printlogo


کد خبر: 226848تاریخ: 1399/8/27 00:00
اخبار

افزایش ۵۰ درصدی تردد خودروها پس از تعیین ساعت تعطیلی صنوف!
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش ۵۰ درصدی تردد خودروها پس از اعلام ساعت تعطیلی صنوف از ساعت ۱۵ تا ۲۱ خبر داد. به گزارش ایسنا، سرهنگ مجید رنجبر در این باره گفت: با رصدهای کارشناسان پلیس راهور از طریق دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران، مشاهده می‌شود سطح و ساعت ترافیک در شهر تهران پس از اعلام ساعت تعطیلی صنوف از ساعت ۱۸ تغییر کرده و ترافیک پایتخت پس از اعلام محدودیت‌های فعالیت صنوف به ۲ بخش تقسیم شده است. رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور توضیح داد: بخش اول ترافیک مربوط به ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۵ است و در بخش دوم ترافیک از ساعت ۱۵ الی ۲۱ است که حجم ترافیک در بخش دوم بیشتر است به طوری که در بخش دوم ترافیک شاهد افزایش ۵۰ درصدی حجم تردد خودروها هستیم که از رانندگان تقاضا داریم از ترددهای غیرضرور پرهیز کنند. وی در پایان تاکید کرد: لازم است رانندگان سفرهای درون‌شهری خود را مدیریت کنند تا شاهد کاهش حجم تردد خودروها و کاهش ترافیک در این بخش باشیم. 
***
احتمال انجام تست فاز انسانی واکسن کرونای ایرانی در زمستان
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران گفت: یکی از واکسن‌های ایرانی کرونا موفق به دریافت کد اخلاق شده است. دکتر جلیل کوهپایه‌زاده تصریح کرد: دانشگاه علوم ‌پزشکی ایران با یکی از شرکت‌هایی که در حال ساخت واکسن کرونا است، قرارداد دارد تا آزمایش فاز انسانی واکسن توسط این دانشگاه انجام شود؛ البته در حال حاضر مجوزی برای آغاز مطالعات انسانی اخذ نشده است اما کد اخلاقی برای این واکسن دریافت شده است. وی افزود: درباره واکسن دیگری هم با یک شرکت مذاکره کرده‌ایم و اعلام آمادگی شده است تا انجام تست فاز انسانی ۲ واکسن از مجموعه واکسن‌هایی که در ایران روی آنها فعالیت می‌شود، توسط دانشگاه ما انجام شود. کوهپایه‌زاده گفت: تصور این است که تست انسانی واکسن کرونا اواسط زمستان انجام شود. وی درباره نحوه جذب داوطلب برای آغاز فاز مطالعات تست انسانی واکسن ایرانی کرونا، اظهار کرد: برای جذب داوطلب تست انسانی فراخوان می‌دهیم، چرا که اساس کار ما در تست این واکسن داوطلبانه است. وی تاکید کرد: کسانی که داوطلبانه برای تزریق واکسن کرونا می‌آیند، به این موضوع آگاه هستند که عوارض این واکسن در فاز حیوانی بررسی شده و اگر در فاز حیوانی عوارض جدی نداشته باشد، در فاز انسانی هم اتفاق جدی رخ نمی‌دهد. 
***
سردار هادیانفر خبر داد
انجام ۸۵ درصد مراحل نقل و انتقال خودرو با تلفن همراه
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ۸۵ درصد مراحل نقل و انتقال خودرو از طریق اپلیکیشن پلیس همراه من انجام می‌شود و فقط برای ۱۵ درصد پایانی نیاز است افراد به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند. 
سردار سیدکمال هادیانفر در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به نقل و انتقال وسایل نقلیه از طریق اپلیکیشن اظهار کرد: لازمه نقل و انتقال خودرو از طریق اپلیکیشن «پلیس همراه من» به گونه‌ای است که خریدار و فروشنده این اپلیکیشن را از طریق www.epolic.ir یا www.rahvar120.com دانلود و برای دریافت رمز عبور و احراز هویت به دفاتر 
پلیس +۱۰ مراجعه کنند. وی ادامه داد: پس از فرآیند تکمیل ثبت‌نام، نقل و انتقال براحتی از طریق این اپلیکیشن انجام می‌شود. از تمام مردم بویژه مردم تهران دعوت می‌شود این اپلیکیشن را برای نقل و انتقال وسیله نقلیه‌شان روی تلفن همراه خود نصب کنند. به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، شهروندان تهرانی می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن، نقل و انتقال وسیله نقلیه خود را انجام دهند. 
***
دستبند پلیس بر دستان زورگیران قمه‌ به ‌دست «آزادراه تهران- شمال»
پلیس امنیت تهران بزرگ، 3 زورگیر پرایدسوار را که با سلاح سرد، سرنشینان یک دستگاه پژو ۲۰۶ را در آزادراه تهران- شمال تهدید کرده بودند، شناسایی و دستگیر کرد. 
به گزارش فارس، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از شناسایی 3 عامل زورگیری و قمه‌کشی در آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: متهمان در کمتر از 48 ساعت در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند. 
سرهنگ «سعید راستی» با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی انتشار و بازنشر کلیپی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با عنوان زورگیری و قمه‌کشی در آزادراه تهران- شمال که در آن 3 سرنشین یک دستگاه خودروی پراید با قدرت‌نمایی و با استفاده از سلاح سرد، سرنشینان یک دستگاه خودروی 206 را تهدید کرده بودند، بررسی موضوع بلافاصله در دستور کار مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت. 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در بررسی‌های اولیه و استعلام پلاک انتظامی خودروی متهمان، مشخص شد پلاک انتظامی نصب‌شده متعلق به خودروی پراید نبوده و شماره انتظامی جعلی است، گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، ماموران موفق شدند هویت واقعی متهمان و مخفیگاه آنها را در حوالی شهر قدس شناسایی کنند. این مقام انتظامی با بیان اینکه نتیجه تحقیقات انجام‌شده به مرجع قضایی منعکس و دستور دستگیری متهمان اخذ شد، گفت: روز 25 آبان‌ماه تیمی از ماموران این مرکز به مخفیگاه متهمان اعزام و موفق شدند هر ۳ آنها را دستگیر و در بازرسی از محل اختفای‌شان چند قبضه سلاح سرد نیز کشف کنند. سرهنگ راستی عنوان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس امنیت در بازجویی‌های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و علت آن را خودنمایی و ایجاد مزاحمت عنوان کردند. رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: هر ۳ متهم در کمتر از 48 ساعت دستگیر و با صدور قرار میلیاردی از سوی مرجع قضایی روانه زندان شدند.

Page Generated in 0/0082 sec