printlogo


کد خبر: 226820تاریخ: 1399/8/27 00:00
تلویزیون

عملیات مهندسی در دست نگارش
حسین تراب‌نژاد، نویسنده فیلمنامه سریال خانه امن، این روز‌ها مشغول نگارش فیلمنامه یک سریال تلویزیونی دیگر است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سریال «عملیات مهندسی» بر اساس فیلمنامه‌ای از حسین تراب‌نژاد در ۶ قسمت و به سفارش مرکز سیمافیلم در حال نگارش است. قصه «عملیات مهندسی» در بهار و تابستان سال ۶۱ می‌گذرد؛ مقطعی که بعد از زدن خانه موسی‌ خیابانی، تیم‌های امنیتی به دنبال بقیه سران منافقین بودند و عملیاتی موسوم به عملیات مهندسی از طرف منافقین شکل گرفت. تهیه‌کنندگی «عملیات مهندسی» با سعید سعدی است که پیش‌تر سریال «نجلا»، «بچه مهندس» و «پس از آزادی» را ساخته است.
***
ضرورت رعایت رده‌بندی سنی در پلتفرم‌ها
در نخستین نشست اینترنت امن برای کودکان که با همکاری ساترا و مرکز نوآوری حکمرانی و کارآفرینی اجتماعی هیواد نو برگزار شد، زهرا روشن‌دل، سرپرست اداره کل تنظیم و تدوین مقررات ساترا، درباره نقش و اهمیت و مسؤولیت حمایت از حقوق کودکان در فضای مجازی سخن گفت و تنظیم‌گری حمایت ساترا از حوزه کودک را وظیفه این سازمان دانست. به گزارش «وطن امروز»، وی با اشاره به موضوع ضابطه‌مندی، درباره نحوه دسترسی این رده‌بندی سنی به فضای مجازی گفت: در آینده‌ نزدیک چگونگی حمایت از کودکان از طریق الزامات سند حمایت از کودکان و ابزارهای پیش‌بینی ‌شده مانند امکان کنترل فعالیت کودک توسط والدین منتشر می‌شود. زهرا روشن‌دل افزود: ساترا در سند حمایت از کودکان در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر علاوه بر ضوابط محتوایی و حفظ محرمانگی و حریم خصوصی، الزاماتی مانند ایجاد ابزار کنترل والدین، جداسازی دسترسی کودک و بزرگسال به محتوای یک رسانه، حساب مخصوص کودکان، فرآیند گزارش‌دهی ویژه، تفکیک قابل شناخت محتوای تبلیغات تجاری و تناسب تبلیغات و ممنوعیت‌های تبلیغات را پیش‌بینی کرده است. وی در ادامه علاوه بر تأکید به افزایش سواد رسانه‌ای در این زمینه، به ضرورت رعایت رده‌بندی سنی به صورت مشترک بین همه پلتفرم‌ها اشاره کرد. 
***
چالش‌های مستندسازی بحران روی میز نقد «به اضافه مستند»
جدیدترین قسمت برنامه «به اضافه مستند» به بررسی چالش‌های مستندسازی بحران پرداخته و آخرین فیلم مستند رضا فرهمند را به نمایش درمی‌آورد.  به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، چهارمین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «نت‌های مسی یک رویا» به کارگردانی رضا فرهمند از شبکه مستند پخش خواهد شد.  در این قسمت و پس از پخش مستند، میز گفت‌وگوی برنامه با حضور سعید فرجی، عکاس و احمد عبدالرحیمی، مستندساز بحران برگزار شده و به بررسی «چالش‌های مستندنگاری بحران» می‌پردازد. این قسمت از برنامه «به اضافه مستند» امروز (27 آبان) ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه 28 آبان ساعت ۹ صبح و جمعه 30 آبان ساعت ۱۴ است. 

Page Generated in 0/0075 sec