printlogo


کد خبر: 226897تاریخ: 1399/8/28 00:00
اخبار

۷/۹ میلیون ایرانی در انتظار کارت ملی هوشمند
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تحریم‌ها باعث شد واردات بدنه کارت و تراشه از اوایل سال ۹۷ با مشکل مواجه شود. سیف‌الله ابوترابی با اعلام اینکه تراشه کارت و مواد اولیه آن وارداتی است، افزود: از مجموع ۵۸ میلیون و ۹۴۶ هزار نفر از هموطنان که مراحل ثبت‌نام را تکمیل کرده‌اند، برای ۴۹ میلیون و ۳۰۹ هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است. وی ادامه داد: بیش از 8/2 میلیون کارت ملی هوشمند، تولید داخلی بوده که صادر شده است. ابوترابی با اشاره به اهمیت کارت ملی هوشمند برای دولت الکترونیک، افزود: ما ظرفیت تولید 5/2 میلیون کارت ملی هوشمند را در ماه داریم؛ متاسفانه در تامین بدنه کارت ملی هوشمند مشکل داریم و چاپخانه دولتی قول داده ماهانه یک میلیون کارت به ما تحویل دهد. وی با بیان اینکه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در انتظار کارت ملی هوشمند هستند، گفت: برای حل مشکل افرادی که کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده‌اند، مصوبه‌ای به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است تا کارهای اداری و بانکی خود را به همراه رسید کارت ملی هوشمند انجام دهند. 
***
قرنطینه افراد بی‌بضاعت در هتل‌ها با حمایت بسیجیان
رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران در جلسه‌ای که روز گذشته با معاونان فنی ۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی داشت، کلیاتی از طرح «شهید سلیمانی» را توضیح داد و گفت: کل مراکز سلامت این ۳ دانشگاه علوم پزشکی در استان تهران، همکار این طرح خواهند بود. به گزارش مهر، عیسی مالمیر با تاکید بر اینکه در محله‌هایی که کمبود پایگاه بهداشتی وجود دارد، از پایگاه‌های بسیج و شهرداری استفاده خواهد شد، افزود: با هماهنگی انجام‌شده برای ایزوله و قرنطینه بیماران، هتل‌ها و میهمانسراهای بنیاد مستضعفان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مالمیر اظهار داشت: موارد معیشتی از جمله تهیه ارزاق و سبد غذایی و تهیه اقلام پزشکی دارویی را نیز بسیج سازندگی حمایت خواهد کرد. در همین حال، سعید تأملی، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با عنوان این مطلب که مراقبت و نظارت بر اجرای طرح بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است، گفت: بخش حمایتی این طرح، نیازمند همکاری خیران و بسیج جامعه پزشکی است. 
***
داروهای «فاویپیراویر» و «رمدسیویر» تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
وزیر بهداشت در نامه‌ای اعلام کرد داروهای «فاویپیراویر» و «رمدسیویر» در لیست داروهای تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. سعید نمکی در این نامه به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر رفاه، مسؤولان سازمان‌های بیمه‌ای کشور (تأمین‌اجتماعی، خدمات درمانی، بیمه مرکزی و بیمه سلامت)، رئیس کمیته امداد، رئیس کل سازمان نظام پزشکی و معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد که داروهای مذکور تحت پوشش بیمه قرار دارند. نمکی در این نامه عنوان کرده است: داروی فاویپیراویر و ویال رمدسیویر برای درمان مبتلایان بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته و به لیست سایر داروهای تحت پوشش بیمه‌ای درمان «کووید-19» منطبق با پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت اضافه می‌شود و مصوبه مذکور به تمام واحدهای تابعه برای اجرا ابلاغ می‌شود.
***
«آلودگی هوا» عامل مؤثر در افزایش ابتلا به کرونا
فوق‌تخصص آلرژی گفت: آلودگی هوا علائم و شدت درگیری کرونا و صدمه‌ای که می‌زند را بیشتر می‌کند. مرتضی فلاح‌پور در گفت‌وگو با فارس درباره «ارتباط آلودگی هوا و افزایش احتمال ابتلا به کرونا»، اظهار داشت: آلودگی هوا در پاییز و زمستان به اوج خود می‌رسد اما فقط مخصوص این ۲ فصل نیست. وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه با شیوع کرونا روبه‌رو هستیم، این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. اکنون مدت زمان زیادی از عمر «کووید-19» نمی‌گذرد؛ در نتیجه اطلاعات ما درباره اینکه آلودگی هوا چه مقدار می‌‌تواند تاثیر داشته باشد، ناقص است. فلاح‌پور متذکر شد: آلودگی هوا می‌تواند بیماری زمینه‌ای افرادی که بیماری ریوی دارند را بدتر کند؛ یعنی اگر فردی آسم دارد، یا فردی بیماری ریوی زمینه‌ای دارد، آن را بدتر و علامت‌دار می‌کند. از طرف دیگر، ریه از یکی نقاط اصلی بدن است که  ویروس کرونا آن را هدف‌ می‌گیرد، بنابراین اگر ریه‌ای بر اثر آلودگی هوا صدمه ببیند، این یک بار و فشار اضافه‌تر می‌شود؛ در نتیجه این موضوع، آلودگی هوا علائم و شدت درگیری ویروس کرونا و صدمه‌ای که می‌زند را بدتر کرده و آسیب بیشتری وارد می‌کند.
***
کشف ۴۰ میلیارد تومان برنج، روغن و گوشت احتکاری
رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف برنج، روغن، گوشت و شکر احتکارشده به ارزش تقریبی 40 میلیارد تومان در انبار‌های جنوب تهران خبر داد. سرهنگ کارآگاه علی ولیپور‌گودرزی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از صبح روز دوشنبه کارگروه بازرسی از انبارها و سردخانه‌های شهرستان ری متشکل از تیم عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی به همراه معاون دادستان، نماینده فرمانداری و اتاق اصناف از چندین انبار در شهرری بازدید کردند. رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت تصریح کرد: طی بازدید از چندین انبار مقدار 639 تن شکر، 1392 تن برنج، 103 هزار و 929 کیلوگرم گوشت و 5 هزار و 22 لیتر روغن خوراکی احتکارشده، کشف و توقیف شد. سرهنگ کارآگاه ولیپورگودرزی خاطرنشان کرد: ارزش تقریبی کالاهای احتکارشده 40 میلیارد تومان برآورد شده است. 

Page Generated in 0/0476 sec