printlogo


کد خبر: 226717تاریخ: 1399/8/24 00:00
اخبار

بیانیه رسمی وزارت اطلاعات درباره دستگیری سرکرده گروهک حرکه.. النضال
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی شد و به دام افتاد. 
به گزارش فارس، متن اطلاعیه وزارت اطلاعات به شرح زیر است: با اقدامات تخصصی و ترکیبی سربازان گمنام امام زمان(عج)، «فرج‌الله چعب» سرکرده گروهک تجزیه‌طلب حرکه النضال شناسایی و دستگیر شد. سرکرده گروهک تجزیه‌طلب حرکه النضال در سال‌های اخیر قصد چندین عملیات بزرگ دیگر در تهران و خوزستان را داشت و اخیرا در حال برنامه‌ریزی برای هدایت عملیات تروریستی جدیدی بود که با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) ناکام ماند. این گروهک که تحت حمایت مستقیم سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و رژیم صهیونیستی قرار دارد، به ‌رغم صدور حکم بین‌المللی برای سرکردگان آن، عملیات تروریستی در ایران را مدیریت می‌کرد. عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز- با شهادت 24 نفر- که اکنون در دستان وزارت اطلاعات قرار دارد، از دیگر عملیات تروریستی و خونین این گروهک نیز جزئیاتی بیان کرده است.
***
ادعای فاکس‌نیوز
ایران شرکت‌های اسرائیلی را هک کرده است
رسانه منصوب به حزب جمهوری‌خواه آمریکا اتهام جدیدی را علیه ایران مبنی بر هک ده‌ها شرکت اسرائیلی توسط باج‌افزار Pay2Key منتشر کرد. بر اساس ادعای شبکه فاکس‌نیوز، شرکت امنیت سایبری اسرائیلی Check Point نوع جدیدی از باج‌افزار را کشف کرد که به ایران بازمی‌گردد. باج‌افزار Pay2Key چند هفته پیش ده‌ها شرکت اسرائیلی را هدف قرار داده است. 
بر اساس تحقیقات شرکت اسرائیلی Check Point چهار شرکت اسرائیلی تصمیم به پرداخت پول در قبال اطلاعات سرقت شده گرفته‌اند. این موضوع به کارشناسان این امکان را می‌دهد بتوانند انتقال پرداخت‌ها را در کیف پول‌های رمز ارز پیگیری کنند. کارشناسان این شرکت اسرائیلی مسیر بیت‌کوین‌های انتقال یافته را پیگیری کرده‌اند و مدعی‌اند همه آنها در نهایت در یک کیف پول رمز ارز ایرانی به نام «اکسکوینو» نگهداری می‌شوند. 
این در حالی است که اکسکوینو یکی از پلتفرم‌های رمز ارز ایرانی است که در سایه تحریم‌های آمریکا در حال ارائه خدمات به کاربران ایرانی است. این شرکت نیز ظهر دیروز به این موضوع واکنش نشان داد و با انتشار توئیت رسمی اعلام کرد: «بررسی‌های ما نشان می‌دهد هیچ رابطه‌ای بین اکسکوینو و هر گونه باج‌افزاری (از جمله Pay2key‌‌) و عاملان آن وجود ندارد».
گفتنی است در هفته‌های اخیر ادعاهای زیادی در این رسانه و سایر رسانه‌ها مبنی بر حملات سایبری توسط ایران به نیروگاه‌های اسرائیل منتشر شده است. بر اساس این خبر، هکرها اطلاعات چند شرکت اسرائیلی را سرقت کردند و در قبال این اطلاعات پول زیادی را در قالب بیت‌کوین از این شرکت‌ها درخواست کردند تا کدها و اطلاعات را در اختیارشان قرار دهند. برخی این شرکت‌ها درخواست هکرها را قبول کرده و بیت‌کوین به حساب آنها پرداخته‌اند. شرکت اسرائیلی Check Point مدعی است توانسته‌ است مسیر جریان برخی بیت‌کوین‌های انتقال یافته را شناسایی کند و ادعا دارد بعضی از این بیت‌کوین‌ها از یک کیف پول امن ایرانی به نام «اکسکوینو» منتقل شده است. 
***
نماینده روسیه با اشاره به گزارش جدید آژانس انرژی اتمی:
نیازی به ارجاع پرونده ایران به شورای حکام نیست
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی به موارد مطرح شده در گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران واکنش نشان داده و گفت نیازی نیست شورای حکام آژانس درباره موارد مطرح شده در این گزارش اقدامی انجام دهد. به گزارش ایسنا، «میخائیل اولیانوف» در پی انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران در صفحه توئیترش نوشت: گزارش جدید آژانس درباره ایران می‌گوید تهران بخوبی همکاری می‌کند اما آژانس از اطلاعات [ارائه شده توسط] ایران درباره یک مساله که مربوط به گذشته است، رضایت ندارد. اولیانوف ادامه داد: هیچ نگرانی در زمینه اشاعه وجود ندارد و نیازی به هیچ اقدامی از سوی شورای حکام نیست. این موضوع باید از طریق روندهای متعارف حل شود. آسوشتیدپرس شامگاه چهارشنبه در خبری مدعی شد مطابق سندی محرمانه که به طرفین برجام ارائه شده و به رصد این خبرگزاری رسیده است ذخایر اورانیوم با غنای کم ایران در تاریخ ۲ نوامبر به 9/2442 کیلوگرم رسیده است، در حالی که میزان اورانیوم با غنای کم ایران در تاریخ ۲۵ آگوست در حدود 4/2105 کیلوگرم بوده است. همچنین به ادعای خبرگزاری رویترز، ایران نخستین آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته را در نیروگاه زیرزمینی غنی‌سازی اورانیوم نطنز نصب کرده است. رویترز ادعا می‌کند مطابق گزارشی که به رصد این خبرگزاری رسیده است، ایران آبشار سانتریفیوژ IR-m2 را نصب و متصل کرده است اما گاز هگزافلوراید اورانیوم را به این آبشار تزریق نکرده است. همچنین آسوشیتدپرس به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده است ایران همچنان به غنی‌سازی اورانیوم با درصد غنای 5/4 درصد ادامه می‌دهد که بیشتر از سطح 67/3 درصدی مجاز ذیل توافق هسته‌ای است.

Page Generated in 0/0064 sec