ۲۵ آبان موج بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود. محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز شنبه ۲۴ آبان فعالیت سامانه بارش در شرق و جنوب شرق کشور بویژه در استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان، کرمان و هرمزگان جریان دارد و سپس از کشور خارج می‌شود. وی بیان کرد: از یکشنبه ۲۵ آبان موج بارشی دیگری وارد کشور می‌شود که از طرفی جنوب غرب کشور شامل استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه‌و‌بویراحمد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از سوی دیگر در برخی نقاط از غرب سواحل خزر و همچنین شمال غرب کشور موجب بارش پراکنده خواهد شد. معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه ۲۶ آبان این سامانه تقویت شده و در جنوب غرب کشور موجب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و نیز در برخی نقاط غرب سواحل خزر و شمال غرب سبب ریزش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد می‌شود.
***
۲۳ جهش ژنتیکی کرونا شناسایی شد
معاون فناوری پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری گفت: با مطالعه بیش از ۲۰۰ توالی ژنی و ژنوم کرونا، ۲۳ جهش ژنتیکی این ویروس شناسایی شد که ۴ جهش آن مختص ایران است. دکتر محمدعلی ملبوبی در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: ویروس کرونا در مقیاس بسیار بالایی تکثیر می‌شود؛ بر اساس منابع علمی هر ویروس روزانه حدود ۹۰۰ ویروس جدید تولید می‌کند. وی افزود: برخی مردم بر این باور غلط هستند که تعداد کم ویروس نمی‌تواند مشکلی ایجاد کند، به طور مثال اگر یک ویروس وارد بدن شود روز اول به حدود ۹۰۰ ویروس تکثیر می‌شود و در روز دوم به حدود یک میلیون ویروس می‌رسد و پس از آن به میلیاردها ویروس، به عبارتی این ویروس به سرعت بدن را فرا می‌گیرد. ملبوبی با یادآوری اینکه تاکنون بیش از ۱۲ هزار جهش در ژنوم ویروس کرونا در جهان شناسایی شده است، ادامه داد: ویروس‌ها سعی می‌کنند با جهش‌های متعدد، بقای خود را در جمعیت میزبان حفظ کنند که این کار سلامت انسان‌ها را به خطر می‌اندازد. وی یادآور شد: ۲۳ جهش ژنتیکی ویروس کرونا در ایران شناسایی شده است که از مطالعه بیش از ۲۰۰ توالی ژنی و ژنوم به دست آمده‌اند. برخی از این توالی‌یابی‌ها در داخل کشور و برخی از ویروس کرونا از بدن بیمار ایرانی با سابقه مسافرت به خارج انجام شده‌ است.
 
بهره‌برداری از ۲۰۰۰ کلاس جدید درس تا نیمه نخست سال آینده
وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به افتتاح پروژه‌های آموزشی، پرورشی و رفاهی در ۳۱ استان و ۳۳۸ شهرستان، اعلام کرد تا دهه فجر ۱۰۰۰ کلاس و ۱۰۰۰ کلاس دیگر هم قبل از پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی در مراسم افتتاح متمرکز ١٥٥٠ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی سراسر کشور که از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: این فضاها شامل ۸۰۰۰ کلاس، ۱۲۳ کتابخانه، کانون تربیتی، نمازخانه و دارالقرآن با یک میلیون و ۱۲۸ هزار مترمربع مساحت و اعتباری معادل ۳۸۳۰ میلیارد تومان است که ۳۰ درصد را خیران پرداخته‌اند و تا دهه فجر ۱۰۰۰کلاس و ۱۰۰۰ کلاس دیگر هم قبل از پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد. حاجی‌میرزایی ادامه داد: همچنین۲۳۰ هزار کلاس درس با جایگزینی سامانه‌های استاندارد ایمن‌سازی و بخاری‌های نفتی غیراستاندارد در مناطق برخوردار از گاز شهری نیز جمع‌آوری شده است. 
***
مبارزه با حمل، فروش و استفاده از سلاح در اولویت کار پلیس
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد مبارزه با هر گونه حمل و استفاده از سلاح، جزو اولویت‌های پلیس است. سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خرید و فروش سلاح و میزان استفاده از آن از سوی افراد غیرمرتبط گفت: مبارزه با سلاح و برخورد با کسانی که به هر شکلی از آن استفاده کنند جزو اولویت‌های برخوردی پلیس است و ما به طور جد با آن برخورد خواهیم کرد. در این میان حتی اگر یک تیر مشقی هم شلیک شود، پلیس حساسیت ویژه‌ای داشته و با آن برخورد خواهد کرد. وی با بیان اینکه هر گونه اقدامی در ارتباط با سلاح اعم از حمل، استفاده و نگهداری برای پلیس مهم است و آن را دنبال می‌کند، گفت: خوشبختانه وضعیت خوبی داریم و تقریبا موضوع قابل ذکری را در تهران در این باره نداریم اما با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنیم. 

Page Generated in 0/0080 sec