printlogo


کد خبر: 226797تاریخ: 1399/8/26 00:00
اخبار

بارش برف و کاهش 5 تا 12 درجه‌ای دما
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف در مناطق مرتفع و سردسیر نوار شمالی و شمال‌غرب کشور خبر داد و گفت: از اواسط هفته جاری دمای هوا در برخی نقاط کشور بین ۵ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه امروز (۲۶ آبان) این سامانه بارشی تقویت خواهد شد، تصریح کرد: از این ‌رو بخش جنوبی آن استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌و‌بختیاری، ایلام، لرستان و کرمانشاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی همچنین روز سه‌شنبه (۲۷ آبان) نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر و استان خراسان شمالی را دربر می‌گیرد، گفت: روز چهارشنبه (۲۸ آبان) هم فعالیت این سامانه در شمال‌شرق و سواحل دریای خزر خواهد بود. همچنین بارش‌ها طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های گیلان و مازندران شدت بیشتری دارد. وی در ادامه اظهار کرد: بارش در مناطق مرتفع و سردسیر نوار شمالی کشور در این مدت به‌ صورت برف است. ضیاییان ادامه داد: همچنین از چهارشنبه تا آخر هفته جاری در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر و شمال شرق کاهش نسبی دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. 
***
اجرای طرح هوشمندسازی و انسداد مرزهای کشور از سال آینده
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: همواره در تلاش هستیم کنترل مرزها به صورت الکترونیک، اپتیکی و هوشمند در قالب استفاده از سیستم‌های کنترل از راه دور باشد تا با بهره‌گیری از تجهیزات نوین و فنی در نوار مرز، اجازه هیچ‌گونه تعدی دشمنان به داخل کشور را ندهیم. به گزارش ایسنا، سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه تشییع پیکر ۳ تن از شهدای هنگ مرزی ارومیه با بیان اینکه اجرای طرح هوشمندسازی و انسداد مرزها از سال آینده در دستور کار قرار دارد، گفت: در برخی مناطق مرزی کشور به احداث برجک، پاسگاه‌های مرزی و تجهیز یگان‌های مرزی نیاز داریم و تلاش‌های مضاعفی هم در این باره انجام شده است. وی با بیان اینکه برنامه کامل این طرح به ستاد نیروهای مسلح و نیز دولت ارسال شده است و در یک برنامه 5 ساله طرح هوشمندسازی و انسداد مرزهای شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور با اولویت و زمان‌بندی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: این طرح به صورت کاملا کارشناسی شده و با حضور کارشناسان و مهندسان آگاه طراحی شده است و امید می‌رود در پایان برنامه هفتم توسعه شاهد تحولات خوبی در مرزهای کشور باشیم. 
***
مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت:
آزمایش کرونا ارزان می‌شود
مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شورای عالی بیمه سلامت، کاهش قیمت تست تشخیص مولکولی کرونا را تصویب کرده و منتظر تصویب این مصوبه در هیات دولت و ابلاغ آن هستیم. سیامک سمیعی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: قیمت انجام تست تشخیص کرونا (تست مولکولی پی‌سی‌آر) در بخش خصوصی، اکنون حدود ۵۸۰ هزار تومان است، البته برخی آزمایشگاه‌ها به بهانه‌های واهی هزینه‌های بیشتری از مردم می‌گیرند که تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود. درباره انجام تست‌های سریع آنتی‌ژن کرونا در بخش خصوصی هنوز تصمیمی گرفته نشده، چون هنوز کیت‌های آن وارد کشور نشده و به همین علت هنوز تعرفه‌ای برای انجام تست سریع کرونا در بخش خصوصی تعیین نشده است. وی در ادامه گفت: با مصوبه شورای عالی بیمه قرار است هزینه انجام تست پی‌سی‌آر در بخش خصوصی به میزان قابل توجهی کاهش یابد. این مصوبه ۲ هفته پیش به هیات دولت رفته و با تصویب و ابلاغ هیات دولت بزودی هزینه تست کرونا در بخش خصوصی کم می‌شود. مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت افزود: هزینه تمام‌شده انجام تست پی‌سی‌آر در بخش دولتی حدود ۲۵۰ هزار تومان است که البته چون وظیفه حاکمیتی است هزینه‌ای از مردم گرفته نمی‌شود و با دستور وزیر بهداشت کسانی که در اولویت تشخیصی هستند، تست کرونا به صورت رایگان برای آنها در بخش دولتی انجام می‌شود و هزینه آن را وزارت بهداشت و بیمه‌ها پرداخت می‌کنند.
***
مونسان خبر داد
اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای اجاره هتل‌ها
وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجاره هتل‌های درجه یک، ۲ و ۳ به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی خبر داد. به ‌گزارش مهر، علی‌اصغر مونسان با اشاره به شیوع کرونا در کشور بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین پیگیری جدی در پایش و بازرسی از اماکن گردشگری و اقامتی در اجرای این دستورالعمل‌ها تأکید کرد. او به محدودیت‌های جدید وضع‌شده در هفته جاری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: «بر اساس آخرین تصمیمات صورت‌‌گرفته در این ستاد، محدودیت‌های جدی اعمال خواهد شد که شهر به شهر نیز متفاوت خواهد بود. ما در استان‌ها باید آمادگی کامل را برای اجرای این موازین داشته باشیم که بزودی این ویروس مهار شود و کسب‌وکار گردشگری در استان‌ها رونق بگیرد». وی با اشاره به درخواست وزیر بهداشت درباره اجاره هتل‌های درجه یک، ۲ و ۳ و اماکن اقامتی در استان‌ها به‌ عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی، تصریح کرد: «این موضوع قبلا در جلسه هیات دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده بود. وزارت بهداشت برای اجاره و پرداخت اجاره‌بهای این اماکن آمادگی دارد. مدیران کل با اعلام هر چه سریع‌تر این موضوع به هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در استان‌ها، فهرست هتل‌های درجه یک، ۲ و ۳ را که به این امر علاقه‌مندند در اختیار ما قرار دهند که ما این اسامی را به وزارت بهداشت اعلام کنیم تا دانشگاه‌های علوم پزشکی هر شهر برای انعقاد قرارداد با هتل‌ها اقدام کنند». وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین ابراز امیدواری کرد این بیماری تا ایام عید کنترل شود تا آن زمان شاهد رونق کسب‌وکارها در حوزه گردشگری و روزهای خوب برای این صنعت باشیم.

Page Generated in 0/0169 sec