printlogo


کد خبر: 226860تاریخ: 1399/8/27 00:00
رئیس قوه‌ قضائیه با تأکید بر رسوایی آمریکا در حاشیه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور:
لبخند آمریکایی حلاوتی در کام مردم ما ایجاد نمی‌کند

گروه سیاسی: رئیس قوه‌ قضائیه با تأکید بر اینکه مسأله کرونا دغدغه مردم شده است و نمی‌توان از جان مردم و سلامت آنان گذشت، به دادستان کل کشور به عنوان عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و سازمان بازرسی کل کشور مأموریت داد کمبود‌ها و مشکلات مربوط به مقابله با کرونا را با اولویت پیگیری کنند. 
به گزارش «وطن امروز» به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه روز گذشته شورای عالی قضایی با اشاره به اعلام شرایط ویژه برای مقابله با کرونا در کشور تصریح کرد: شرایط موجود اجرای قاطع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از موضع حاکمیتی و نظارت بر این فرآیند را می‌طلبد و نظارت بر اجرا، شرط موفقیت این تصمیمات است. رئیس قوه‌ قضائیه با تقدیر از فداکاری و تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی و پزشکی کشور، رعایت کامل همه دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم را بهترین کمک به کادر درمان در این شرایط دانست. آیت‌الله رئیسی با تأکید بر رعایت اصول بهداشتی در قوه‌ قضائیه، به مدیران دستگاه قضایی توصیه کرد برای کاهش تراکم در مجموعه اداری و مراجع قضایی برنامه‌ریزی کنند تا ضمن حفظ سلامتی خود، اصحاب دعوا و ارباب رجوع، اجازه ندهند روند دادرسی دچار وقفه یا اختلال شود. وی با بیان اینکه مسأله کرونا دغدغه مردم شده است و نمی‌توان از جان مردم و سلامت مردم گذشت، متذکر شد: مسائل و مشکلات مربوط به مقابله با کرونا باید با اولویت دنبال شود و دادستان کل کشور به عنوان عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و سازمان بازرسی کل کشور باید مشکلات و کمبودهای این حوزه و مأموریت‌هایی را که بر عهده دستگاه قضایی قرار دارد، پیگیری کنند. 
 
* هیچ نقطه‌ای برای تروریست‌ها امن نیست و نمی‌توانند از چنگال عدالت بگریزند
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری عناصر تروریست و اقدام اخیر سپاه در انهدام مواضع گروهک‎‌های ضدانقلاب در غرب کشور گفت: پیام این اقدامات آن است که جرائم تروریست‌ها مشمول مرور زمان نمی‌شود. رئیس قوه‌ قضائیه با بیان اینکه هیچ نقطه‌ای برای تروریست‌ها امن نخواهد بود و در هر زمانی در هر جا که باشند، به دست عدالت گرفتار خواهند شد، بر افزایش روزافزون اقتدار امنیتی، انتظامی و قضایی تأکید کرد تا مردم اطمینان یابند دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند. 
 
* تهدیدات آمریکا تأثیری بر جامعه روشن و بصیر ما ندارد
آیت‌الله رئیسی با اشاره به نابسامانی وضعیت اجتماعی و اقتصادی آمریکا اظهار داشت: آمریکایی‌ها می‌خواستند تصویری دموکراتیک از خود در جوامع نشان دهند اما انتخابات اخیرشان یک رسوایی بزرگ برای آنها به وجود آورد که پوسته نمایش دموکراسی را کنار زد و چهره واقعی آمریکا را برملا کرد. رئیس قوه‌ قضائیه افزود: آمریکایی‌ها تلاش می‌کردند خود را یک جامعه پیشرفته نشان دهند اما ناکام ماندند و امروز برای ما و همه ملت‌ها روشن است که آنها می‌خواهند با تاکتیک تهدید و تحریف بر جوامع و افکار و اندیشه‌های مردم دنیا تسلط یابند ولی تهدیدات آنها تأثیری بر جامعه روشن و بصیر ما نخواهد داشت. آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه لبخندها و شیرینی‌های آمریکایی حلاوتی در کام مردم ما ایجاد نمی‌کند و باید مقابل نظام سلطه با قدرت ایستاد، ادامه داد: ارسال پالس‌های غلط برای آمریکایی‌ها پیام ملت ایران نیست و پیام ملت ما به تبعیت از رهبر معظم انقلاب، مقاومت و ایستادگی فعال و تولید قدرت در حوزه امنیت و اقتصاد و نمایش اقتدار ایران در همه عرصه‌هاست. رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد پیام اصلی ملت ایران را بداند، این پیام در کلام مقام معظم رهبری نهفته است که بارها فرمودند «باید با مجاهدت در راه هدف، دشمن را مأیوس کرد». وی بر همین اساس متذکر شد نباید برای آمریکایی‌ها پیام ضعف فرستاد و ارسال پیام ضعف و پالس غلط، هیچ تناسبی با پیام ملت بزرگ ایران ندارد.

Page Generated in 0/0063 sec