printlogo


کد خبر: 226858تاریخ: 1399/8/27 00:00
اخبار

نامه‌نگاری پلیس ایران با اینترپل درباره «خاوری»
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان اینترپل، مراتب اعتراض نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به عدم همکاری پلیس کانادا در پیگیری پرونده‌های اخلالگران کلان نظام اقتصادی کشور ابلاغ کرد. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار هادی شیرزاد با اشاره به ارسال نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان اینترپل در اعلام اعتراض به عدم همکاری پلیس کانادا در پیگیری پرونده‌های اخلالگران نظام اقتصادی کشور اظهار کرد: از آنجا که سازمان اینترپل مسؤول رسیدگی و حل‌و‌فصل اختلافات پلیس کشورهاست، در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان اینترپل مراتب اعتراض خود را نسبت به عدم همکاری پلیس کانادا در پیگیری پرونده‌های اخلالگران کلان نظام اقتصادی کشور ابلاغ و اعلام کردیم. وی افزود: به‌رغم صدور اعلان قرمز برای محمودرضا خاوری -یکی از اخلالگران کلان نظام اقتصادی کشور- که به کانادا متواری شده است، پلیس کشور مذکور همکاری لازم را برای استرداد این مفسد اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران ندارد. رئیس پلیس بین‌الملل ناجا با بیان اینکه بر مبنای ادله موجود از سکونت «خاوری» در کشور کانادا مطلع هستیم، گفت: به‌رغم مکاتبات مستمر با پلیس کانادا مبنی بر اشراف پلیس ایران بر مخفیگاه این متواری و تلاش برای دستگیری و استرداد وی، هیچ‌گونه همکاری از سوی پلیس این کشور انجام نشده است، بنابراین طی ارسال‌ نامه رسمی به دبیرکل سازمان اینترپل و پیوست مستندات مکاتبات با پلیس کانادا، خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم و مراتب اعتراض خود را نسبت به عدم همکاری پلیس کانادا در پیگیری پرونده‌های اخلالگران کلان نظام اقتصادی کشور ابلاغ کردیم. 
***
معاون وزیر خارجه افغانستان:
نفر دوم القاعده در غزنی افغانستان کشته شد
معاون وزیر خارجه افغانستان درباره برخی اخبار منتشرشده مبنی بر کشته شدن ابومحسن المصری، نفر دوم القاعده در تهران توسط موساد، گفت: حسام عبدالرئوف معروف به ابومحسن المصری، نفر دوم القاعده در عملیات نیروهای ویژه امنیت ملی افغانستان در منطقه «اندر» واقع در ولایت غزنی کشته شد. این موضع تاییدشده و رسمی از سوی جمهوری اسلامی افغانستان است. بعد از آن هم ما اثری از او ندیدیم. «میرویس ناب» با تاکید بر اینکه کشته شدن المصری در افغانستان نشان‌دهنده تعهد دولت کابل و مبارزه بسیار جدی علیه تروریسم است، اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد همچنان گروه‌های تروریستی مختلف که منافع کلان منطقه را متضرر می‌سازند، زیر چتر حمایت طالبان به سر می‌برند و با طالبان رابطه دارند.
در روزهای اخیر روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز مدعی شد مرد شماره ۲ القاعده و بیوه پسر بن لادن ۳ ماه پیش در خیابان پاسداران تهران توسط ماموران اسرائیلی به سفارش آمریکا ترور شده‌اند. این در حالی است که «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه هر گونه حضور اعضای این گروه در ایران را تکذیب و به رسانه‌های آمریکایی توصیه کرد در دام سناریوپردازی‌های هالیوودی مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیفتند. 
***
تقدیر رئیس مجلس شورای یمن از حمایت‌های ایران
اعضای مجلس شورای نجات ملی یمن با بیان اینکه آغاز به کار سفیر ایران در یمن به محاصره دیپلماتیک علیه این کشور پایان داد، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کردند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری سبا، حسن ایرلو، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن با محمدحسین العیدروس، رئیس مجلس شورای نجات ملی یمن و برخی اعضای این مجلس دیدار کرد. در این دیدار درباره روابط میان ۲ طرف و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف بحث و رایزنی شد. رئیس مجلس شورای یمن از مواضع جمهوری اسلامی ایران در راستای پایان دادن به جنگ و محاصره ملت یمن تشکر و قدردانی و از دعوت ایران برای صلح عادلانه در یمن تمجید کرد. العیدروس در ادامه به رویکرد مشترک میان ۲ کشور در مقابله با توطئه‌های استکبار، مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت از مسأله فلسطین اشاره و از تمایل ایران برای تقویت روابط دو‌جانبه قدردانی کرد. بر اساس این گزارش، اعضای مجلس شورای نجات ملی یمن نیز از حمایت سیاسی و رسانه‌ای ایران از یمن در محافل بین‌المللی تمجید کردند. آنها تاکید کردند آغاز به کار سفیر ایران در صنعا محاصره دیپلماتیک تحمیل‌شده بر ملت یمن توسط ائتلاف متجاوز را در هم شکست. اعضای مجلس شورای یمن تاکید کردند حمایت ایران از مسأله فلسطین نمونه‌ای است که باید آن را الگو قرار داد. از سوی دیگر سفیر ایران نیز بر عمق روابط برادرانه میان ۲ کشور تأکید کرد و گفت جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای کمک به ملت یمن در زمینه‌های مختلف دریغ نخواهد کرد. وی در ادامه به نقش محوری ایران در مقابله با نیروهای مستکبر و جنایتکار به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره و از ایستادگی مردم یمن در مقابله با ائتلاف متجاوز تمجید کرد. 
***
ایران محتاج هیچ کشوری در صنایع دفاعی نیست
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقتدار دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: بحمدالله ما وضعیت بسیار خوبی در حوزه صنعت دفاعی در قیاس با همه کشورهای دنیا داریم. یک سری مؤسسات ارزیابی، ارتش‌های کشور‌های مختلف را با هم قیاس می‌کنند ولی در ارزیابی قدرت دفاعی ایران، ‌اینها نمی‌توانند به نتیجه قطعی و حتی نسبی برسند، زیرا تجهیزات ما تولید داخل است و نمی‌توانند این مؤسسات به امکانات و قابلیت‌های محصولات دفاعی ما و آمار و ارقام آن صد درصد دسترسی پیدا کنند و همین هم حساسیت ایجاد می‌کند و باعث می‌شود اینها در گوشه و کنار ارزیابی‌هایی انجام دهند. امیر سرتیپ نوذر نعمتی تصریح کرد: محتاج هیچ کشوری در بحث صنایع دفاعی نیستیم و نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به این مرحله از موفقیت رسیده است. 

Page Generated in 0/0064 sec